• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

لرستان در بین 5 استان برتر امن کشور است/ ضدانقلاب در بحران‌های ۹۶و ۹۸ بدنبال ایجاد ناامنی در استان بود

  • کد خبر : 70100
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
لرستان در بین 5 استان برتر امن کشور است/ ضدانقلاب در بحران‌های ۹۶و ۹۸ بدنبال ایجاد ناامنی در استان بود

گفتگو با مدیرکل اطلاعات استان لرستان در هفته سربازان گمنام امام(عج)   مدیرکل اطلاعات استان لرستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فارس به بیان برخی از اقدامات این اداره کل پرداخت و با بیان اینکه لرستان در شاخص امنیتی در بین 5 استان برتر در کشور است، گفت: در بحران‌های سال ۹۶ و ۹۸ برخی […]

گفتگو با مدیرکل اطلاعات استان لرستان در هفته سربازان گمنام امام(عج)

 

مدیرکل اطلاعات استان لرستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فارس به بیان برخی از اقدامات این اداره کل پرداخت و با بیان اینکه لرستان در شاخص امنیتی در بین 5 استان برتر در کشور است، گفت: در بحران‌های سال ۹۶ و ۹۸ برخی از گروه‌های ضد انقلاب امیدواری‌هایی برای ایجاد ناامنی در استان داشتند که به لطف خدا و بصیرت مردم فهیم نتوانستند کار خاصی انجام دهند.

به گزارش کانون سبحان به نقل خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، نیمه شعبان مصادف با سالروز ولادت امام زمان(عج) به عنوان آغاز هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) نام گذاری شده است. سربازانی که در اوج گمنامی به صورت شبانه روز برای برقراری امنیت و ایجاد رفاه و آسایش در جامعه، همگام و همراه با سایر خدمتگزاران نظام تلاش می‌کنند.

به همین مناسبت و برای شناخت بهتر و بیشتر از وظایف و اقدامات سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات فرصتی حاصل شد تا مدیرکل اداره اطلاعات استان لرستان در مصاحبه‌ای کوتاه پاسخگوی سوالات خبرنگار فارس باشد.

خبرنگار فارس؛ به عنوان سوال نخست برایمان بگویید دلیل انتخاب عنوان سربازان گمنام امام زمان «عج» برای مجموعه وزارت اطلاعات چیست؟

مدیرکل اطلاعات لرستان: به فرموده مقام عظمای ولایت«مدظله العالی» ما برای تشکیل این تشکیلات بزرگ اطلاعاتی از هیچ کس الگو نگرفتیم، بنابراین وزارت اطلاعات از جمله وزارتخانه‌های مولود انقلاب اسلامی است که با توجه به تهدیدات فراوان دشمنان نظام و گروه‌های تروریستی و ضد انقلاب در جهت صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شکل گرفت و به حول و قوه الهی با عملکرد خود در طول این سالها توانسته با غلبه بر دشمنان پنهان و آشکار ملت عزیز و مسلمان ایران امروز به عنوان یکی از بزرگترین و با تجربه‌ترین دستگاه‌های اطلاعاتی دنیا مطرح شود. خدمتگزاران این وزارتخانه به عنوان سربازان ولایت و رهبری در خط مقدم مبارزه و جهاد قرار دارند.

از آنجائی که ما معتقدیم جهان بر مدار ولایت امام زمان(عج) در حرکت است و به جهت وجود مبارک حضرتش جهان هستی ادامه حیات می‌دهد به همین دلیل آقا امام زمان(عج) بدون اینکه در عالم کسی متوجه شود منجی بشریت است. پرسنل وزارت اطلاعات نیز به تبعیت از امام خود بطور پنهان و به صورت شبانه‌روزی می‌کوشند تا توطئه‌های دشمنان اسلام را شناسایی و خنثی کنند تا موجب رضایت حضرتش قرار گیرد.

به نظر می‌رسد شاید انتخاب چنین عنوانی از سوی بنیان گذار نظام مقدس ج.ا.ا حضرت امام خمینی(ره) از این نگاه بوده است. امیدواریم که به لطف خداوند و مدد آقا امام زمان (عج) لیاقت این عنوان را داشته باشیم و بتوانیم در خدمت مقتدا و رهبر عزیزمان حضرت آقا «مدظله العالی» و ملت ولایت مدار و عزیز ایران باشیم.

