• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

دکتر دهقانی: بخش کشاورزی کوهدشت سرشار از استعداد است/ به کارگیری مستقیم تعداد زیادی از جوانان با عملیاتی شدن پروژه گلخانه ای کوهدشت

  • کد خبر : 42055
  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱:۱۸
دکتر دهقانی: بخش کشاورزی کوهدشت سرشار از استعداد است/ به کارگیری مستقیم تعداد زیادی از جوانان با عملیاتی شدن پروژه گلخانه ای کوهدشت

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان اظهار امیدواری کرد شهرک گلخانه‌ای کوهدشت در پایان سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری کامل برسد.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، دکتر سید علی نادر دهقانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان کوهدشت اظهار کرد: امسال با تدبیر مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه هدف این نظریه شناسایی استعدادهای پراکنده انسانی و مدیریت آن است، افزود: بر اساس این استعدادها و با کار، تلاش و برنامه‌ریزی منسجم باید سعی کنیم توسعه منطقه‌ای اتفاق بیفتد. منظور از توسعه منطقه‌ای این است که یک برنامه علمی جامع را بر اساس ظرفیت‌ها و مزیت‌های منطقه با حضور نخبگان و افراد دارای تجربه، علم، دانش و تخصص تدوین کنیم.

دکتر دهقانی‌الوار با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی می‌تواند کمک فراوانی به کشور بکند و امروز به عنوان یک عامل تحرک، پویایی و نشاط می‌تواند جامعه را به سرمنزل واقعی در بحث توسعه برساند، ادامه داد: معتقدم یکی از نسخه‌های شفابخش اقتصاد ما این موضوع است و نباید صرفا این مهم در حد تئوری و حرف بماند.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی لرستان افزود: مقوله اقتصاد مقاومتی باید در کشور پیاده شود و اگر همگی به منویات رهبری اعتقاد داریم که داریم باید کارهای عملیاتی، اثرگذار و منطبق با این نظریه در عرصه‌هایی که مشکلات بیشتری دارند، انجام دهیم.

وی در ادامه کوهدشت را شهرستانی با استعدادهای فراوان به لحاظ منابع طبیعی از جمله جنگل، مرتع، اراضی کشاورزی و رودخانه‌های پرآب دانست و گفت: متاسفانه این شهرستان در رابطه با بعضی شاخص‌های توسعه‌ای رتبه خوبی ندارد. در مطالعاتی که انجام شده است متاسفانه تنها ۲۱ درصد مناطق روستایی کوهدشت به لحاظ توسعه‌ای در حد مطلوب هستند و مابقی وضعیت خوبی ندارند و این موضوع به نظام برنامه‌ریزی این شهرستان بر می‌گردد.

دهقانی‌الوار با بیان اینکه یک اهتمام ویژه و حرکت جهادی و با حضور نخبگان و همراهی مردم برای پیشرفت شهرستان نیاز است، ادامه داد: جهاد دانشگاهی به عنوان مجموعه‌ای دانشگاهی امسال کاری را در شهرستان آغاز کرده و آن گلخانه کوهدشت است که حدود هشت سال تعطیل بوده و حال مجددا پیگیری شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان افزود: این پروژه ده هکتار زمین است که سال‌ها معطل مانده بود و جهاددانشگاهی با همت بسیار عالی استاندار لرستان که نگاه ویژه‌ای به شهرستان داشته که این تلاش وی جای تقدیرفراوان دارد آن را خریداری و دوباره پیگیر احیاء شده است.

وی با بیان اینکه معتقدیم اگر این فعالیت علمی در شهرستان اجرایی شود بسیاری از فعالیت‌های ناقص و غیر موثر اصلاح خواهند شد، تصریح کرد: بخش کشاورزی کوهدشت سرشار از استعداد است که متاسفانه کشاورزی سنتی آن، بازدهی را کم نموده و فشار زیادی نیز به منابع آبی وارد کرده است.

دهقانی‌الوار گفت: به مردم شهرستان کوهدشت این نوید را می‌دهیم که با عملیاتی شدن این گلخانه یکی از پروژه‌های اثرگذار، جهت‌ساز و موثر برای توسعه شهرستان را اجرایی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم ۵۰ درصد این پروژه تا ۱۶ مرداد سال آینده که مصادف با سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی است عملیاتی شود و در پایان سال آینده نیز شاهد تکمیل و به بهره‌برداری کامل آن باشیم.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه برای انجام این پروژه منتظر بودجه ای نبوده‌ایم، یادآور شد: این گلخانه بستری برای اصلاح کشاورزی سنتی شهرستان بوده و سرمایه‌گذاری عظیمی در آن شده و شبانه روز در حال پیگیری پروژه هستیم.

وی با قدردانی از نماینده مجلس، امام جمعه و سایر مدیران این شهرستان خاطرنشان کرد: هفته گذشته این عزیزان از پروژه بازدید کردند و مورد حمایت معنوی خود قرار دادند. نماینده محترم شهرستان در مجلس نیز کمک درخوری در خصوص جذب اعتبار مالی به پروژه کردند که از حمایت ایشان کمال تشکر را داریم.

دهقانی‌الوار با بیان اینکه این پروژه را مجموعه‌ای علمی و مدیریتی دانشگاهی پیگیری می‌کند، افزود: جهاد دانشگاهی همواره در حوزه‌های مختلف کشور نقش‌آفرین و پیشتاز بوده است و حال نیز معتقدم می‌تواند کشاورزی سنتی شهرستان را که غیر بازده بوده و فشار زیادی به منابع آبی وارد می‌کند با کشاورزی مدرن و هیدرپونیک در راستای توسعه اصلاح کند.

دکتر دهقانی‌الوار بیان کرد: هم اکنون حجم عظیمی از جوانان شهرستان که عمدتا دارای تحصیلات عالیه آن هم از دانشگاه‌های مطرح کشور هستند بیکارند و با این پروژه گلخانه‌ای به طور مستقیم تعداد زیادی از آنان که حداقل مدرکشان کارشناسی است به کارگیری می‌شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان ادامه داد: به طور قطع در بخش‌های دیگر نیز اشتغال‌هایی ایجاد شده و این عدد به صد‌ها نفر خواهند رسید برای همین از تمامی نخبگان، مدیران، دست به قلمان، مطبوعات و رسانه‌ها درخواست داریم در این راه منتظر تعارف نباشند چراکه این پروژه اقدامی ضروری برای شهرستان است و مردم باید این طرح را به عنوان یک مطالبه پیگیری کنند و از مسئولین بخواهند عملیاتی شود، مطالبه‌گری و خواستن مردم یکی از عواملی است که باعث می‌شود این پروژه در موعد مقرر به سرانجام برسد.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=42055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.