• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
فرمانده کل سپاه :

مردمان غیور و غیرتمند لرستان تجسم غیرت ابوالفضلی هستند

  • کد خبر : 78360
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
مردمان غیور و غیرتمند لرستان تجسم غیرت ابوالفضلی هستند
سرلشگر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنگره ملی 6555 شهید استان لرستان گفت : صهیونیست‌ها در حمله زمینی به غزه بلعیده می‌شوند.

به گزارش کانون سبحان، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در کنگره ملی 6555 شهید استان لرستان اظهارداشت: خداوند بزرگ را صمیمانه سپاسگزارم که امروز در این لحظه‌های سرشار از معنویت و روحانیت، ما را به میزبانی برای تجلیل از حماسه‌های جاودان شهیدان و به مهمانی لاله‌های سرافراز سرزمین جهاد و شهادت راه داد.

وی افزود: فرمایشات، تعابیر و توصیفات رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای در مورد لرستان، مفاخر این دیار و مردمان این سرزمین زیبا‌ترین، جذاب‌ترین و کامل‌ترین توصیف از شخصیت مردمان این استان بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: واقعیت همین است، بنده هم ذیل فرمایشات نورانی پیشوای بزرگ انقلاب اسلامی، نکاتی را عرض کنم. واقعیت این است که یک تجانس و تنازلی بین جمعیت این سرزمین و مردمان آن برقرار است.

وی بیان کرد: اینجا سرزمین کوه‌های سربلند، استوار و برافراشته است. سرزمین آبشارهای فراوان، دریاچه‌ها، سرزمین دشت‌های خرم و بانشاط که دقیقاً این صفات برای مردمان استان لرستان هم تعین دارد.

سردار سرلشکر سلامی تصریح کرد: مردم این استان تجسم همین فضیلت‌ها و درخشش‌ها هستند. مردمان غیور و غیرتمند لرستان تجسم غیرت ابوالفضلی هستند، مردمانی باوفا، فداکار. اینجا نسیم غیرت، وفاداری، و جوانمردی علمدار کربلا جاری است، یک حقیقت دائمی و جاری که در شخصیت مردمان آن تجلی و ظهور دل‌انگیز و احساس‌برانگیز دارد.

وی مردمان لرستان را مردمانی باصداقت، با اخلاص، صاف‌وصادق دانست و گفت: لرستان با مردمان حماسه دلاورمردی، ازخودگذشتگی و ازجان‌گذشتگی طبیعی است که با این خصوصیات شایسته تحسین و توصیف از سوی نائب بر حق امام زمام(عج) باشند.

فرمانده کل سپاه پاسداران بابیان اینکه مفاخر این استان سیمای درخشان چهره‌های ماندگاری را در تاریخ این کشور ترسیم می‌کند، اظهارداشت: هم در سپهر فقاهت و اجتهاد، عالمان، بزرگان ستارگان بی‌غروب و پرفروغ عالم اسلام هستند از این دیار برخاستند.

وی افزود: مردم این استان دین خویش را با زیباترین حماسه‌‌آفرین‌ترین قامت به اسلام و ایران عزیز ادا کرد و جنگیدند؛ فرزندان این سرزمین قلب‌های مطمئن، دل‌های مستحکم، قدم‌های ثابت، دست‌های بلند داشتند و برای در هم شکستن دشمنان هم در جنوب  و هم در غرب کشور می‌جنگیدند.

سردار سرلشکر سلامی عنوان کرد: ۶۵۵۵ شهید لرستان حجت واضحی بر بیعت، وفاداری، فداکاری، غیرت، شجاعت و ایثار این مردم است و من مفتخرم که امروز به پابوس خانواده‌های عزیز این شهیدان مشرف شدم و این زیباترین نشان افتخار است که نصیب بنده حقیر شده است که امروز در این فضای عطر انگیز با خانواده‌های این عزیزان ملاقات می‌کنم.

وی بابیان اینکه صبر، توکل، آرامش و نجابت خانواده شهدا عنصر اصلی ترویج روح شهادت در جامعه ماست، بیان کرد: به‌طور یقین معامله بزرگی که پدران، مادران، همسران و فرزندان شهیدان باخدای متعال کردند، زیباترین معامله و سودا است.

 فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه شهیدان با شهادت به آرزوی خود رسیدند، گفت: شخصیت آیت‌الله العظمی حضرت آیت‌الله بروجردی قله رفیع فقاهت و اجتهاد امت اسلام بود و هنوز هم تعالیم، مفاهیم، سیره، اندیشه و اجتهاد او در دنیای اسلام حقیقی جاری از فقه پویا را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: آن سردار عارف مسیح کردستان اسوه اخلاق، فضیلت، تقوا و بیرق‌دار یک جهاد سخت بود، سردار بزرگ شهید بروجردی از زمره شهدای عالی‌مقام اسلام بود.

سردار سرلشکر سلامی با اشاره به شهدای لشکر ۸۴ خرم‌آباد، شهدای ارتش، شهدای سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و شهدای انتظامی، گفت: بنده در دوران دفاع مقدس با برخی از این شهیدان مدتی آشنا بودم وزندگی کردم؛ بنده افتخار ماه‌ها زندگی کردن در کنار سردار شهید نعمت‌الله سعیدی را داشتم، او جوانی آراسته، منظم، باتقوا، باایمان، سلحشور، طناز، شوخ‌طبع، بانشاط، باروحیه و خرم‌دل بود و بقیه جوانان لرستانی هم همین‌گونه بودند.

وی تصریح کرد: فرماندهان این عزیزان در دوران دفاع مقدس، در جهاد، سختی‌ها و پشت سر گذاشتن میادین مین با آنان همراه بودند و جلودار یک لشکر عظیم از این سرزمین بودند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه شهیدان با شهادت به آرزوی خود رسیدند خاطرنشان کرد: شهیدان به لقا الهی پیوستند و در محضر جمال حق بی‌واسته روزی‌خوار شدند؛ شهیدان از زندگی دنیا چشم پوشیدند تا حیات ابدی و جاودانه پیدا کنند.

وی اظهارداشت: شهدا جان و نفس خویش را فدای اسلام کردند تا اسلام سربلند و سرافراز باقی بماند و کفار، مشرکان و منافقان نتوانند بر سرنوشت مسلمانان تسلط یابند. این کار بزرگی بود که الی ابد شعاع تاثیر جاودان شهادت این عزیزان در این سرزمین خواهد درخشید.

سردار سرلشکر سلامی با بیان اینکه شهادت هرگز کهنه، کم‌تاثیر و فراموش نمی‌شود افزود: شهید هرگز فراموش نمی‌شود و خداوند به شهید حیات ملکوتی بخشیده است، اما خانواده‌های شهیدان نزد خداوند کار  بزرگتری کردند چون شهدا به آرزوی خود رسیدند و جان خویش را فدا کردند اما خانواده‌ها جان، جان خود را فدا کردند.

وی عنوان کرد: شما از هر پدر و مادری سوال کنید که آیا دوست دارید خودتان به فیض شهادت برسید یا از این دنیا بروید یا فرزندت حتماً می‌گوید خودم اما این چقدر اخلاص و ایثار می‌خواهد که یک نفر زیباترین و دل‌انگیزترین گوهر وجود خویش را برای عظمت اسلام فدا کند، عظمت کار خانواده شهیدان و صبرشان پس از شهادت بسیار بزرگتر از شهادت عزیزانشان است.

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: اگر از یک همسر سوال کنید که آرزوی شما چیست او همه آرزوی خود را در شوهرش تجسم می‌دهد و وقتی همسر خویش را به میدان بدرقه می‌کند یعنی تمام آرزوهای خود را به خداوند تقدیم می‌کند و در انتظار آینده‌ای مبهم است اما خداوند وعده داده است و این در کلام مولای متقیان حضرت علی (ع) است که هرگاه برای جهاد به سفر می‌رفت، می‌خواند خداوندا من اکنون که به جهاد می‌روم از اندوه بازگشت و از اینکه با منظره بدی از فرزندان و عائله‌ام رو به رو شوم به تو پناه می‌برم، خدایا تو همراه و همسفری و جانشین من در خانواده بنابراین این بشارت به خانواده شهیدان است که شهیدان شما می‌روند ولی خداوند خود جانشین آنان در خانه می‌شود پس خانه شما بابی از ابواب جنت است که به روی بندگان خاص خداوند باز می‌شود.

وی گفت: خدا خود متکفل خانواده‌های عزیز شهیدان است و می‌فرماید هیچ کس این خصوصیت را ندارد که در سفر همراه من و در خانه جانشین من باشد بنابراین این یک افتخار بزرگ برای خانواده‌های شهدا است و هرچه را که از پیش نزد خداوند می‌فرستید آن را در آخرت در محضر خداوند خواهید یافت، پس شما سرشار از عنایت، فضل و توجه خداوند رحمان به خودتان هستید و این یک شرف و افتخار بزرگ است.