خبرنگار فارس: معمولا سوالاتی در خصوص شرایط امنیتی لرستان مطرح می‌شود. بسیاری از مردم و به ویژه سرمایه‌گذاران و گردشگران برایشان مهم است که بدانند شهر و استانی که قرار است حضور پیدا کنند در مقوله مهم امنیت در چه وضعیتی است. لذا در این راستا صادقانه به مردم بگویید جایگاه لرستان از نظر شاخص‌های امنیتی چگونه است؟

مدیرکل اطلاعات: امنیت از عناصر اصلی نیازهای انسانی محسوب شده و اهمیت این امر تا اندازه‌ای افزایش یافته که به تعبیر برخی، «کار ویژه دولتها » ایجاد و حفظ امنیت است. در تقسیم بندی استان‌ها بر اساس شاخص‌های امنیتی، استان لرستان بعنوان یکی از ۵ استان برتر کشور به شمار می‌رود. در واقع این استان با توجه به وابستگی اغلب مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی و وجود تعداد کثیری از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و بسیجیان بی شمار و ۱۰۰ درصد شیعه بودن آن و نقش برجسته در انقلاب و دفاع مقدس مردم آن اجازه رشد و استقرار گروه‌های ضد انقلاب را نداده‌اند و به عنوان استانی امن در عمق کشور مطرح بوده و هست. لذا همواره ضد انقلاب تلاش خود را در راستای نفوذ در بین جوانان به ویژه در فضای مجازی داشته و دارند و بعضاً افرادی به صورت جسته و گریخته ممکن است تحت تأثیر القائات منفی ضد انقلاب قرار گرفته و بعضاً اقدامات خاصی را نیز انجام داده‌اند، اما در مجموع لرستان از این حیث استانی امن بوده و مشکلی برای نظام نداشته است. البته در بحران‌های سال ۹۶ و ۹۸ برخی از گروه‌های نوظهور و بعضی هم از گروه‌های سنتی خودفروخته ضد انقلاب امیدواری‌هایی برای ایجاد ناامنی در استان داشتند که به لطف خدا و بصیرت مردم فهیم نتوانستند کار خاصی انجام دهند.

اگر بخواهید به برخی شاخص‌های منفی در لرستان که به ویژه در حوزه امنیت اجتماعی ممکن است وجود داشته باشد اشاره کنید، چه مواردی را نام می‌برید؟

نکته‌ای که وجود دارد این است که با توجه به بیکاری و نبودن مراکز مهم اشتغالزایی متأسفانه بسیاری از جوانان در این استان به دنبال کسب درآمدهای نامشروع از جمله قاچاق مواد مخدر و سلاح و مهمات روی می‌آورند و همین امر باعث شده شاخص‌های امنیت اجتماعی در استان منفی شود.

از دیگر شاخصه‌های منفی امنیتی در استان وجود تعداد زیاد سلاح‌های مجاز و غیرمجاز در استان و به دنبال آن تیراندازی‌های مکرر و بعضاً قتل و … است که متأسفانه بعضا شاهد فجایعی از این دست در استان هستیم.

در عین حال این نکته نیز مهم است که مردم لرستان با وجود این شرایط همواره در کنار نظام بوده و هرگز علیه نظام و امنیت ملی سلاح برنداشته‌اند.

خبرنگار فارس: با توجه به در پیش بودن انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا و شرایط موجود در کشور، چه تحلیلی در این زمینه دارید؟

مدیرکل اطلاعات: با توجه به درپیش بودن دو انتخابات مهم در سال جاری و بررسی نهایی از وضعیت موجود و شرایط حاکم بر کشور (اعم از تحریم‌ها، فشارهای اقتصادی، تورم، بیکاری، رکود حاکم بر بازار تولید، شرایط خاص حاکم بر جهان بر اثر شیوع ویروس منحوس کرونا، معضلات اجتماعی و مدیریتی، چالش های امنیتی و …) این نتیجه حاصل می‌شود که شرایط انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از حساسیت به مراتب بالاتری نسبت به ادوار گذشته برخوردار خواهد بود.

از سوی دیگر بیانات اخیر مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) و تأکید معظم له بر مشارکت حداکثری آحاد جامعه در امر انتخابات و پرشور برگزار نمودن آن اهمیت انتخابات خردادماه سال جاری را فزونی بخشیده است.

لذا تلاش شبانه روزی وزارت اطلاعات بر جامه عمل پوشاندن به فرامین رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) استوار خواهد بود و با هرگونه تحرک، اقدام و برنامه واهی که در صدد آسیب به امنیت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی برآید به شدت برخورد خواهد شد. کما اینکه تاکنون نیز بدین منوال بوده است.

خبرنگار فارس: همانگونه که مستحضرید مقام معظم رهبری شعار امسال را نیز در ارتباط با مباحث اقتصادی و به طور خاص امر تولید نام‌گذاری کردند. در این راستا تشکیلات اطلاعاتی به طور ویژه در استان لرستان چه برنامه‌ای برای حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان دارد؟

وزارت اطلاعات و پرسنل آن، خود را سربازان ولایت می‌دانند و دستورات مقام عظمای ولایت «مدظله العالی» را بدون هیچ ملاحظه‌ای در دستور کار خود قرار داده و عملیاتی می‌کنند. مهمترین مأموریت این اداره کل در خصوص شعار سال طبیعتاً تحقق این شعار در همه ابعاد است.

