• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

لیدرهایی که از خارج استان آمده بودند/مردم در کنار نیروهای انتظامی

  • کد خبر : 50483
  • ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
لیدرهایی که از خارج استان آمده بودند/مردم در کنار نیروهای انتظامی

به گزارش «کانون سبحان» به نقل از مهر؛ از دو روز گذشته شاهد شکل‌گیری اغتشاش و درگیری‌هایی در شهرستان دورود بودیم، عده قلیلی از افراد که تعداد آن‌ها به ۵۰ نفر نمی‌رسد، به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده وارد عمل شدند و در خیابان‌ها با تخریب اموال عمومی و درگیری با مردم نظم و امنیت شهر را مختل کردند. […]

به گزارش «کانون سبحان» به نقل از مهر؛ از دو روز گذشته شاهد شکل‌گیری اغتشاش و درگیری‌هایی در شهرستان دورود بودیم، عده قلیلی از افراد که تعداد آن‌ها به ۵۰ نفر نمی‌رسد، به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده وارد عمل شدند و در خیابان‌ها با تخریب اموال عمومی و درگیری با مردم نظم و امنیت شهر را مختل کردند.

هدایت اغتشاشات از سوی نیروهای معاند و سرویس‌های خارجی موضوعی است که همه مردم و مسئولان در لرستان پیرامون آن اتفاق‌نظر دارند

این اغتشاشات تاکنون منجر به کشته شدن ۴ نفر در شهرستان دورود شده و بنا به گفته مسئولان تعدادی از مردم نیز زخمی شده‌اند. نحوه اقدام آشوبگران نشانگر آن است که این افراد به‌صورت هدایت‌شده و از پیش برنامه‌ریزی‌شده دست‌به‌کارهای آشوبگرانه زده‌اند. در موردی طی شب گذشته یکی از اغتشاشگران ضمن حمله به نیروی آتش‌نشانی خودروی آن‌ها را به‌زور گرفت و در اقدامی آشوبگرانه خودرو را خلاص کرده و در سرازیری پل «وحدت» رها کرد که همین موضوع منجر به کشته شدن ۲ نفر شد. مشخص است که این دست اقدامات ناشی از اعتراض مردم به گرانی و مشکلات اقتصادی نیست بلکه اقدامی برنامه‌ریزی‌شده و خط دهی شده از سوی شبکه‌های اجتماعی است که از آن‌سوی مرزها خوراک می‌گیرند.

هدایت اغتشاشات از سوی نیروهای معاند و سرویس‌های خارجی موضوعی است که همه مردم و مسئولان در لرستان پیرامون آن اتفاق‌نظر دارند.

لیدرهای اصلی اهل نورآباد نبودند

شهرستان نورآباد لرستان نیز شب گذشته شاهد درگیری‌هایی بود؛ بر اساس مشاهدات عینی خبرنگار مهر تعداد اغتشاشگران بین ۳۰ تا ۴۰ نفر بود و بازهم این افراد با تخریب اموال عمومی، شکستن شیشه بانک‌ها، آتش زدن سطل‌های آشغال و شعارهای سیاسی سعی داشتند نظم و امنیت را در شهر برهم بزنند که با دخالت نیروهای انتظامی این اقدام آشوبگرانه آن‌ها خنثی شد.

بر اساس شنیده‌ها، برخی افراد حاضر در جمع اغتشاشگران بومی منطقه نبوده‌اند و با خودروهایی که در اختیار داشته‌اند از استان‌های اطراف به این شهر آمده بودند و سعی داشتند بر اساس خط دهی سرویس‌های خارجی امنیت را از مردم بگیرند.

هدایت آشوبگران برای خسارت زدن به اماکن عمومی، ادارات و بانک‌ها

گفته‌های مردم و مشاهدات خبرنگاران حاکی از آن است که لیدرهای اصلی اغتشاشگران اهل نورآباد نبوده‌اند، این لیدرها جمع قلیل اغتشاشگران را به سمتی هدایت می‌کردند تا به اماکن عمومی خسارت بزنند و به‌صورت هدفمند به اماکن دولتی و بانک‌ها حمله کنند.

به آتش کشیدن خودروی آتش‌نشانی و خودروی آمبولانس ازجمله اقدامات آشوبگرانه اغتشاشگران در نورآباد بوده است که خوشبختانه نیروهای امنیتی و انتظامی با اقدام به‌موقع خود برخی از اغتشاشگران را دستگیر کرده‌اند و آرامش را به شهر برگردانده‌اند.

در شهر خرم‌آباد نیز روز گذشته شاهد بروز درگیری‌هایی بودیم که با ورود به‌موقع نیروهای انتظامی و مردم ولایتمدار مرکز لرستان آتش این فتنه خاموش شد.

حضور مردم در کنار نیروهای انتظامی و امنیتی

اغتشاشگران عده ای بودند که در بین آنها نوجوانان کم سن و سال نیز به چشم می خورد و با خط دهی شبکه‌های اجتماعی به خیابان آمده و به دنبال تخریب اموال عمومی و حمله به بانک‌ها بودند. مشاهدات عینی خبرنگار مهر گویای آن است که مردم و اهالی برخی محلات خرم‌آباد با حضور داوطلبانه و خودجوش خود به جمع نیروهای انتظامی پیوستند و نیروهای امنیتی و انتظامی را در برقراری نظم و امنیت در سطح شهر همراهی کردند.

در مرکز شهر خرم‌آباد نیز فعالیت خودجوش دانشجویان، جوانان و اقشار مختلف مردم را شاهد بودیم که با حضور گسترده خود و سردادن شعارهای انقلابی از خیابان مطهری به سمت میدان شهدا حرکت کردند و عده قلیل اغتشاشگران با دیدن این حضور گسترده، متفرق شدند.

تجمع مردم انقلابی و برچیده شدن اغتشاشات در خرم‌آباد

جمعی دیگر از نیروهای مردمی نیز در خیابان انقلاب و میدان ۲۲ بهمن حضور یافتند و با سردادن شعارهایی نظم و امنیت را به شهر برگرداندند تا اقدامات منافقانه این عده قلیل خنثی شود.

حضور مردم در کنار نیروهای انتظامی، برخورد لفظی و اعتراض مردم نسبت به شعارهای سیاسی و آشوبگرانه اغتشاشگران، حضور به‌موقع نیروهای انقلابی در سطح شهر و … نشانگر آن است که تعداد قلیل آشوبگران مردم نبودند و خود مردم نیز با همین عده اندک برخورد کردند، معترضان در خیابان عده‌ای بودند که با خط دهی جریان‌های منافقانه و سرویس‌های خارجی و با برنامه از پیش تعیین‌شده سعی در برهم زدن آرامش مردم داشتند.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=50483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.