سردار سرلشکر سلامی تصریح کرد: اگر سرزمین و اسلام ماند، درخشید، تشکیل حاکمیت داد، و به قدرت رسید و احکام الهی فرصت پیاده شدن روی زمین یافت، در مساجد صدای زیبای اذان جاری و اذان تلاوت شد، حدود الهی جاری شد و اسلام آمد تا جوانان ما و همه جامعه ما از آن اسارت، بردگی، ذلت، انحراف و ابتذال نجات یابد و از وادی ظلمت به وادی نور هدایت شود از درخشش این شهیدان بود.

وی اظهارداشت: در دوران دفاع مقدس ما در صحنه نابرابری جنگیدیم، صحنه‌ای که در آن بر اساس معادلات و محاسبات رایج معمول باید دشمنان پیروز می‌شدند، سرزمین ما را اشغال می‌کردند، باید دوباره تاریخ ما را می‌نگاشتند، باید دوباره ما را در میدان اسارت و برده‌داری مدرن به اسارت می‌گرفتند، باید بر شئون معنوی، فرهنگی و مادی ما قالب می‌شدند، باید فرهنگ غرب را بر جامعه ما ترویج می‌کردند و باید نماز، حجاب، اخلاق، عفاف، کرامت انسان، حریت، آزادی و شرف ما را دوباره دستخوش سیطره سیاسی خود می‌کردند اما آن عزیزانی که در میدان نابرابر پا به عرصه جنگ گذاشتند و از شکوه و هیبت ظاهری امپراطوری‌های بزرگ نترسیدند و از میدان‌های مین مردانه عبور کردند، از اجسام خویش گذرگاهی برای عبور رزمندگان دیگر از میادن مین ساختند، اینها بودند که کشور ما را از خطر ذلت و اسارت دوباره نجات دادند تا بر این سرزمین نظام ولایی حکومت کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: ما در این دنیا تکلیفی نداریم جزء اینکه ارزش‌ها، فضائل، حدود و احکام الهی را در سرزمین‌مان جاری کنیم و این شهیدان آمدند برای ما تاریخ ساختند و پیروزی‌های شگفت‌انگیز خارج از تصور انسان و قدرت ایمان را در مقابل سلاح به نمایش گذاشتند و نشان دادند که گروه اندک اگر به اذن خداوند وارد میدان شوند بر گروه کثیر هرچند به قدرت‌های بزرگ عالم متکی باشند، پیروز خواهند شد.

وی عنوان کرد: ابعاد عظیم کار جوانان رشیدی که در مقابل صف‌آرایی گسترده، زنده و واقعی قدرت‌های شیطانی از شرق و غرب عالم ایستادند یک داستان واقعی است و هرگز تاریخ ندیده است و احتمالا چنین شکوهی از پیروزی، تجلی ایمان، عشق و عمل عاشورایی نخواهد دید.

سردار سرلشکر سلامی بیان کرد:آنچه که این امت در این دوره انجام داد بی‌مثال و بی‌نظیر است و این جریان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: موجودیت، هویت، شخصیت، پیشرفت، استقلال، آزادی، رافت شخصیت سیاسی کشور ما و همه اینها مدیون خون پاک این شهیدان است به همین دلیل می‌بینید خیابان‌ها پرتراوت، خانه‌ها پر از نشاط و معنویت است، قلوب شما سرشار از عشق، احترام و ارادت به این شهیدان است و این حماسه‌ها باید با این کنگره‌ها و یادواره‌ها جاودان بماند تا این فرهنگ عظیم در میان نسل‌های جدید جاری شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ما فقط با شهادت و جهاد می‌مانیم اظهارداشت: اسلام و تاریخ نشان داده است که راه سعادت مسمانان از بر کشیدن شمشیرها و حضورشان از میدان‌های نبرد می‌گذرد.

وی افزود: چون دشمنان اسلام نمی‌توانند درخشش نور خداوند را ببینند بنابراین همه استعداد خود را به میدان می‌آورند، تاریخ 45 ساله کوتاه انقلاب ما هم نشانگر این واقعیت است که دشمنان اسلام که امروز در قامت آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و متحدان آنها ظهور پیدا کرده است، می‌جنگند مگر اینکه شما از دین‌تان دست بردارید.

