• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
امام جمعه موقت کوهدشت:

عبادت،فلسفه وجودی انسان ها است

  • کد خبر : 71395
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱:۲۵
عبادت،فلسفه وجودی انسان ها است
گراوند گفت:عبادت،فلسفه وجودی انسان ها است.

به گزارش کانون سبحان از کوهدشت ، حجت الاسلام محمد جواد گراوند در خطبه های نماز جمعه کوهدشت اظهار کرد : ما موظفیم سبک زندگی خود را از سیره پیامبر و قرآن الگو بگیریم .

وی آزادگی را از درس های مهم سیره حضرت اباعبدالله (ع) بر شمرد و افزود : درس ها و سبک زندگی های مختلفی را می‌ شود از زندگی حضرت اباعبد الله آموخت ، سیره ابا عبد الله (ع) مصداق یک زندگی اسلامی است.

امام جمعه موقت کوهدشت ایثار و فداکاری را لازمه زندگی دینی و اسلامی دانست و خاطر نشان کرد : شب عاشورا زمانی بود برای آخرین عبادت های امام حسین . ایشان از تمام فرصت ها برای عبادت خداوند استفاده می کرد .

حجت الاسلام گراوند عبودیت را اظهار آخرین درجه خضوع در برابر معبود معنی کرد و گفت : اطاعت بی قید و شرط در تمام زمینه ها ، لازمه زندگی دینی و اسلامی است .

وی همچنین فلسفه وجودی انسان را عبادت خداوند تبارک و تعالی دانست و تصریح کرد : ارسال رسل و انزال کتب برای نشان دادن راه درست عبادت کردن و هدایت انسان بوده است

امام جمعه موقت کوهدشت ، ولنگاری و سرگرم شدن با دنیای مجازی را علت دور شدن از عبادت و بندگی دانست و افزود : سرشت خدا آشنا در وجود انسان باعث گرایش او به سمت خوبی ها میشود و انسان باید طریقه درست عبادت را یاد بگیرد و با عشق آنها را انجام دهد

وی ضمن اشاره به رشادت های آیت الله طالقاتی شهادت این عالم بزرگوار را تسلیت گفت و افزود : کتاب انسان ۲۵۰ ساله نوشته مقام معظم رهبری در مورد مسیر حرکت زندگی ۱۲ شخص است که باید آنها را در قالب یک شخص دید ، ائمه اطهار مصداق یک روح هستند در چند کالبد .

وی صلح امام حسن (ع) را زمینه توسعه اسلام دانست و گفت : اهمیت حرکت سیاسی امام حسن در صلح با معاویه به مثابه قیام عاشورا بود.

تنظیم خبر : کسری امرایی – کانون سبحان

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=71395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.