• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان:

نمایندگان مجلس باید قانون‌مدارترین فرد در جامعه باشند/ انقلابی‌گری به‌ معنای خروج از قانون نیست

  • کد خبر : 72414
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۲۴
نمایندگان مجلس باید قانون‌مدارترین فرد در جامعه باشند/ انقلابی‌گری به‌ معنای خروج از قانون نیست
رئیس فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر مجلس گفت: متأسفانه از برخی رفتارها تعبیر انقلابی‌گری صورت می‌گیرد اما این موضوع در حالی است که انقلابی‌گری به‌معنای خروج از قانون نیست.

به گزارش کانون سبحان، محمدرضا مبلغی، نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی  ، با تأکید بر اینکه حفظ و حراست از شأن نمایندگی و مؤلفه نظارتی مجلس دارای اهمیت است، اظهار کرد: حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در این‌ باره می‌فرمایند که رَحِمَ الله امرَءً عَرَفَ قَدرَهُ وَ لَم یَتَعَدَّ طَورَه، خدا رحمت کند کسی را که قدر و اندازه خود را بشناسد و از حدّ خویش تجاوز نکند.

وی ادامه داد: نمایندگان خانه ملت وظیفه خطیری بر عهده دارند و به تعبیر امام راحل، مجلس عصاره همه فضائل ملت است.

رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان افزود: نمایدگان مجلس باید اهمیت این جایگاه را بدانند و به دنبال لابی‌گری‌ و زد و بندهای سیاسی نروند. منتخبین ملت نباید خود را فراتر از قانون تصور کنند و با رفتارهای عجولانه، به شأن خود و مجلس آسیب بزنند.

مبلغی تصریح کرد: قانون اختیاراتی در حوزه نظارت و قانون‌گذاری به نمایندگان مجلس داده است و این نمایندگان باید قانون‌مدارترین فرد در جامعه باشند.

رئیس فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر مجلس در واکنش به رفتار برخی از نمایندگان پر حاشیه مجلس و سوءاستفاده رسانه‌های معاند از این افراد، گفت: منتخبین ملت مجری قانون نیستند و دایره وظایف مشخصی دارند؛ متأسفانه از برخی رفتارها تعبیر انقلابی‌گری صورت می‌گیرد اما این موضوع در حالی است که انقلابی‌گری به‌ معنای خروج از قانون نیست و بارها رهبر انقلاب به حفظ قانون تأکید داشته‌اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=72414

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.