• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

آیا به کی‌روشی دیگر نیازمندیم ؟!

  • کد خبر : 55221
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
آیا به کی‌روشی دیگر نیازمندیم ؟!

سرویس یادداشت کانون سبحان / حجت الاسلام سید صادق محمدی: در دفاع و داعش سوزی می درخشیم و درخشیدنمان به قاعده و قانون تبدیل شده است در فوتبال نیز درخشیدنها وزیدن گرفته است و بردن و مات کردن تیم های بزرگ قانون فوتبالمان شده است و حتی گربه ها نیز این را می دانند! اما […]

سرویس یادداشت کانون سبحان / حجت الاسلام سید صادق محمدی:

در دفاع و داعش سوزی می درخشیم و درخشیدنمان به قاعده و قانون تبدیل شده است
در فوتبال نیز درخشیدنها وزیدن گرفته است و بردن و مات کردن تیم های بزرگ قانون فوتبالمان شده است و حتی گربه ها نیز این را می دانند!
اما
در اقتصاد و ماشین سازی و ریشه کنی اختلاسها و تبعیض مقتصد هم نیستیم !
ازاینرو
گله ها در حوزه ی اقصادی کشور نجومی شده است با این حال نه تیم اقتصادی کشور عوض می شود و نه ترمیمی صورت می گیرد و نه امیدی داده می شود!
عالی جنابان!
اگر در کشور قحطی مدیری برای خوب کردن حال اقتصاد است لطفا
کیروشی برای تیم سازی و امید آفرینی در حوزه ی اقتصادی و کار آفرینی وارد کنید!
اگر نمی توانید ماشینی در حد نام ایران بسازید واردات را آزاد کنید و بیش از این دل مردم را با تولید و مونتاژ ماشینهای بی کیفیت و گران قیمت خون نکنید‌

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=55221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 11در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 9
  1. اگر نمیتوانید ماشینی در حد نام ایران بسازید ….. بروید کنار تا آنهایی که میتوانند بیایند بسازند
    نه اینکه واردات آزاد شود

  2. با سلام
    اینکه خروجی مدیران فعلی یک خودروی در تراز خودروهای خارجی نیست، به این معنا نیست که متخصص داخلی نمیتواند چنین خودرویی بسازد، چرا فکر نکردید که ای بسا مدیران فعلی ناتوان باشند و یا گلوگاه های مدیریتی درست اتخاذ تصمیم نمیکنند؟
    که در چنین صورتی شما باید درخواست میکردید که مدیران جای خود را به مدیران تازه نفس بدهند
    ضمن اینکه در مورد فوتبال هم عجله نفرمایید، آیا ما تا کنون قهرمان جام جهانی شدیم در فوتبال؟ نایب قهرمان شدیم؟ سوم شدیم؟ چهارم شدیم؟ که شما خودروی ایرانی در تراز خودروهای مشهور جهانی میخواهید؟

    استفاده از کالای داخلی یک ضرورت است، همچنان که بهینه سازی آن یک ضرورت است، و نباید در اثر فشارهای ناشی از سوءمدیریت مدیرانی که مثل چسب دو قلو به میزها چسبیده اند، از هیچ یک کوتاه آمد

    در مسیر رشد علمی هر چه شما علم تان بیشتر باشد، رشدتان هم بیشتر است، بنابراین انتظار نداشته باشید که فاصله علمی و فنی حدود 400-500 ساله ایران با اروپا و آمریکا یک شبه جبران شود

    انتظار شما برای داشتن یک محصول مناسب، طبیعی و بجاست، ولی کوتاه آمدن از یک تولید داخلی ارزشمند جالب نبود.

  3. سلام علیکم
    چهل سال از انقلاب می گذرد و دولتهای متعددی از راست و چپ و …آمدند و تا آبدارچی ادارات و کارخانجات را عوض کردند و شرکتهای ماشین سازی ما همچنان دل آزار و گله ساز باقی ماندند !
    سالی هزاران نفر تلفات جاده ای داریم و خیلی از این تلفات ناشی از بی کیفیتی ماشینهاست !
    این تلفات تا کی باید ادامه داشته باشد؟!
    اگر مدیران برتر و بهتری هستند که )انشاالله هست )ماشین سازی ایران را به کره جنوبی برسانند چرا اقدامی نمی بینیم؟!
    اگر همه دولتها احساس مسئولیتی در این باره ندارند چرا دستگاههای نظارتی و قضایی و …اقدام نمی کنند؟!
    مردم ایران اسلامی با وجود این همه ماشین بی کیفیت گویا هر روز در خط مقدم جنگ هستند!
    آیا دل شما برای این ملت نمی سوزد؟!
    تاکی پول بنز بدهند و پراید سوار شوند؟!
    به یقین عقل بنده هم از تولید داخلی می گوید اگر جد و جهدی مشاهده شود. نه این که به بهانه تولید داخلی سالانه تلفات سنگین انسانی را تحمل کنیم
    اما در مورد فوتبال می توان گفت با آمدن این مربی رشد تکنیک و تاکتیک فوتبالیستهای ایرانی مشهود است و صعودهای مقتدرانه تا رسیدن به جام جهانی دلیلی روشن بر این مدعاست .

