• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

پیام حجت الاسلام سید احمد میرعمادی به کنگره «فخر نور»/ روحانیت با حضور مفید و اثر گذار خود در صحنه اجتماع نقش آفرین بوده است.

  • کد خبر : 3030
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: در طول تاریخ روحانیت با حضور مفید و موثر خود در صحنه اجتماع نقش آفرینی کرده است. به گزارش “کانون سبحان“، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با ارسال پیامی به کنگره “فخر […]

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: در طول تاریخ روحانیت با حضور مفید و موثر خود در صحنه اجتماع نقش آفرینی کرده است.

به گزارش کانون سبحان“، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با ارسال پیامی به کنگره “فخر نور” برگزاری این کنگره را گرامی داشت و اظهار داشت: سخن از عالمان و مجاهدان وارسته ای که با قلم و زبان خود منشاء هدایت و ارشاد و با خون سرخشان سبب بیداری و حیات جامعه شدند، کاری بسیار سخت و مشکل است.

خداوند متعال علماء را در ردیف ذات خویش آورده و فرموده: “شَهِدَ اللّهُ أَنَّهُ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ وَالْمَلاَئِكَةُ وَأُوْلُواْ الْعِلْمِ قَآئِمَاً بِالْقِسْطِ ” و در احادیث نیز مداد علماء بر دماء شهدا ترجیح داده شده:”مداد العلماء افضل من دماء الشهداء”

آنگاه که علم و شهادت در یک فرد جمع شود آنچنان رفعت پیدا می کند که مایه غبطه اولین و آخرین می گردد.

در طول تاریخ، روحانیت با حضور مفید و اثر گذار خود در صحنه اجتماع نقش آفرینی نموده و در انقلاب اسلامی رهبری نهضت را برعهده گرفته و به خوبی به نتیجه رساند و بعد از انقلاب نیز با پیشگامی در تمام صحنه ها توانست رسالت سنگین خود را انجام داده و عملکرد درخشانی داشته باشند.

در استان لرستان، در تاریخ مبارزات انقلابی این مردم مومن و ولایتمدار، قسمت اعظم افتخارات مدیون جانفشانی ها و رشادت های روحانیت انقلابی و مبارز است که تعداد ۵۵ نفر به فیض شهادت نائل شدند.

در این میان شهید حجت الاسلام و المسلمین سید فخرالدین رحیمی به عنوان نماد شجاعت و جهاد و حجت الاسلام والمسلمین سید نورالدین رحیمی به عنوان نماد اخلاق و تقوا، نامشان همواره بر جریده تاریخ و بر تارک افتخارات ایران اسلامی و استان لرستان ماندگار و درخشان است.

آنچه یاد و نام این بزرگمردان را جاودان و پاینده کرده است تداوم راه عاشورایی حسین بن علی(ع) است.

شهید سید نورالدین رحیمی از زندانیان سیاسی دوره شاه، از مبارزان انقلابی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نماینده دوره ی اول و دوم مردم در مجلس شورای اسلامی بوده و در اول اسفند سال ۱۳۶۴ بر اثر اصابت موشک های رژیم صدام به هواپیمای مسافربری به همراه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قضات دادگستری، روحانیون و… به فیض شهادت نائل آمد.

شهید سید فخرالدین رحیمی از زندانیان سیاسی و مبارزان انقلابی و تبعیدی سیاسی همراه با مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در ایرانشهر و نماینده دوره اول مردم در مجلس شورای اسلامی که در حادثه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ حزب جمهوری اسلامی به همراه شهید آیت الله دکتر بهشتی و یارانش به فیض شهادت نائل آمد.

خدای متعال را شاکریم که توفیق برگزاری کنگره “فخر نور”، بزرگداشت شهدای روحانی استان لرستان و شهیدان سید نورالدین و سید فخر الدین رحیمی را به ما عنایت کرد.

انشاء الله این اقدام در جهت تجلیل و تکریم از خدمات ارزشمند شهدای روحانی و شهیدان رحیمی مورد قبول درگاه خداوند متعال قرار بگیرد.

مهر

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=3030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.