• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

امام جمعه پلدختر: مسئولان از اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی پرهیز کنند.

  • کد خبر : 42864
  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۸:۲۷
امام جمعه پلدختر: مسئولان از اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی پرهیز کنند.

به گزارش«کانون سبحان»،حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پلدختر به ویژگی‌های یک مسئول از دیدگاه امام علی (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: خداگرایی یکی از وظایف مسئولان است یعنی از مصادیق ایمان همین است و باید محور اصلی مدیران خدا باشد و بداند که هر لحظه در محضر پروردگار عالم […]

به گزارش«کانون سبحان»،حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پلدختر به ویژگی‌های یک مسئول از دیدگاه امام علی (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: خداگرایی یکی از وظایف مسئولان است یعنی از مصادیق ایمان همین است و باید محور اصلی مدیران خدا باشد و بداند که هر لحظه در محضر پروردگار عالم و خدا بر کارها ناظر است.

وی ساده زیستی، پرهیز از دنیا طلبی و اشرافی گری را از دیگر ویژگی‌های مسئول و مدیر دانست و افزود: مسئول و مدیر باید در حد طبقه متوسط و پایین جامعه باشد تا طعم فقر را چشیده و این قشر را درک کند.

امام جمعه پلدختر عنوان کرد: کسی که خود و فرزندش ماشین‌های چند میلیونی سوار می‌شود  کجا از درد جامعه مطلع می‌شود چنین افرادی نسبت به درد مردم بی تفاوت هستند و نمی شود اسم آنها را مسئول گذاشت.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید در مقابل عملکرد خود پاسخگو باشند گفت: مسئولان بدانند که در دنیا و آخرت از آنها سوال می شود افرادی در جامعه وجود دارند که پرسشگرند و سوال می‌کنند، مسئول باید در رفتار خود اعتدال را رعایت کند و از قدرت خود بر علیه ضعیفان عمل نکند.

سوری تصریح کرد:عدل و عدالت از ویژگی‌های دیگر حضرت علی (ع) بود که آن را به کارگزاران خود سفارش می‌کرد  و این که افراد چاپلوس و سخن چین و بدگو را کنار بزنید گر چه به عنوان خیرخواه نزد شما بیایند.

وی به لزوم مردم داری تاکید و بیان کرد: نسبت به مردمی که دارای دیدگاه‌های متفاوت و کسانی که حتی از نظر عقیدتی با شما مخالف هستند خوشبین باشید .

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=42864

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.