• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

کلینیک و مرکز کشاورزی غیردولتی» در دانشگاه لرستان افتتاح شد

  • کد خبر : 75905
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
کلینیک و مرکز کشاورزی غیردولتی» در دانشگاه لرستان افتتاح شد
با حضور رئیس دانشگاه لرستان،«کلینیک و مرکز کشاورزی غیردولتی» در این دانشگاه افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری کانون سبحان از خرم آباد ،با حضور دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، دکتر سعید محمدزاده، رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان و جمعی از اعضای هیئت علمی این دانشکده، «کلینیک و مرکز کشاورزی غیردولتی» با همکاری بین بخش خصوصی و دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، افتتاح شد.

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در آیین افتتاح این پروژه، ایجاد کلینیک را محصول تعاملات و ارتباطات موفق مسئله‌محور و کاربردی بین دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی با بخش خصوصی دانست.

وی، لرستان را دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گوناگون در حوزه کشاورزی دانست و خواستار گسترش همکاری‌های برون‌دانشگاهی برای کاستن از نظام مسائل کشاورزی استان شد.

دکتر سعید محمدزاده، رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: کلینیک و مرکز کشاورزی غیردولتی که محل فعالیت آن در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان است براساس نیازهای استان، ایجاد شده است.

وی، ارائه خدمات گوناگون از جمله گیاه‌پزشکی، کود، سم، بذر، مبارزه با آفات و … از کارکردهای مهم این مجموعه است.

محمد زاده، پیشنهاد مقدار کود و سم به کشاورز را از اجزای مهم افزایش میزان و کیفیت تولید محصول دانست که توسط کلینیک و مرکز افتتاح شده، صورت خواهد گرفت.

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، بر اهمیت تقویت راهکارهای صیانت از خاک نیز تأکید کرد و گفت: کلینیک و مرکز کشاورزی غیردولتی مستقر شده در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، با رویکرد تخصص‌گرایی از ظرفیت و توانمندی‌های اعضای هیئت علمی دانشکده بهره خواهد جست تا در نهایت، محصول کشاورزی، یک محصول باکیفیت باشد و راندمان محصول هم افزایش یابد.

محمدزاده، تشخیص آفات و بیماری‌های گیاهی را از دیگر کارکردهای کلینیک دانست که با بهره‌گیری از اساتید مجرب دانشگاه، روش‌های نوین و آزمایشگاه‌های پیشرفته، به‌صورت کاملاً علمی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=75905

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.