• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024

دروغ شاخدار!

  • کد خبر : 39092
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲
دروغ شاخدار!

 سرویس یادداشت و مقاله «کانون سبحان»؛حسین ناصری: دروغ شاخدار، دروغی است که دروغ بودنش آشکار است و معمولاً همگان بدان پی می برند. صاحب کتاب شاهد صادق می گوید: دروغ هر چند چرب تر،  بهتر. دکتر گوبلز وزیر تبلیغات آلمان نازی معتقد بود که دروغ هر چند بزرگ تر باشد انکار و تکذیب آن دشوارتر […]

حسین ناصری وهار

 سرویس یادداشت و مقاله «کانون سبحان»؛حسین ناصری: دروغ شاخدار، دروغی است که دروغ بودنش آشکار است و معمولاً همگان بدان پی می برند. صاحب کتاب شاهد صادق می گوید: دروغ هر چند چرب تر،  بهتر. دکتر گوبلز وزیر تبلیغات آلمان نازی معتقد بود که دروغ هر چند بزرگ تر باشد انکار و تکذیب آن دشوارتر خواهد بود، یعنی آن قدر بزرگ و با عظمت جلوه می کند که فرصت نمی دهد شنونده در صحت یا سقم آن تأمل و تفکر کند.

در کشور ایران این گونه دروغ های بزرگ را که غیر قابل گمان و تصور باشد اصطلاحاً دروغ شاخدار می گویند، که گاهی مَثَل مشهور شاخ در آوردن نیز به کار می رود.

یکی از دروغ های بزرگی که در دو هفته اخیر ما از طریق رسانه ملی از مسئولین ارتباطات و فناوری شنیدیم، پوشش وایفای رایگان در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا در ایام اربعین حسینی بود. البته این وزارت خانه به زائران عتبات عالیات نیز وعده داد که نرخ هر دقیقه مکالمه ۵۵۰ تومان می باشد که این وعده نیز مثل وعده اولی دروغ از آب در آمد!

نبود وایفای در مسیر پیاده روی نجف به کربلا خیلی ها را ناراحت کرد. چرا که مردم روی قول مسئولین حساب ویژه باز کرده بودند. شاید باورتان نشود در طول مسیر ۸۰ کیلومتری نجف به کربلا ما نتوانستیم حتی یک بار از وایفای وعده داده شده مسئولین استفاده کنیم.

زائران وقتی از وایفای رایگان نامید شدند دست به تلفن های همراه بردند تا با خانواده های خود ارتباط برقرار کنند. اما شنیدن پیغام” اعتبار شما برای مکالمه کافی نیست، لطفاً نسبت به شارژ تلفن خود اقدام کنید” همه را به طور کامل از مسئولین ناامید کرد.

بنده حقیر که امسال نیز توفیق همراهی زائران اربعین حسینی را خداوند نصیبم کرد، ۶۰ هزار تومان شارژ خریداری کردم که با این مبلغ فقط توانستم تقریباً ۱۰ دقیقه مکالمه و چند پیامک ارسال کنم. البته این مشکل را از خیلی از زائران اربعین حسینی جویا شدم، که هر کدام شان از مسئولین مربوطه در این خصوص گلایه و دلی پر از خون داشتند.

حالا شما حساب کنید که ببینم اندازه کلاهی که مسئولین بر سر مردم نهادند، چقدر است؟ به نظرم بزرگ ترین کلاهی که می توان در کتاب گینس ثبت کرد، کلاهی است که مسئولین و دست اندرکاران وزارت اطلاعات و فناوری امسال بر سر زائران ایرانی نهادند.

به راستی چرا بعضی از مسئولین ارشد کشوری به این راحتی به مردم وعده دروغ می دهند؟! به نظر شما آیا بدور از انصاف و عقل نیست که مردم را با وعده های دروغین در دیار غربت رها نمود؟!

امیدواریم این خلف وعده مسئولین فقط باعث رنجش خاطر مردم از مسئولین شود و مردم شریف ایران این قضایا را به حساب جمهوری اسلامی نگذارند.

حسین ناصری

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=39092

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. بله با گلایه حضرتعالی موافقم،بعلاوه اینکه تقریبا مبلغ 20 هزار تومان را بابت بیمه زائران از مسافران کربلا دریافت کردند لکن بعد از مراجعت زائران حسین(ع)علیرغم اینکه سیل عظیمی از آنها چند روزی را در بستر بیماری بسر بردند هیچ مدیری حرفی از بیمه و مراجعت بیماران و تحت درمان قرار گرفتن آنها به میان نیاورد !!!

  2. باسلام وخسته نباشي خدمت جناب ناصري . بله دوست عزيز امام راحل فرمودند نگذاريد انقلاب به دست نا اهلان بيافتد مگر نا اهل شاخ و دم دارد هركسي كه بامردم دروغ بگويد وبه قول مقام معظم رهبري نفوذي باشد يا به بيت المال خيانت بكند و …… همه اينها نا اهل و مضر هستند وبايد مثل دندان فاسد خارج شوند .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.