• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
در جلسه شورا آب مطرح شد :

کشت هرگونه گیاه آبدوست در شهرستان ممنوع است

  • کد خبر : 71685
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
کشت هرگونه گیاه آبدوست در شهرستان ممنوع است
خسروی گفت : کشت هرگونه محصول آبدوست در شهرستان ممنوع است .

به گزارش کانون سبحان از کوهدشت ، علی صفر بیرانوند صبح امروز در جلسه پیشگیری از وقوع جرم ، ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی افزود : هدف ما از تشکیل این جلسات و توجیه مدیران ادارات در زمینه وظایف قانونی خود ، پیشگیری کردن از وقوع جرم است .

رئیس دادگستری شهرستان کوهدشت با اشاره به لزوم ورود نمایندگان حقوقی ادارات به پرونده های قضایی آن اداره افزود : بعضا مشاهده میشود یک اداره پرونده های قضایی زیادی دارد و پیگیری خاصی در زمینه آنها انجام نمیشود و این عدم پیگیری باعث پایمال شدن حق بیت المال میشود .

وی همچنین در بحث حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی بیان داشت : از تمامی ادارات متولی خصوصا جهاد کشاورزی ، امور آب ‌، محیط زیست ، راه و شهرسازی ، شهرداری و سایر ادارات ذی ربط انتظار میرود در انجام وظایف قانونی خود پیگیر باشند .

رئیس جلسه شورا حفاظت از منابع طبیعی مشکل اصلی آب شهرسان را عدم اجرای قانون توزیع آب ها دانست و خاطر نشان کرد : اداره راه و شهرستازی میتواند در موارد ساخت و ساز در حریم راه بدون حکم قضایی و فقط با هماهنگی دادستان نسبت به تخریب و ممانعت از ساخت ، وارد عمل شود .

دادستان شهرستان کوهدشت گزارش ارسالی ادارات در حیطه کاری آن اداره را نظر کارشناسی دانست و تصریح کرد : کشت هرگونه محصول آبدوست در شهرستان ممنوع است و با متخلفین برخورد قاطع قضایی خواهد شد .

افشین خسروی ، ادارات را ضابط قضایی برشمرد و افزود : انتظار میرود در اجرای قانون ، عدالت برقرار شود و ادارات در مباحث پیگیری تخلفات برای هیچ کس تبعیضی قائل نشوند .

دبیر جلسه محافظت از اراضی ملی ضمن اعلام آمادگی کامل برای مقابله قاطع با تصرفین و متجاوزین به اراضی ملی و منابع طبیعی بیان داشت : فرهنگسازی و همراه سازی افکار عمومی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم میتواند کمک شایانی برای اصلاح امور شهرستان باشد .

وی اولویت اول دستگاه قضا شهرستان کوهدشت را پیگیری حقوق عمومی دانست و گفت : دستگاه های شهرستان باید تعامل سازنده ای برای اصلاح امور داشته باشند و از جزیره ای عمل کردن خودداری کنند .

دادستان شهرستان کوهدشت دلیل بسیاری از تخلفات انجام شده را ضعف و عدم اجرای قانون توسط ادارات مربوطه دانست و تصریح کرد : گاها دیده میشود که در اراضی ملی و غیر قانونی ساخت و ساز هایی به بهانه مسجد انجام میشود که این امر کاملا اشتباه بوده و متخلفین نمیتوانند از ارزش های اسلامی سوء استفاده کنند .

خسروی همچنین ترک فعل مدیران را تخلف اداری بر شمرد و افزود : در بسیاری از پرونده های قضایی ادارات ، کم کاری آن اداره در ممانعت از وقوع تخلف باعث این امر شده است و این مهم یک ضعف برای ادارات است . همچنین در صورت ترک فعل با آن مدیر برخورد قضایی خواهد شد .

 

تنظیم خبر : سید نیما موسوی

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=71685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.