• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری:

یکی از راه‌های فعال‌سازی فرهنگ، تقویت گروه‌های مرجع است

  • کد خبر : 72210
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
یکی از راه‌های فعال‌سازی فرهنگ، تقویت گروه‌های مرجع است
آیت الله مبلغی گفت:گروه‌های مرجع در حوزه‌های مختلف ازجمله در فرهنگ بسیار اهمیت دارند و یکی از راه‌های فعال‌سازی فرهنگ، تقویت این گروه‌های مرجع است.

به گزارش کانون سبحان، آیت‌الله احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری،  در جمع طلاب و دانشگاهيان شهرستان كوهدشت، اظهار کرد: گروه‌های مرجع در حوزه‌های مختلف ازجمله در فرهنگ بسیار اهمیت دارند و یکی از راه‌های فعال‌سازی فرهنگ، تقویت این گروه‌های مرجع است.

وی با اشاره به اینکه قرآن این را تایید می‌کند که طایفه، گروه مرجع و جایگاه اجتماعی در راه خیر و پیشرفت جامعه ایفا نقش می‌کنند، افزود: امام علی(ع) وقتی می‌خواستند سخن از کارهای نیک در فضایل اجتماعی به عمل آورند، بر گروه‌های مرجعی که حسب‌ها و حالت خانوادگی اصیل داشته و اهل شجاعت، سخاوت، تعهد، نجابت پیشه، بیوتات و خانواده‌های صالحه بودند، تاکید می‌کردند.

آیت‌الله مبلغی، تقویت گروه‌های مرجع را لازمه پیاده‌سازی مبانی رهبر معظم انقلاب و فرهنگ ناب در جامعه دانست و با اشاره به اینکه دانشجویان و طلاب از گروه‌های مرجع موثر هستند، خاطرنشان کرد: اگر آمران نهی از منکر در حاشیه جامعه باشند نمی‌توانند ارزش‌های اسلامی را در جامعه جلو ببرند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم در جهت دین خدا، حل مشکلات مردم، توسعه عدالت، کمک به انقلاب اسلامی، احیای مسجد، محیط زیست و آب قدم موثری برداریم باید اجازه دهیم مهندسان انقلابی طرفدار انقلاب به عنوان گروه مرجع در حوزه‌های مختلف حرفشان را بزنند، اظهار کرد: اگر فساد اداری رونق دارد ناشی از این است که گروه‌های مرجع به‌دنبال تحول جامعه از درون جامعه بر نمی‌خیزد.

وی با اشاره به اینکه در قرآن منطقی وجود دارد که هر مجموعه‌ای باید گروه شاهد باشد، شهادت را گواه بودن و اشکار کردن حقیقت‌ها در فضای جامعه معنا کرد و گفت: گواهی دادن یک معنای عام دارد مثلا وقتی می‌گوییم شهید چرا شهید است چون گواه حق بوده و با شهادت راه را باز کرده و ما را هوشیار می‌کند.

آیت‌الله مبلغی با تاکید بر اینکه پیامبر اکرم(ص) شاهد، اسوه و الگوی ماست و ما به عنوان ملت باید گواهان بر دین باشیم، افزود: آنچه در منطق دین مطرح است گواه بودن با حق است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امر به معروف به مثابه فرایندی است که از دل جامعه بایستی تعریف شود، نه اینکه به صورت یک امر در حاشیه تعریف شود، افزود: امر به معروف باید در دل جامعه امتداد یافته و ایجاد شود و در آن صورت است که نیکی در جامعه مستقر خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=72210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.