  4. سلام دوباره
    در کانال تلگرامی تان نوشته بودید:

    «باور کنید» سالی چند هزار نفر به علت کیفیت پایین ماشینهایی که تولید داخل هستند کشته می شوند و شروع کلامتان هم با پراید بود و فقط از پراید گفتید و پراید و پراید

    برادر عزیز ««باور نمیکنیم»»
    آیا تمام خودروهای داخلی در «پراید» خلاصه میشود؟
    پراید که متوقف شد عزیز من
    و بعدش آیا شما خودت تحقیق کردی که عامل اصلی مرگ و میرها در تصادفات کیفیت پایین خودرو بوده؟ و یا صرفاً از این ور آن ور شنیده اید
    میشود نتایح تحقیق را در یک مقاله چاپ بفرمایید؟ و لطفاً در مقاله تان این شرط را رعایت کنید: ایران را با یک کشور جهان سوم مانند خودش که واردات خودرو خارجی در آن زیاد هست مقایسه بفرمایید(چرا که شما دلیل اصلی مرگ و میرها را خودرو داخلی قلمداد کرده بودید)و حواستان باشد که مرگ و میرهای ناشی از سواری موتورسیکلت را از ماشینهای سواری و عمومی جدا کنید(صرفاً ماشین های سواری را بررسی کنید)

    واقعاً جنابعالی ما را در رعایت قوانین اجتماعی مانند مردم اروپا و آمریکا تلقی میکنید؟ یک نگاهی به وضعیت جاده ها ورانندگی داخل شهرها بندازید لطفاً

    و البته برادر عزیز همان پراید هم استانداردهای رانندگی خودش را دارد، وقتی ما از پراید کار بنز را بخواهیم، و استانداردهایش را رعایت نکنیم، بله حادثه پیش می آید (و برای هر خودرو دیگری هم همینطور هست باید استاندردهای رانندگی با آن رعایت شود)

    از شما انتظار هست که قدری اندیشمندانه تر سخن برانید
    منتظر مقاله تحقیقتان و نه استدلال نامعتبر براساس ظن و احساس شخصی خودتان هستم

    و مسئله دیگر، چرا شما نمیخواهید بدانید که پیشرفت علمی حاصل تجربه است، این همه آزمایشگاه برای چیست؟
    تجربه
    خودروسازان خارجی هم با تجربه این همه پیشرفت حاصل کرده اند، در طول زمان، جنابعالی انتظار داری که در طول 10-20 سال عمر انقلاب تمام تجربیات غربی ها که در طی 200-300 سال حاصل شده را کسب کنیم، اگر اینطور است بسم الله لباس مهندسی بپوشید و به همه نشان دهید!
    اگر نه، نقد منصفانه بفرمایید و بیخودی با عباراتی مثل:
    اگر کی روش داخلیی برای سرو سامان دادن امور اقتصادی ……
    ذهن همگان را به بیراهه نبرید
    از شما انتظار اینگونه حرف زدن نبوده و نیست
    مایلی کهن هم خارجی بود؟

    و دست آخر برادر من، تمام این کی روشهای داخلی را بنده و شما انتخاب کردیم، جنابعالی آستین همت بالا بزن و این انتخابها را تصحیح کن
    بسم الله

  5. و یه چیز دیگه بازخوبه خداروشکر
    نفرمودید: بازیکن از خارج وارد بکنیم !!!!

  6. سلام علیکم
    نمی دانم چرا جواب بنده به انتقاد نخستین شما درج نشد؟!
    ایران را با اروپا مقایسه نکرده ام
    نوشتم چرا پول بنز می دهیم پراید سوار می شویم ؟!
    هم کیفیت ندارند و هم قیمت عادلانه ٠و منصفانه ندارند!
    بحث در کیفیت نداشتن ماشینهای داخلی و گران بودن آنهاست نام پراید برده شد از باب مثال بود
    چهل سال فرصت کمی برای رشد نیست اما ایران ما در بعد ماشین سازی رشد چشمگیری ندارد فقط قیمتها را بالا می برند.
    تلفات جاده ای و بحث بی کیفیتی ماشینها نظر کارشناسان است نه نظر شخصی بنده
    اگر در موضوع ماشین سازی به سبک این چهل سال پیش برویم چهارصد سال بعدش هم همین خواهیم بود

