• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
محرومیتی که بیصدا فریاد می‌زند؛

ماجرای تلخ محرومیت یک خانواده کوهدشتی/خیران و گروه‌های جهادی آستین همت بالا زدند

  • کد خبر : 72911
  • ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۹:۵۷
ماجرای تلخ محرومیت یک خانواده کوهدشتی/خیران و گروه‌های جهادی آستین همت بالا زدند
با انتشار کلیپی از خانواده‌ محروم کوهدشتی در فضای مجازی، خیران و گروه‌های جهادی برای رفع مشکلات این خانواده اعلام آمادگی کردند.

به گزارش ;کانون سبحان، اخیراً کلیپی از خانواده‌ای محروم دریکی از روستاهای دهستان کوهدشت شمالی در فضای مجازی منتشرشد که محرومیت و فقر به‌عنوان زخمی کهنه بر پیکر این روستانشینان نقش بسته است.

دهستان کوهدشت شمالی یکی از ۶۰ دهستان محروم کشور به شمار می‌رود و روستاهای این منطقه به دلیل صعب‌العبور بودن در محرومیت و فقر به سر می‌برند.

همت همگانی گروه‌های جهادی، نهادهای انقلابی بسیج سازندگی، کمیته امداد، بنیاد علوی، بنیاد مسکن و… درزمینهٔ رفع محرومیت در این مناطق بسیار حائز اهمیت است.

کلیپی که در فضای مجازی به جهت رسیدگی و کمک خیران و مسئولان به این خانواده محروم منتشر شد،باعث واکنش و اقدامات برخی از مسئولان، خیران و نهادهای انقلابی بود که در دستور کار آنان قرار گرفت.

عمق محرومیت و مصائب یک خانواده روستایی در کوهدشت

حسین طهماسبی فعال فرهنگی و رسانه‌ای کوهدشت در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: این خانواده دریکی از روستاهای دهستان کوهدشت شمالی زندگی می‌کنند و چندین فرزند نیز داشته ولی دچار اعتیاد شدند و در شهرهای دیگر زندگی می‌کنند و هم‌اکنون نیز پدر و مادر این خانواده و یک فرزند کلاس ششم در منزلی فرسوده زندگی خود را می‌گذرانند.

وی افزود: به لحاظ شاخص فقر و محرومیت این دهستان، جز ۶۰ دهستان محروم کشور به شمار می‌رود، بااین‌حال می‌توان گفت حتی تصویر هم قدرت توصیف فقر این خانواده را ندارد، حتی به نان شب نیز محتاج هستند.

این فعال رسانه‌ای عنوان کرد: در فراخوان اولیه‌ای که از طریق انتشار کلیپی از وضعیت این خانواده داشتم، عده‌ای از خیران محترم اقدام به ارسال کمک‌هایی در این راستا کردند، ولی احتیاج اصلی این خانواده احداث سرپناه است چراکه این ساختمان فعلی نه‌تنها جای زندگی نیست بلکه هرلحظه احتمال ریز آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: این خانواده حتی تهیه کردن وسایل اولیه زندگی برایشان مقدور نیست، می‌طلبد با همدلی و همکاری خیران، مسئولان و رسانه‌ها بتوانیم در راستای احداث یک اتاقی که بتوانند با خیال راحت در آن زندگی کنند اقدام کنیم.

خودسازی گروه‌های جهادی در خدمت‌رسانی به مردم محروم

محمدرحیم ضرونی، مسئول گروه جهادی شهید میثم میرزایی منش در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: پس از مشاهده کلیپ وضعیت خانواده محروم ساکن دریکی از روستاهای شهرستان، بلافاصله به جهت بررسی و پیگیری میدانی به این محل رفتیم.

وی افزود: در این خانواده یک پیرمرد ۷۰ ساله به همراه همسر و یک فرزند کوچک زندگی را در محرومیت و فقر و در خانه‌ای ناایمن سپری می‌کنند.

مسئول گروه جهادی شهید میثم میرزایی منش عنوان کرد: در سال‌های گذشته به همت بنیاد مسکن به جهت احداث منزلی برای این خانواده اقدام می‌شود و بااعتبار قسط اول وام مسکن، مقداری از شناژ و سقف ساختمان انجام می‌گیرد، ولی پس از مدتی برخی فرزندان این خانواده به دلیل اعتیاد، صفحه های آهنی سقف را جدا کرده و به فروش می‌گذارند.

وی تصریح کرد: الآن هماهنگی‌های لازم با اداره بنیاد مسکن به جهت ساماندهی و اخذ تمهیدات ویژه برای رسیدگی به وضعیت مسکن این خانواده محروم صورت گرفته است و هم‌چنین کمیته امداد شهرستان نیز اعلام حمایت کرده است.

ضرونی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی با ساخت‌وساز در مناطق محروم خودسازی می‌کنند، گفت: در این راستا به همراه نیروی انسانی، گروه جهادی شهید میثم میرزایی منش درزمینهٔ کمک به روند احداث ساختمان این خانواده محروم در صورت مهیا شدن مصالح موردنظر اعلام آمادگی می‌کند.

مسئول گروه جهادی شهید میثم میرزایی منش گفت: در حاشیه این بازدید منزل دیگری در یکی از روستاهای اطراف مشاهده و نیاز به ساخت یک باب سرویس بهداشتی داشت که به‌زودی در این راستا نیز اقدام خواهیم کرد.

ساخت سرپناه برای خانواده کوهدشتی

ایوب کوشکی بخشدار مرکزی کوهدشت در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، ضمن ابراز تأسف برای وضعیت این خانواده محروم، اظهار داشت: در راستای پیگیری و رسیدگی به این خانواده محروم که ساکن یکی از روستاهای بخش مرکزی هستند، اقدامات لازم صورت گرفت.

وی افزود: هماهنگی‌های لازم انجام شده چراکه این خانواده تحت پوشش کمیته امداد است و شامل طرح مشترک بنیاد علوی، بنیاد مسکن و کمیته امداد مبنی بر اهدای وام بلاعوض درزمینهٔ ساخت منزل مسکونی خواهد بود.

بخشدار مرکزی کوهدشت ضمن تقدیر از همکاری بسیج و خیران درزمینهٔ ساخت منزل و همچنین خبرنگار خیری که کارهای اداری این خانواده محروم را نیز انجام می‌دهد، عنوان کرد: این طرح مشترک برای ساخت مسکن محرومان در شهرستان در حال اجرا است، امیدواریم به همت این نهادهای انقلابی دریکی دو سال آینده شاهد مشکلاتی ازاین‌دست نباشیم.

به گزارش، سفیرافلاک، توجه بیشتر به رفع محرومیت‌ها در روستاهای شهرستان کوهدشت به‌خصوص منطقه دهستان کوهدشت شمالی که یکی از محرومترین نقاط کشور محسوب می‌شود، همتی همگانی می‌طلبد و امیدواریم در دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی غبار محرومیت در این مناطق زدوده شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=72911

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.