• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024

شهروند خبرنگار/کریم دوستی

  • کد خبر : 39090
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
شهروند خبرنگار/کریم دوستی

سرویس یادداشت و مقاله «کانون سبحان»؛ کریم دوستی: دنیای امروز دنیای ارتباطات، رسانه ها ،تحلیل ها و اخبار موثق وغیرموثق است . دراین بین نقش خبرنگاران به عنوان چشمان بیدارجامعه نقشی بسیار مهم وتاثیرگذاراست . قشری که تمام سال رادر کند وکاو وجستجوپشت سر می گذراندتابتوانندخوب ها و بدها راپیداکنند وبه شهروندانی که درزندگی شهری […]

کریم دوستی کوهدشت

سرویس یادداشت و مقاله «کانون سبحان»؛ کریم دوستی: دنیای امروز دنیای ارتباطات، رسانه ها ،تحلیل ها و اخبار موثق وغیرموثق است . دراین بین نقش خبرنگاران به عنوان چشمان بیدارجامعه نقشی بسیار مهم وتاثیرگذاراست . قشری که تمام سال رادر کند وکاو وجستجوپشت سر می گذراندتابتوانندخوب ها و بدها راپیداکنند وبه شهروندانی که درزندگی شهری این اتفاقات رافراموش می کنند یادآور شوند.آنها براساس آموزش هایی که دیده اند وتجاربی که کسب کرده اند با دوربینی در دست تلاش می کنند اخباردست اول را برای خبرگزاری ها ویامطبوعات یا سایت ها ارسال کنندتاحلقه اتصال جامعه ومدیریت جامعه باشند وصدای مردم رابه گوش مسولین برسانند.اما امروزبه وسیله تکنولوژی معاصرو شبکه های اجتماعی هرشهروندی می تواند بایک گوشی درزمینه تولید خبر فعال باشد وهراقدامی درسطح خبرراباارسال عکس و فیلم به یک خبرداغ درفضای مجازی تبدیل کند وکاربران شبکه های اجتماعی ومجازی رابه تحلیل های مختلف درباره آن بکشاند.
به کسی که این چنین اخباری را با استفاده از شبکه اینترنت و فضای مجازی پخش می کند ودراین راستا هدفی را دنبال می کند شهروندخبرنگارگویند.شهروندخبرنگارکسی است که به رخدادهای پیرامونش علاقه مند است ودرباره آنها نظر می دهد وبرای اصلاح ناهنجاریهای جامعه تلاش می کند بنابراین برداشتی که ازشهروندخبرنگارمی شود بیشتربه یک فعال سیاسی و اجتماعی نزدیک است .آنچه که شهروند خبرنگار راازدیگران متفاوت می کند این است که چنین شهروندی تصمیم می گیرد ازحرف زدن درتاکسی ، محل کار سفره شام و کوچه و بازار جلوتربرود وایده هایش رادردریای وب شناور کند .ومخاطبش را ازطریق بازکردن مرورگر وب درجریان امور قراردهد.
شهروندخبرنگار میتواند مانند یک خبرنگارحرفه ای به عنوان حلقه رابط شهروندومدیریت شهری نقش آفرینی کند وتاثیرگذارباشد.این خبرنگار اگر به صورت تخصصی دررسانه حضورجدی داشته باشد هم می توانداقدامات شهردار ومدیران شهری را رصد کند وآنها را به مردم معرفی ودرجاهایی هم به چالش بکشدونقد کندوازسوی دیگر به عنوان یک شهروند اقدامات شهروندان راهم بررسی ووظایف شهروندی رابه آنان یادآورشود.
با این اوصاف من می خواهم یک شهروند خبرنگار باشم…

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=39090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.