• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
امام‌جمعه کوهدشت مطرح کرد؛

ضرورت توجه به مسئله انفاق در جامعه

  • کد خبر : 76679
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
ضرورت توجه به مسئله انفاق در جامعه
امام‌جمعه کوهدشت گفت: الآن یکی از ضروریات جامعه اسلامی با توجه به تورم موجود، انفاق می‌باشد که امروز بایستی زنده شود.

به گزارش کانون سبحان، حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: فرصت عمر همانند برق در جلو چشم انسان عبور می‌کند لذا بایستی از فرصت ماه مبارک رمضان و سایر عبادات غافل نبود.

وی با اشاره به اهمیت انفاق در جامعه، افزود: روح تقوا و اطاعت از خداوند متعال بسیار مهم است؛ الآن یکی از ضروریات جامعه اسلامی با توجه به تورم موجود، انفاق می‌باشد که امروز بایستی زنده شود.

امام‌جمعه کوهدشت عنوان کرد: فردی که خود سیر بخوابد و مطلع باشد که همسایه و برادر مسلمانش گرسنه باشد به خداوند متعال ایمان نیاورده است؛ هر چیزی که انفاق کنیم خداوند روزی و جایگزین آن را به انسان می‌دهد.

وی تصریح کرد: در محلات شهرستان خوب است صندوق‌هایی مهیا شود و برادران دینی سهمی برای فقرا کنار بگذارند و حتی به مؤسسات خیریه شهرستان که زحمات زیادی نیز در این راستا می‌کشند کمک شود که به نیازمندان می‌رسد.

طهماسبی با اشاره به اهمیت شعار سال، گفت: ریشه‌های تورم در خلق و رشد نقدینگی می‌باشد، اگر پول‌ها به سمت اقتصاد هدایت نشود یک بی‌انضباطی پیش می‌آید.

امام‌جمعه کوهدشت بیان کرد: راه نجات کشور این است که سرمایه در اختیار تولیدکنندگان باشد، یکی از بلاهایی که وجود دارد شرکت‌های دولتی است که هیچ‌گونه مالیاتی را پرداخت نمی‌کنند.

وی افزود: در هر شهرستان و استانی بودجه‌های مخصوصی است، بایستی از جوانان حمایت کرد که از سرگردانی و بیکاری دوری کنند؛ دولت بایستی در این راستا اهتمام داشته باشد.

طهماسبی بیان کرد: ما در منطقه‌ای عشایری قرار داریم، اینجا چندوظیفه داریم که یک وظیفه بر عهده مردم بوده که تذکری زبانی است و دوم ارگان‌های دولتی که دستورالعمل دارند و سوم ما روحانیون هستیم که نباید نسبت به کشف حجاب بی‌تفاوت باشیم؛ هم‌چنین روزه‌خواری زیبنده شهرستان نیست باید جلوگیری شود.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اهمیت عبادت در شب‌های قدر، گفت: شب قدر شب سرنوشت، استغفار و تقدیر الهی است؛ نباید در این شب در خواب غفلت باشیم.

انتهای‌پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=76679

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.