سردار سرلشکر سلامی عنوان کرد: ماجرای غزه نیز امتدادی از همین تقابل است، در عصر حاضر یک ضلعی از اضلاع هندسه این تقابل جهانی بین اسلام و کفر است، منتها ضربتی که دشمن در عملیات طوفان‌الاقصی خورد غیرمنتظره، استثنایی، بی‌نظیر و کاملا غافلگیر کننده بود و همه را غافلگیرد کرد و دوباره ایمان به صحنه آمد.

وی بیان کرد: عکس‌العمل‌های دیوانه‌وار آنها نشان می‌دهد هیچ عقلی بر رفتار آنان چه بزرگانشان از رئیس جمهور آمریکا گرفته تا فرانسه، آلمان، انگلیس و رژیم صهیونیستی حاکم نیست و تعادل ذهنی خود را کاملا از دست داده‌اند، سرگردان‌، عجول، دستپاچه، نگران و مضطرب‌اند و آرامش ندارند، افسرده، خسته و شکست خورده‌اند.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: آمریکا بیش از چهار دهه است که در اقصی‌نقاط عالم اسلام خنجرهای زهرآگینی را در پیکره امت اسلام فرو برده است تا هر چند گاه یکبار این خنجر بخشی از پیکر عالم اسلام را خونین و این امت را عزادار کند.

وی با بیان اینکه آمریکا در یک جا درست در پهلوی امت اسلام، رژیم صهیونیستی را کاشته است تصریح کرد: در این جغرافیای اسلام وجود یک قوم اندکی صهیونیست چه منطقی دارد؟ نه منطق جغرافیایی، تاریخی، راهبردی و نه هیچ منطقی ندارد جزء منطق ایجاد سرکل برای تسخیر جغرافیای سیاسی عالم اسلام و ناامن کردن مناطق امت اسلامی. می‌بینید تا اینها هستند شرارت از آسمان و زمین می‌بارد.

سردار سرلشکر سلامی اظهارداشت: در جای دیگری پدیده تکفیر را پرورش، آموزش، سلاح، جغرافیا و هدف دادند و به عنوان نیروهای نیابتی خود وارد میدان کردند تا جهان اسلام را با بحران‌هایی سخت رو به رو کنند، دنیای اسلام را ویران و نوامیس مسلمانان را آواره کنند و شهرها را در هم بکوبند. آیا شما چیزی جزء این در سوریه، لبنان، عراق، افغانستان، یمن و فلسطین می‌بینید.

وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس اول سراغ ما آمدند و هرچه آتش انباشته کرده بودند بر سر ملت ما فرو ریختند، اما حماسه باشکوه 6555 شهید و شش‌ها هزار از این شهیدان اجازه نداد که آنها در آن نقطه آغاز قوی‌ترین قدرت اسلامی را درهم بشکنند و با شکستی مفتضحانه ایران عزیز را ترک کردند اما جنگ تمام نشد و آنها صحنه‌های دیگر را فعال کردند و ما با همه آنها در همه جا جنگیدیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: خوشبختانه از آن روز تا به امروز اینها یاد گرفتند که خوب شکست بخورند اما متاسفانه آسیب هم می‌زنند. آمریکایی‌ها و متحدان آنها درس‌های خوبی از فرار، عقب‌نشینی و شکست خوردن آموخته‌اند به طوری که در افغانستان همین گونه عمل کردند، در عراق مجبور شدند به پناهگاه‌های  کوچکی مهاجرت کنند و در شرق سوریه در نقاط کوچکی حضور دارند و با دلاوری، رشادت و قهرمانی مردان بزرگی چون حاج قاسم سلیمانی شهید و یاران او آن سفره گسترده سیطره سیاسی و امنیتی تنگ شد اما باز هم دست‌بردار نیستند.

وی بیان کرد: به تعبیری که من شنیدم، احتمالاً این تعبیر از حضرت امام(ره) است که خرمگس در آخرین لحظه‌های عمر بیشترین سر و صدا را به راه می‌اندازد. چرا امروز این همه غوغا و آتش! چون تا امروز تصور می‌کردند صهیونیست‌ها شب‌ها آرام می‌خوابند و فلسطینی‌ها مضطرب در انتظار تخریب خانه‌هایشان توسط بالگردها، بلدوزرها و یا مواد منفجره اما یکباره اینها متوجه شده‌اند به آنچه تکیه کرده‌اند بسیار سست است.

