• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

آیت الله سید محمد نقی شاهرخی: انتخابات بیعت با اصل نظام جمهوری اسلامی و رهبری است.

  • کد خبر : 25511
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰:۵۹
آیت الله سید محمد نقی شاهرخی: انتخابات بیعت با اصل نظام جمهوری اسلامی و رهبری است.

نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در لرستان گفت: اگرچه این مجلس مسئولیت اجرایی، عمرانی و اشتغالزایی ندارد ، اما تصمیمات آن بر عزت ، عظمت و مشی کلی نظام به طور مستقیم تاثیرگذار است.

آيت الله شاهرخي خرم آباديبه گزارش«کانون سبحان»؛ آیت الله سید محمد نقی شاهرخی شامگاه دوشنبه در برنامه تلویزیونی در شبکه افلاک افزود: طبق ماده 107 قانون اساسی، وظیفه مجلس خبرگان، تعیین و نظارت بر رهبری است.
وی اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری برای عمل به وظایف خود باید عملکرد مستقلی داشته باشد و در واقع این نهاد بیش از هر جای دیگری نیازمند دور بودن از تصمیمات تعصبی است.
وی با تاکید بر اینکه وظیفه نمایندگان مجلس خبرگان رهبری یک تکلیف دینی و شرعی به تمام معناست، گفت: در دو دوره اخیر حضور در این مجلس و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، همواره خواستار پرهیز از تصمیمات تعصبی و افراطی گری بوده ام.
نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در لرستان افزود: مطابق قانون اساسی و نظریه امام (ره) ولایت فقیه مهمترین رکن شرعی و قانونی نظام اسلامی بوده و از نظر عملی نیز، راهنمایی و راهبری نظام و مردم در سطح کلان به عهده ولی فقیه است.
آیت الله سید محمد نقی شاهرخی ادامه داد: بسیاری از غائله ها، تهدیدها و جنگ های احتمالی که کشور از آن نجات یافته به تدبیر شخص ولی فقیه بوده است.
***انتخابات بیعت با اصل نظام جمهوری اسلامی و رهبری است
نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری درلرستان تصریح کرد: انتخابات، بیعت با اصل نظام جمهوری اسلامی و رهبری است.
آیت الله سید محمدنقی شاهرخی شرکت در انتخابات را نشان دهنده اهمیت دادن به سرنوشت کشور دانست وافزود: حضور در این رویداد بزرگ بهترین فرصت برای معرفی همه سلیقه ها تلقی می شود.
وی اضافه کرد: در عرصه بین المللی و دیپلماسی نیازمند حضور گسترده در چنین صحنه هایی هستیم چراکه در بیش از 20 سال سفر به نمایندگی مقام معظم رهبری در جنوب شرق آسیا، همواره تاثیر مستقیم حضور مردم ایران در مناسبت ها را در برخورد با سران کشورها و ادیان مختلف تجربه کرده ام.
نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری درلرستان گفت: امروز دشمنان انقلاب در دور و نزدیک منتظر بهانه ای هستند تا حکومت ما را کم اقبال نشان دهند.
آیت الله سید محمد نقی شاهرخی اظهار کرد:امروز دولت های غربی که با آنها بر سر حقوق مسلم خود در حال جدال هستیم و تکفیری ها و حامیان آنها در منطقه، به دنبال تجاوز و زورگویی به کشورهایی هستند که کمتر مورد قبول ملت خود بوده اند.
وی با ابراز امیدواری در خصوص حضور حداکثری مردم در انتخابات هفتم اسفندماه ادامه داد: شرکت گسترده مردم در چنین صحنه هایی هشدار به دشمنان است.
وی همچنین با بیان اینکه لرستان مهد دانشمندان، متفکران و شهدا بوده و هست اظهار داشت: جانفشانی مردم این استان در قالب نیروهای بسیج، عشایر، سپاه، نیروهای نظامی، انتظامی و ارتش موید نقش تاریخی مردم لرستان در حفظ انقلاب اسلامی طی مبارزات علیه طاغوت، جنگ تحمیلی و تمامی صحنه هاست.
استان لرستان دارای دو نماینده در مجلس خبرگان رهبری بوده ، همچنین از مجموع 17 داوطلب استان سه نفر تایید صلاحیت شدند.

photo_2016-02-15_13-34-05

منبع:ایرنا

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=25511

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.