• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

آیت الله مبلغی:فضای مناسباتی شیعه و سنی باید پاکیزه از هر گونه اختلاف باشد/ نیازمند وحدت عمیق هستیم.

  • کد خبر : 38428
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱:۳۲
آیت الله مبلغی:فضای مناسباتی شیعه و سنی باید پاکیزه از هر گونه اختلاف باشد/ نیازمند وحدت عمیق هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه پرخطرترین عامل برای یک جامعه اسلامی تکفیری‌ها و تفکراتشان است، گفت: امت اسلامی در برابر تکفیری‌ها قابلیت‌های غیرفعال زیادی دارد.

%d9%85%d8%a8%d9%84%d8%ba%db%8c2

آیت الله احمد مبلغی در جریان سفر به شهرستان بروجرد و در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: استواری و برقراری تعایش اسلامی در گرو فعال شدن عنصر «تبادل احترام میان اتباع مذاهب نسبت به مقدسات یکدیگر» است.

وی اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) نسبت به چهارچوب هایی که جامعه اسلامی را حفظ و صیانت کند حساس بودند و به هر چیزی که بوی تخریب چهارچوب های نظام اجتماعی امت اسلامی را بدهد حساسیت نشان می دادند.

خطر تفکر تکفیری

یکی از عوامل پر خطر برای جامعه اسلامی تفکر تکفیری است که امروز جهان اسلام با آن به شدت درگیر استنماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یکی از عوامل پر خطر برای جامعه اسلامی تفکر تکفیری است که امروز جهان اسلام با آن به شدت درگیر است.

مبلغی تشریح کرد: در تفکر تکفیری جهان اسلام را تکه تکه می کنند و طبیعتا در این میان جوامعی با تفکر اسلام ناب و واقعی وجود دارد که از این پازل قطعه قطعه بیرون می ماند و جلوه نمایی می کند.

وی تصریح کرد: طبیعتا تکفیری ها نسبت به جامعه ای که از سلطه فکری آنها بیرون مانده است حساسیت نشان می دهند چرا که تفکر اسلام ناب و مسلمانان واقعی را در معرض دید عموم می بینند و اصل هویت تکفیری ها زیر سوال می رود پس به مبارزه با مسلمانان می پردازند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پرخطرترین عامل برای یک جامعه اسلامی تکفیری ها و تفکراتشان است گفت: تکفیری ها مستقیما امت اسلامی را تحت اهداف تروریستی و خونبار خود قرار می دهند.

تبلیغات رسانه های جهان برای تکفیری ها

مبلغی با بیان آنکه امروز بر خلاف گذشته تحرکات تکفیری ها ابعاد گسترده ای پیدا کرده است اظهار داشت: کاملا واضح هست که در تحرکات تکفیری ها کشور های خارجی نیز نقش مهمی ایفا می کنند که این اهمیت مبارزه با این گروه ها را دوچندان کرده است.

وی گفت: تفکر تکفیری سبب می شود وحدت در جامعه از میان برود و زمینه های دست زدن به عملیات خونبار و خشونت بار در یک جامعه را پدید می آورد که این خود عامل صدها عقب ماندگی در یک جامعه می شود.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: تبلیغات رسانه های جهان برای تکفیری ها و انتصاب غلط این گروه به اسلام متاسفانه موجب شده است که عده ای ناآگاه نسبت به تفکر اسلامی بدبین شوند و این گروه را به اسلام گره بزنند.

مبلغی افزود: این اتفاق در حالی رخ می دهد که تاثیر پیامبر اسلام (ص) در ایجاد وحدت میان اقوام و ادیان الهی در دوران خود در طول تاریخ بی سابقه و بی نظیر بوده است.

فضای مناسباتی شیعه و سنی باید پاکیزه از هر گونه اختلاف باشد

وی با تشریح عملکرد پیامبر اسلام(ص) در ایجاد وحدت و اتحاد در امت اسلامی گفت: امروز اگر قرار است از پیامبر اسلام تبعیتی صورت پذیرد باید کاملا با نگاه به اساسی ترین زیر ساختهای مربوط به امت و جامعه اسلامی با اولویت وحدت عمیق امت اسلامی باشد.

امت اسلامی در برابر تکفیری ها قابلیت های غیر فعال زیادی دارند که باید در این زمینه بزرگان ما در جهان اسلام به صورت علمی تر و اساسی تر تمرکز کنندنماینده مردم لرستان در خبرگان رهبری با بیان اینکه باید در برابر تکفیری ها به عنوان یک خطر بزرگ ایستاد تصریح کرد: امت اسلامی در برابر تکفیری ها قابلیت های غیر فعال زیادی دارند که باید در این زمینه بزرگان ما در جهان اسلام به صورت علمی تر و اساسی تر تمرکز کنند.

مبلغی با بیان اینکه جدا بودن و بد بین بودن برخی علمای جهان اسلام نسبت به یکدیگر بهانه به دست تروریست های تکفیری داده است گفت: رها بودن برخی علما در برابر بخش دیگری از امت اسلامی و بی توجهی به مقدسات مذهبی موجب تقویت تکفیری ها شده که این موضوع کاملا خطر ساز است و به تکفیری ها خوراک می دهد.

وی با بیان اینکه فضای مناسباتی شیعه و سنی در جهان اسلام باید پاکیزه از هر گونه اختلاف باشد گفت: در جمهوری اسلامی ایران به دلیل فرهنگ و نگاهی که امام خمینی به انقلاب اسلامی داشتند و همچنین وجود مردمی انقلابی و رهبری هوشیار امروز خوشبختانه وحدت اسلامی در ایران حاکم است اما بحث امروز جهان اسلام است و صرفا ایران نیست که تحقق این مهم یک عزم عظیمی را می طلبد که جمهوری اسلامی می تواند الگوی آن باشد.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=38428

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.