• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
مطالبه‌ای که حسرت شد؛

«راه‌آهن کوهدشت» پروژه‌ای فراموش شده!/آرزوی دیرینه‌ای که چشم امید به دولت سیزدهم دارد

  • کد خبر : 73061
  • ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۹:۵۶
«راه‌آهن کوهدشت» پروژه‌ای فراموش شده!/آرزوی دیرینه‌ای که چشم امید به دولت سیزدهم دارد
«راه‌آهن کوهدشت» پروژه مصوب شده دولت در سال‌های گذشته است که فراموش‌شده و به‌عنوان مطالبه‌ای مردمی اجرا و تحقق آن محرومیت را از این دیار خارج می‌کند.

به گزارش کانون سبحان، خطوط مواصلاتی اعم از جاده، دریایی، فرودگاه و راه‌آهن از زیرساخت‌های اساسی برای توسعه یک جامعه به شمارمی رود که اهتمام به آن، رشد اقتصادی و افزایش رفاه عمومی را به دنبال دارد.

دراین‌بین خطوط ریلی و جاده‌ای از مهم‌ترین پیش‌شرط‌ها درزمینهٔ توسعه گردشگری و اقتصاد نیز به شمار می‌روند و می‌توان با سرمایه‌گذاری مستقیم بر روی آن باعث فراهم شدن امکانات تولیدی شده و تحرک و رونق فعالیت‌های اقتصادی را در منطقه ایجاد کرد.

پروژه راه‌آهن «دورود – خرم‌آباد – کوهدشت – پلدختر – اندیمشک» از مصوبات دولت وقت (احمدی‌نژاد) در سفر سوم به استان به شماره ۴۶۳۷۰٫۳۳۵۶۰ به تاریخ ۹۰/۲/۱۸ است، این پروژه آن‌چنان اهمیت دارد که حتی در زمان کلنگ زنی پروژه و در شبکه استانی صداوسیما و سایر رسانه‌ها، وقتی سهواً نامی از کوهدشت و پلدختر به میان نمی‌آید، این امر با واکنش و ناراحتی مردم شهرستان و نماینده وقت (حجت‌الاسلام شاهرخی) مواجه می‌شود، به‌طوری‌که نماینده مردم در مجلس طی نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی مراتب اعتراض را اعلام می‌دارد که وزیر نیز در پاسخ اعلام می‌دارد که «کوهدشت و پلدختر» نیز در پروژه مذکور مطابق بند ۱۱ ابلاغی معاون اول رئیس‌جمهور قرار دارند.

می‌طلبد با توجه به اظهارات مکرر ریاست محترم جمهور دولت سیزدهم مبنی بر اینکه «ما در استان‌ها پروژه جدید آغاز نمی‌کنیم، من جایی نمی‌روم کلنگ جدید بزنم و همین کلنگ‌هایی که زده‌شده باید پیگیری شود.» این اهتمام از طرف مجمع نمایندگان لرستان، نماینده مردم در مجلس و استاندار لرستان به جهت گنجاندن کوهدشت و همچنین پلدختر به این پروژه‌ای که قرار است از سر گرفته شود، صورت بپذیرد.

رفع محرومیت کوهدشت با اتصال به خطوط ریلی

حمید ضرونی، یکی از شهروندان کوهدشتی در گفت‌وگو با خبرنگار کانون سبحان، اظهار داشت: دولت مردمی آیت‌الله رئیسی یک دولتی انقلابی و دلسوز بوده و با شعار ما اصحاب «ما می‌توانیم» هستیم، روی کار آمده است می‌طلبد کار انقلابی کند.

وی افزود: راه‌آهن کوهدشت مطالعات آن صورت گرفته و جزء مصوبه دولت در سالیان گذشته نیز بوده است و از موارد مصداقی سخن آیت‌الله رئیسی است که می‌گوید: «همین کلنگ‌هایی که زده‌شده باید پیگیری شود»؛ پس نباید کوهدشت محرومی که در صدر محروم‌ترین شهرستان‌های کشور قرار دارد از این حق قانونی خود محروم شود.

این شهروند کوهدشتی عنوان کرد: با وصل شدن کوهدشت به مسیر خطوط ریلی در کسب‌وکارها، اقتصاد و گردشگری این منطقه رونقی شگرف ایجاد می‌شود که در رفع محرومیت آن نیز تأثیر بسزایی دارد.

ضرورت خارج شدن کوهدشت از بن‌بست

جواد احمدی رودی، یکی از شهروندان کوهدشتی در گفت‌وگو با خبرنگار کانون سبحان، اظهار داشت: امروز ما در بسیار از شهرهایی که به خطوط ریلی متصل هستند پیشرفت و توسعه خوبی را مشاهده می‌کنیم با اجرایی شدن راه‌آهن کوهدشت، این شهرستان از بن‌بست خارج‌شده و به اشتغال و اقتصاد نیز کمک شایانی خواهد شد.

وی افزود: مزیت‌های حمل‌ونقل ریلی بر کسی پوشیده نیست می‌طلبد با توجه به نگاه خوب دولت در رفع محرومیت‌ها و نگاه ویژه به این مناطق، در این راستا اهتمام ویژه‌ای نسبت به مردم کوهدشت داشته باشد.

این شهروند کوهدشتی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت غنی کوهدشت درزمینهٔ کشاورزی، دام‌پروری و باغداری با احداث این پروژه در کوهدشت در انتقال و حضور سرمایه‌گذاران به جهت فروش محصولات تسهیل می‌گردد.

دولت سیزدهم راه‌آهن کوهدشت را پیگیری کند

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی، امام‌جمعه کوهدشت در گفت‌وگو با خبرنگار کانون سبحان، اظهار داشت: یکی از راهکارها و عوامل پیشرفت و توسعه یک منطقه، به وجود خطوط مواصلاتی اعم جاده‌های زمینی، هوایی و راه‌آهن به شمار می‌رود.

وی افزود: ازآنجایی‌که شهرستان کوهدشت در بن‌بست قرار دارد اگر راه آهنی که بنا است از مرکز به جنوب و به اندیمشک کشیده شود، از کنار شهرستان محروم کوهدشت لرستان عبور کند و ایستگاهی در چند کیلومتری شهر نیز احداث شود.

امام‌جمعه کوهدشت عنوان کرد: این کار خوب و لازم می‌تواند شهرستان را حالت بن‌بست خارج و در توسعه شهرستان مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: این پروژه در سالیان گذشته مصوبه‌ای نیز داشته و کاملاً یک برنامه قابل‌اجرا و مطلوب است و ضرورت دارد که دولت مردمی این بحث را پیگیری کند چراکه برای کوهدشت ثمرات خوبی به همراه خواهد داشت.

به گزارش کانون سبحان، با توجه به عمق محرومیت کوهدشت و قرار گرفتن در صدر جدول بیکاری و فلاکت در کشور و اینکه خطوط جاده‌ای و ریلی تأثیر بسزایی در رونق اقتصادی و توسعه دارد، می‌طلبد نماینده مردم در مجلس و استاندار لرستان و سایر مسئولان ذی‌ربط درزمینهٔ اتصال کوهدشت به خطوط ریلی و پروژه دولت سیزدهم اهتمام و تلاش ویژه‌ای داشته باشند چراکه جزء مطالبات دیرین مردم بوده و نیز دارای مصوبه دولتی است و با اجرای آن، این شهرستان از بن‌بست محرومت خارج خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=73061

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.