• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
فرمانده سپاه لرستان:

ورزشکاران بدون گرایش سیاسی و جناح‌بازی،‌ قله افتخار را حفظ کنند

  • کد خبر : 71745
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
ورزشکاران بدون گرایش سیاسی و جناح‌بازی،‌ قله افتخار را حفظ کنند
سردار کشکولی با اشاره به اینکه ورزشکاران سمبل و الگوی جوانان هستند، گفت: ورزشکاران بایستی بدون گرایش‌های سیاسی و جناح‌بازی‌ قله افتخار را حفظ کنند.

به گزارش کانون سبحان، سردار مرتضی کشکولی ظهر امروز در آئین تجلیل از مدال‌آوران پارالمپیک ۲۰۲۰ لرستانی در حسینیه عاشقان ثارالله خرم‌آباد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان نسخه‌ای را ارائه دادند با این جمله معروف تحصیل، تهذیب و ورزش که جوانان با الگوگیری از این سفارش می‌توانند بالاترین نقطه کمال را کسب کنند.

وی افزود: همه انسان‌ها به دنبال کمال‌گرایی هستند و اگر ببیند کسی این کمالات را در بالاترین درجات کسب کند به سمت او گرایش پیدا می‌کنند و آرزوهایشان در آن شخص کمال‌جو پیدا می‌کنند حتی اگر آن فرد پهلوان نباشد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان عنوان کرد: شهدا در بالاترین نقطه قله‌ کمال بودند و بهترین الگو برای نسل جوان شهادت است؛ شهادت هم ‌دست‌یافتنی است و هم دست‌نیافتنی، دست‌یافتنی به این دلیل که بالاترین نقطه کمال است و دست‌نیافتنی به این خاطر که سختی‌های زیادی برای رسیدن به آن باید کشید.

وی تصریح کرد: بایستی در بین جوانان منش‌های پهلوانی پیدا کنیم و آن‌ها را به بالاترین قله‌های برسانیم، ما کم پهلوان نداشتیم مثل پوریا ولی و تختی که هم قهرمان بودند و هم منش پهلوانی داشتند، در لرستان ما شهدای ورزشکار زیادی داشتیم، این‌ها الگوهای واقعی جوانان هستند.

سردار کشکولی خاطرنشان کرد: تفکر واقعی بسیجی یعنی هم تهذیب داشته باشیم هم تحصیل و هم ورزش را سرلوحه کار خود قرار دهیم؛ ورزش ازاین‌رو توصیه می‌شود که انسان برای خودش ارزش قائل شود کسی که برای خود احترام قائل شود دیگر موازین را هم رعایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بهترین زندگی را شهدا داشتند چراکه با خداوند معامله کردند، بیان کرد: ورزشکاران خودشان را فقط به خداوند بفروشند و مانند شهدا باخدا معامله کنند، کسی به ورزش روی می‌آورد برای خود احترام قائل است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان تأکید کرد: در زمان انقلاب و دفاع مقدس ورزش به‌وسیله ای تبدیل‌شده بود که جوانان از طریق آن به تزکیه نفس می‌پرداختند و رزمندگان با خوی ورزشکارانِ خود به دفاع از نوامیس و کشور پرداختند.

وی گفت: قهرمان اصلی شهدا و جانبازان هستند، اهدا مدال به شهید سلیمانی توسط حامد امیری و تقدیم مدال سجاد محمدیان به شهید مجید سپهوند یکی از ارزشمندترین کارهایی بود که این دو ورزشکار لرستانی در پارالمپیک توکیو انجام دادند، قدر روحیه بسیجی خودتان را بدانید.

سردار کشکولی بیان کرد: قهرمان اصلی ملت ما امام بودند که فرمودند در تمام عمرم از هیچ‌کسی نترسیدم امام قله‌ای بود که همه مابعد از ایشان نیز، رهبری بالاترین قله است که بایستی به سمت او رفت.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: ورزشکاران باید بدون گرایش‌های سیاسی و جناح‌بازی‌ این قله را حفظ کنند، به دست آوردن جایگاه قهرمانی راحت است ولی حفظ آن سخت است، برخی تصادفی آن را کسب می‌کنند ولی برای صیانت از آن باید سختی کشید.

وی اظهارداشت: هر جا کشور ما پیشرفت‌های محیرالعقولی داشته ناشی از پافشاری صیانت از قله بوده است، ما قدردان ورزشکارانمان هستیم شما سمبل و الگوی جوانان به شمار می‌روید، ازاین‌رو باید بیش از گذشته مراقب رفتارتان باشید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=71745

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.