• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

امام جمعه پلدختر:دولت موظف به تعیین تکلیف موسسه‌های مالی و اعتباری مشکل‌دار است.

  • کد خبر : 44305
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۳:۲۴
امام جمعه پلدختر:دولت موظف به تعیین تکلیف موسسه‌های مالی و اعتباری مشکل‌دار است.

به گزارش «کانون سبحان»؛ ،حجت الاسلام محمد سوری در خطبه‌های نماز جمعه پلدختر اظهار داشت : مشکلاتی که این روزها برای برخی از این موسسات  بوجود آمده ربطی به بانک ها ندارد و دولت موظف است موسسه‌های دارای مجوز که دچار مشکل شده‌اند راا تعیین تکلیف کند. وی افزود : بانک مهر اقتصاد مانند سایر بانک‌ها  در […]

به گزارش «کانون سبحان»؛ ،حجت الاسلام محمد سوری در خطبه‌های نماز جمعه پلدختر اظهار داشت : مشکلاتی که این روزها برای برخی از این موسسات  بوجود آمده ربطی به بانک ها ندارد و دولت موظف است موسسه‌های دارای مجوز که دچار مشکل شده‌اند راا تعیین تکلیف کند.

وی افزود : بانک مهر اقتصاد مانند سایر بانک‌ها  در شهرستان موفقیت‌هایی داشته و یکی از بانک هایی بوده که در بحث اقتصاد  مقاومتی فعالیت‌های بسیار خوبی داشته است .

امام جمعه پلدختر گفت : بانک مهر اقتصاد پشتوانه‌ای برای نظام محسوب می شود و هر بانکی که بتواند با مشتری و مردم  خوش  برخورد‌تر باشد به طور یقین این مسئله سرمایه ای برای آن بانک است .

وی افزود: مردم شهرستان پلدختر از بانک‌هایی مانند مهر اقتصاد ، ملی،کشاورزی و یا مهر ایرانیان با مراجعه به نهاد امام جمعه اعلام  رضایت کردند.

امام جمعه پلدختر در ادامه از خدمات 33 ساله کرمی پور مسئول سابق ستاد نماز جمعه پلدختر تقدیر کرد و علی گنجی را به عنوان  مسئول جدید این ستاد معرفی کرد.

وی اظهار کرد: امروز بیش از هر زمانی شاهد ثمره و محصول ایمان و اتحاد مردم هستیم به طوری که حتی دشمنان ما هم اعتراف می‌کنند که عزت و اقتدار نظام اسلامی برسه اصل ، ایمان، اتحاد و بصیرت استوار است و اینها بر اساس اصولی است که امام برای انقلاب ترسیمم  نموده و این اصول در منش و رفتار مقام معظم رهبری نمایان است.

 سوری افزود: این اصول که به عنوان اصول  انقلاب اسلامی مطرح هستند برگرفته از فرمایشات حضرت  امام خمینی (ره)  که اندیشه‌ها و  فرمایشات امام نیز برگرفته از قرآن و روایت است.

خطیب نماز جمعه پلدختر گفت : این اصول بیانگر، التزام به اسلام ناب و تعهد عملی به آموزه‌های دینی و شکستن حصار تحجر و التقاط  و نیز انفعال و ارتجاع، اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه به دور از دیکتاتوری و استبداد است.

وی افزود :همچنین ایمان عمیق به قدرت تحول آفرین ملت‌ها و ملت خویش و اصرار بر وحدت ملی و اسلامی و دوری و پرهیز از اختلاف  و ایستادگی در برابر قدرت‌های استکباری به ویژه آمریکا جنایتکار از اصول امام راحل است.

وی ایجاد رابطه سالم با احترام متقابل با دولت‌ها به جز آمریکا و اسراییل را یکی از اصول انقلاب و فرمایشات امام راحل دانست و گفت:این اصول در منش مقام معظم رهبری نیز وجود دارد که با دولت‌ها به جز آمریکا به شرط آدم شدن و اسراییل که غاصب است ،با احترام متقابل باشد.

 سوری انقلابی‌گری را از اصول انقلاب دانست و افزود:  ملت ایران  به جهاد و شهادت زنده است و  امام راحل در صحنه های قیام، انقلابی بود و انقلابی ماند و از این منش دست بر نداشت .

امام جمعه پلدختر به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: این انتخابات با وجود اما و اگرها و بعضی گزارش‌های حاکی از  تخلفات که برخی هم منجر به تشکیل پرونده  بود دیگر  تمام شد .

وی افزود: تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط مقام معظم رهبری مشروعیت به آرای مردم  است که در واقع بعد از تنفیذ حکم رییس جمهوری مشروعیت پیدا می‌کند.

خطیب نماز جمعه پلدختر تصریح کرد: هر رئیس جمهوری خدای ناکرده با آرمان‌های امام و فرمایشات ولی فقیه فاصله بگیرد و زاویه ایجاد کند  به همان اندازه از مشروعیت وی کاسته می‌شود.

وی گفت: در ایام تبلیغات انتخابات برخی حرف‌های ناصواب زده شد که موجب شاد کردن دشمن شد که انتظار می‌رود دولت با موضع انقلابی خود امید دشمن را به یاس تبدیل کند.

وی با بیان این که کلام شورای نگهبان فصل الخطاب است، افزود:  انتظاری می‌رود رقبا بعد از اعلام نظر شورای نگهبان مبنی بر تایید   انتخابات در جهت تقویت کشور از هر گونه مساعدت و یاری دریغ ننمایند کما این که در نظراتشان این موضوع را اعلام کردند.

سوری تصریح کرد: برای این که کشور از مشکلات و این پیچ تاریخی به سلامت عبور کند انتظار می‌رود هر کس بسته به توان خود در این راستا از هیچ گونه کمکی فرو گذار نکند.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در محفل انس با قرآن اشاره کرد و گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری کشور ما باید  به سمت فرهنگ قرآنی حرکت کند و هر جایی که فرهنگ قرآنی باشد زندگی ما قرآنی است .

وی افزود: اگر به کشورهای همسایه مانند عربستان و بحرین نگاه کنید دلیل این همه زشت خویی و فاسد شدن حکومت آنها به خاطر فاصله گرفتن از فرهنگ قرآنی است زیرا آنها برای تسلط  بر ملت خود دست به دامن آمریکا شده  و اموال مومنان را در دامن آمریکا و صهیونیست می‌ریزند .

امام جمعه پلدختر گفت: حاکمان عربستان و بحرین که چنین خوار و ذلیل شدند به خاطر دور شدن از فرهنگ قرآنی است و کشور ایران به خاطر عمل به آموزه‌های دینی و حرکت  در سمت و  جهت آن توانست در مقابل  ابرقدرت‌ها و آمریکا ایستاده و مقاومت کند و این راه و روش را به آزادیخواهان جهان نشان دهد.

 سوری به دهم رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و افزود:در وصف این بانوی اسلام همین بس که  تمام ثروت  خود را در راه اسلام و همراهی با پیامبر اسلام (ص) صرف کرد که یکی از عوامل و علت‌های موفقیت اسلام هم همین بود.

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=44305

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.