بطور شاخص این اداره کل ضمن مبارزه جدی با عوامل فساد اقتصادی و کوتاه کردن دست‌های آلوده که مانع تولید و توسعه هستند، از سرمایه گذاران دارای اهلیت مانند گذشته حمایت و زمینه فعالیت‌های آنان را مهیا خواهد کرد. از جمله اقدامات دیگر در این مأموریت افزایش توانایی‌ها در تأمین مایحتاج عمومی مردم با حمایت از تولید کنندگان داخلی است و حذف دلالان و واسطه‌ گران و افراد فرصت طلب و سودجو از جمله آن است، لذا جهت توسعه و پایداری اقتصاد کشور، هم تولیدکنندگان باید با عرضه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب تلاش کنند و هم مردم عزیز با مصرف تولیدات داخلی از اقتصاد کشور حمایت نمایند.

خبرنگار فارس: یکی از معضلات امروز اقتصاد ما مقوله قاچاق، اعم از قاچاق کالا و ارز و همچنین مواد مخدر است. در این زمینه دستگاه اطلاعاتی در لرستان چه اقداماتی انجام داده و عملکرد آن در این زمینه چگونه بوده است؟

قاچاق کالا و ارز از جمله جرائم سازمان یافته امنیتی است که در جهت تخریب زیرساخت‌های اقتصادی کشور در دستور کار دشمنان نظام است. واضح است که از مهمترین اثرات قاچاق، تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری نیروی انسانی کشور است. لذا با هدف مقابله با این پدیده شوم، اداره کل اطلاعات لرستان در سال گذشته همسو با سایر دستگاه‌های اجرایی و قضایی بدنبال شناسایی شبکه‌های سازمان یافته بوده که پس از شناسایی به طور قاطع با آن‌ها مقابله و تلاش می‌کند این گروه‌ها را بطور کامل از چرخه قاچاق خارج نماید.

در حوزه قاچاق کالا و ارز، این اداره کل طی سنوات گذشته اقدامات خود را آغاز کرده و برخوردها در حدی بوده که با ضربه به کیس‌های متعدد و خارج کردن آن‌ها از این چرخه، امروز شاهد کاهش چشمگیر این شبکه ها باشیم. همچنین در سال گذشته نیز با ضربه به شبکه‌های دیگر ضمن برخورد با این عوامل، آن‌ها را به دستگاه قضایی و تعزیرات حکومتی معرفی نموده است.

امروز یکی از موضوعاتی که در بحث قاچاق کالا مشاهده شده و در لرستان نیز وجود دارد بحث «شوتی‌» است. برخی افراد ترویج این پدیده خطرناک را منجر به آسیب دیدن چرخه اقتصاد می‌دانند که در عین حال باعث ایجاد خطر برای جان افراد می‌شود. نظر شما در این زمینه چیست؟

متأسفانه با خارج کردن شبکه‌های قاچاق امروز شاهد ورود گروه‌های خُرد و کوچک دیگری بنام شوتی هستیم که با بی انضباطی در چرخه اقتصاد، باعث اخلال در مسیر جاده‌ای کشور و تصادف های منجر به فوت شده که تقاضا داریم خانواده های محترم هم استانی از ورود فرزندان خود به این مسیر پرخطر جلوگیری نمایند.

در بحث مبارزه با موادمخدر و سایر جرائم مشابه چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

این اداره کل در بحث مبارزه با قاچاق مواد مخدر، سلاح و مهمات غیرمجاز، با ضربه به کیس‌های متعدد، کشفیات چشمگیری داشته و افراد زیادی نیز در این رابطه دستگیر و به دستگاه قضایی تحویل داده شده است. و به این ترتیب ضربات توأمانی با اشرار و سوداگران مرگ صورت گرفته و همچنان و با قوت این امر در دستور کار سربازان گمنام امام زمان«عج» در پایگاه عظیم مبارزه و جهاد است.

در بحث مبارزه با پدیده زمین خواری نیز طی یک سال گذشته، اقدامات مختلفی در راستای قطع دست ناقضین حقوق مردم و زمین خواران صورت گرفته و از تضییع حقوق بیت المال جلوگیری به ‌عمل آمده است. همچنین در بحث جلوگیری از تصدی عناصر ناسالم در مشاغل حساس پیگیری‌های زیادی از مسئولین امر داشته‌ایم و به لطف خدا با برقراری ارتباطات حسنه و تعامل مطلوب با اعضای شورای تأمین استان و شهرستان‌ها همواره در راستای مرتفع نمودن مشکلات مردم عزیز استان پیش قدم بوده و هستیم.

خبرنگار فارس: و سخن آخر شما..

مدیرکل اطلاعات لرستان: در پایان عرایضم به نیابت از سربازان گمنام امام زمان «عج» در پایگاه عظیم مبارزه و جهاد استان لرستان یک بار دیگر با آرمان‌های امام راحل عظیم‌الشأن و خون پاک شهدای والامقام بخصوص خون مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز و همرزمان شهیدش تجدید میثاق می‌بندیم و اعلام می‌کنیم که آماده‌ایم تا در جهاد علیه کفر و استکبار ذره‌ای از پای ننشینیم و تا آخرین قطره‌های خونمان پای ولایت بمانیم تا به فیض عظمای شهادت نائل آئیم. انشاءالله.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=70100

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 258در انتظار بررسی : 258انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.