سردار سرلشکر سلامی گفت: هم مقامات صهیونیست و هم عناصری  که در شهرهای صهیونیست‌نشین هستند شب‌ها آرام می‌خوابیدند چون تصور می‌کردند یک دستگاه اطلاعاتی مخوف، مهیب و گسترده از آنان در مقابل هجوم صهیونیست‌ها دفاع می‌کند و تصور می‌کردند یک ارتش مجهز و مسلح به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها نجات‌بخش آنان در مقابل تهاجمات صهیونیست‌ها، چون فکر می‌کردند تکیه بر آمریکا آنان را از هر تهدیدی مصون نگه‌می‌دارد اما ناگهان بامداد پانزدهم مهر ماه همه چیز در هم شکسته شد.

وی تصریح کرد: تمام رویاها، افسانه‌ها و تمام آن داستان‌های ساختگی همه فرو ریخت و صهیونیست‌ها ناگهان متوجه شدند که خطوط اول شکسته است.

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهارداشت: غزه‌ای‌ها در گام اول بیش از مساحت غزه را از صهیونیست‌ها بازپس گرفته بودند، خوب پیش رفتند و نشان دادند که اینجا دیگر میدانی برای ادامه حیات رژیم صهیونیستی نیست.

وی افزود: می‌دانید رژیم صهیونستی در باریکه‌ای زندگی می‌کند که گاه عرض آن 14 کیلومتر است بنابراین فقط یک عملیات بیت‌المقدس ما کافی است تا او را کاملاً بشکند. در آنجا دقیقاً شهرهای رژیم صهیونیستی در وسط میدان جنگ است یعنی جنگ و زندگی با هم آمیخته است.

سردار سرلشکر سلامی عنوان کرد: محل تقاطع آتش‌ها از شمال، از کرانه و از غره در یک سرزمین اضطراب‌ها، ناآرامی‌ها و کابوس‌های سخت و سرزمین مردمانی که از این به بعد دیگر شب‌ها یا نمی‌خوابند یا فقط خواب آشفته می‌بینند؛ سرزمین مقاماتی که احساس می‌کنند در حال سقوط‌اند و فریادرسی ندارند.

وی بیان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب هر روز یک مقام بلندپایه اروپایی آمریکایی در سرزمین‌های اشغالی حاضر می‌شود، این برای چیست؟ برای تنفس مصنوعی به نظامی که در حال ممات و احتضار است. آنها فکر می‌کنند می‌توانند آن شکست سنگین و غیرقابل ترمیم را با بمباران‌ مردمان بی‌دفاع جبران کنند اما کشتن کودک هرگز پیروزی نیست بلکه جنایت است و شکست را نمی‌توان با جنایت جبران کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: روزها گاهی عملیات زمینی انجام می‌دهند  و الحمدالله شکست خورده برمی‌گردند، چون زمین میدان رهاورد مردان با ایمان است نه مردان سست عنصر. حریص‌ترین مردم به زنده بودن همین صهیونیست‌ها هستند و این آموزه قرآن ما و حقیقت است.

وی تصریح کرد: اینها نمی‌توانند روی زمین با مردان آهنین اراده، با قوت و باایمان مردان حماس بجنگند، فلسطینی‌ها مقاوم‌اند و زمین نقطه قوت فلسطینی‌هاست، اگر بیایند بلعیده خواهند شد.

سردار سرلشکر سلامی اظهارداشت: غزه همانند عصای موسی است و هرآنچه که اینها بافته‌ا‌‌ند را خواهد بلعید؛ غزه مدفن سیاست، راهبرد، قدرت و نظام‌گری همه قدرت‌هایی است که دست به دست هم داده‌اند تا چند هزار کودک را بکشند.

وی افزود: آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و رژیم صهیونیستی دست به دست هم داده‌اند تا بر کودکان غزه چیره شوند ولی  مطمئن هستیم که کودکان غزه تسلیم نمی‌شوند، آنها مردان بزرگ آینده این سرزمین خواهند بود و میدان جهاد را تجربه خواهند کرد و می‌دانند قوائد جنگ را باید از درون جنگ آموخت.

فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: غزه مقاوم می‌ماند و صهیونیست‌ها شکست نهایی  خویش را از فلسطین قهرمان خواهند برد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=78360
  • نویسنده : محمدحسین خوشناموند
  • منبع : سفیر افلاک
  • 201 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.