• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

هشدار سايبري پليس فتا كوهدشت- متقاضیان ثبت نام اربعین حسینی مراقب کلاه‌برداران فضای مجازی باشند

  • کد خبر : 47377
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
هشدار سايبري پليس فتا كوهدشت- متقاضیان ثبت نام اربعین حسینی مراقب کلاه‌برداران فضای مجازی باشند

کانون سبحان: پليس فتا كوهدشت با بیان اینکه با توجه به آغاز ثبت‌نام اینترنتی مراسم اربعین حسینی شاهد سوء‌استفاده افراد سودجو درفضای سایبر هستیم، گفت: این افراد با طراحی سایت‌ها‌‌ و صفحات‌جعلی(فیشینگ) پرداخت آنلاین در فضای‌مجازی اقدام به سرقت اطلاعات بانکی و کلاه‌برداری از متقاضیان ثبت‌نام مراسم اربعین می‌نمایند. طراحی‌ درگاه‌های‌ جعلی ‌صفحات‌‌بانکی (فیشینگ)توسط افراد […]

کانون سبحان: پليس فتا كوهدشت با بیان اینکه با توجه به آغاز ثبت‌نام اینترنتی مراسم اربعین حسینی شاهد سوء‌استفاده افراد سودجو درفضای سایبر هستیم، گفت: این افراد با طراحی سایت‌ها‌‌ و صفحات‌جعلی(فیشینگ) پرداخت آنلاین در فضای‌مجازی اقدام به سرقت اطلاعات بانکی و کلاه‌برداری از متقاضیان ثبت‌نام مراسم اربعین می‌نمایند.
طراحی‌ درگاه‌های‌ جعلی ‌صفحات‌‌بانکی (فیشینگ)توسط افراد کلاه‌بردار یکی از مهمترین شگردهای سرقت اطلاعات‌خصوصی از قبیل اطلاعات‌بانکی، هویتی و… می‌باشد و از آنجایی‌که درگاه‌های پرداخت اینترنتی بانک‌ها از جمله مواردی هستند که بسیاری از بازدیدکنندگان در هنگام ثبت‌نام با آن مواجه می‌شوند‌، زمینه را برای سوءاستفاده و فعالیت مجرمانه توسط افراد سودجو فراهم می‌آورد
.

در خصوص ثبت‌نام اینترنتی مراسم اربعین حسینی:کاربران عزیز سعی کنند خودشان آدرس سایت مورد نظر را در قسمت url  وارد کنند و از کپی کردن یا رفتن به لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌شود جداً خودداری کنند و جهت ثبت‌نام به سایت اصلی سازمان حج و زیارت به آدرس  https:// haj.ir مراجعه نمایند.

کاربران مدنظر داشته باشند که آدرس درگاه‌های بانکی همیشه با پروتکل امن https// شروع شده و برای وارد نمودن اطلاعات حساب، يا نام کاربري و… از صفحه کليد مجازي در نظر گرفته شده توسط درگاه‌های بانکی استفاده نمايند.

شهروندان به ایمیل‌های ناخواسته و یا پیام‌هایی که تحت عنوان ثبت‌نام اربعین‌حسینی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین جذاب و اغوا کننده دریافت می‌کنند،پاسخ ندهند.

در خصوص ثبت‌نام از طریق کافی‌نت‌ها و مراکزعمومی مدنظر باشد: کاربران حتی الامکان برای ثبت‌نام از مراکزعمومی مانند کافی‌نت‌ها استفاده نکنند و در صورت استفاده پس از ثبت‌نام سریعا نسبت به تغییر رمزهای بانکی خود اقدام نمایند.

کاربران هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه درفضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌‌موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس‌فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

فرماندهي انتظامي شهرستان كوهدشت-پليس فتا

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=47377

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.