• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان هشتم آبان ماه امسال در خرم آباد برگزار می شود.

  • کد خبر : 17889
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان هشتم آبان ماه امسال در خرم آباد برگزار می شود.

به گزارش “کانون سبحان”؛ ، حجت الاسلام سید علی موسوی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان لرستان امروز(8 مهر) در جمع خبرنگاران، گفت: مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان هشتم آبان ماه امسال در خرم آباد برگزار می شود. وی افزود: مرحله استانی این جشنواره در رشته‌های حفظ، تصحیح قرائت و اذکار نماز، اذان، […]

2015-01-24_022110به گزارش “کانون سبحان”؛ ، حجت الاسلام سید علی موسوی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان لرستان امروز(8 مهر) در جمع خبرنگاران، گفت: مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان هشتم آبان ماه امسال در خرم آباد برگزار می شود.

وی افزود: مرحله استانی این جشنواره در رشته‌های حفظ، تصحیح قرائت و اذکار نماز، اذان، تفسیر ویژه ائمه جماعات، ترتیل، قرائت و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه برگزار می‎شود.

حجت الاسلام موسوی، اظهار داشت: رشته قرائت به صورت قرائت تحقیق انجام می‌شود و قاریان راه یافته به مرحله کشوری پس از شرکت در بخش مقدماتی و احراز رتبه لازم به بخش پایانی این سری از مسابقات قرآنی راه می‌یابند.

وی تاکید کرد: مسابقات رشته حفظ کل در مرحله کشوری به دو صورت مرحله مقدماتی و مرحله نهایی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام موسوی، بیان کرد: رشته مفاهیم قرآن و نهج البلاغه از جزوه «امر به معروف و نهی از منکر در قرآن ونهج البلاغه» فقط به صورت استانی و کتبی برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان، با بیان اینکه شرکت کنندگان رشته اذان باید از موذنین مساجد باشند، تصریح کرد: اذان مساجد باید بر عهده این افراد باشد و این امر به تائید کتبی امام جماعت مسجد رسیده باشد.

وی با اشاره به بخش تفسیر این جشنواره قرآنی، ابراز کرد: این رشته ویژه امامان جماعت مساجد است، که در دو مرحله استانی، آزمون کتبی از جزء سیزدهم تا جزء شانزدهم قرآن و در مرحله دوم جلد اول قاموس قرآن برگزار می‌شود.

حجت الاسلام موسوی، با بیان اینکه کلیات رشته تصحیح قرائت حمد، سوره و اذکار نماز تنها در مرحله استانی و برای گروه سنی هشت تا 15 سال برگزار می‌شود اذعان کرد: در این رشته با اقامه یک رکعت نماز توسط شرکت کنندگان، قرائت (خمد، سوره و اذکار نماز) در حضور داوران بررسی و تصحیح خواهد شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان، با اشاره به شرایط شرکت در این جشنواره اعلام کرد: کسانی که رتبه ممتاز مسابقات بین المللی را داشته باشند، نمی‌توانند در این مسابقات شرکت کنند وکسب حداقل 70 از صد بعنوان حد نصاب نمره برای صعود به مرحله کشوری در تمامی رشته‌ها الزامی است.

منبع:شبستان

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=17889

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.