  7. سلام و عرض ادب

    بنده خیلی از نوشته های شما را مطالعه میکنیم، در میان آنها مطالب خوبی هست، اما تمام آنچه که باعث شد دست به انتقاد این نوشته شما ببرم، همان دید و اصراری هست که : «ما نمیتوانیم»
    و بالاخص آن عبارت آخرتان : «اگر نمی توانید ماشینی در حد نام ایران بسازید واردات را آزاد کنید و بیش از این دل مردم را با تولید و مونتاژ ماشینهای بی کیفیت و گران قیمت خون نکنید‌»
    حتماً خاطرتان هست که رهبر فرمودند: «من اصرار دارم بگویم ما میتوانیم»

    برادر بزرگوار، سر تا پای حرف شما «مقایسه» است و میفرمایید مقایسه نکردم؟
    اگر مقایسه نکردید پس از کجا فهمیدید که «پراید» بی کیفیت است؟
    مقایسه نکردن یعنی شما چشم به روی پیشرفتهای کشورهای دیگر که ماحصل 400-500 سال صنعتی شدن است ببندید، یعنی فرض کنید شما تنها کشور تولید کننده ماشین هستید! در ادامه هم میفرمایید:
    پول بنز میدهیم، پراید سوار میشویم!
    اول اینکه من سندی بابت این مطلب ندیدم، دوم اینکه این یعنی مقایسه
    شما 40-50 سال پیشرفت که بخش زیادی از آن تحت تاثیر، دفاع مقدس، بازسازی بعد از آن و تحریم بوده را با 400-500 سال عمر صنعتی شدن در اروپا و آمریکا مقایسه میکنید!
    قبلاً هم عرض کردم اگر فکر میکنید که میشوید سریع این فاصله را پر کرد، بسم الله لباس مهندسی بپوشید و به همه ثابت کنید، برادر من معقولانه هم که فکر کنید، نمیشود این فاصله را پر کرد، مگر با شتاب رشد علمی بیشتر از آنها!
    شما پیشرفت میکنید و آن کسی که 400 سال جلو هست هم پیشرفت میکند، او براساس 400 ساله خودش، شما براساس تجربیات 40 ساله خودتان و این تجربیات را هیچوقت در اختیار چون ما و شمایی قرار نمیدهند!
    شما فکر میکنید که اروپا و آمریکا این دوران را نگذرانده اند و یهو ماشینی مثل بنز امروزی و … طراحی کرده اند؟!

    آنچه که ما دیده و شنیده ایم که تلفات جاده ای و … بیشتر ماحصل رانندگی غیراستاندارد است، حالا شما میفرمایید صرفاً ماحصل بی کیفیت بودن ماشینهاست خب نظر کارشناسان را هم با لینک و منبع ارایه بفرمایید.

    دست آخر اگر میخواستید براساس فوتبال مقایسه کنید، میبایست میفرمودید: «مدیران خارجی برای متخصصان داخلی بیاورید» نه اینکه بفرمایید در واردات را آزاد کنید» در مثال شما متخصص ما در صنعت همان بازکن فوتبال، مدیر صنعتی ما همان کی روش، و خودرو تولیدی همان نتیجه فوتبال است، دقت فرمودید؟ حتی مثالی که آوردید هم خلاف خواستی هست که در آخر بیان کردید!

    بازهم عرض میکنم، بنده انتقادات به صنعت داخلی را وارد میدانم تا جایی که منتج به این نتیجه نشود که: «ما نمیتوانیم و واردات را آزاد سازید»

  8. سلام علیکم
    هرگز نگفته ام و ننوشته ان ما نمی توانیم !
    ولی بدان خواستن توانستن است و جوینده یابنده خواهد بود .
    و
    گویا در مقوله خودروسازی چون رقابتی در کار نیست و خودروسازان به هر قیمتی بخواهند تولیدات خود را به فروش می رسانند انگیزه ای برای بهتر شدن ندارند و گرنه چرا توانایی ساخت این همه نوع موشک را داریم ولی در خودروسازی مردم را خشمناک کرده ایم؟!
    اگر جان انسان آن همه ارزش دارد که اشاره شد نباید به راحتی از این همه بی کیفیتی و انتقادها در امر خودروسازی عبور کرد.
    بنده بر این باورم ما می توانیم اما اگر مدیران یک مجموعه به هر دلیل توانایی خود را اعمال نکردند چرا مردم مظلوم تلفاتش را بدهند؟!
    بی کیفیتی ماشینها هم روشن تر از این است دنبال دلیل بگردید.
    لطفا بفرمایید مردم چند سال دیگر منتظر ماشینی در شان خود و کشورشان باشند؟!
    پانصد سال دیگر ؟!
    راستی چرا این ماشینهای بی کیفیت را این همه گران می فروشند؟!

  9. شما اگر معتقدید مدیران بی کفایت هستند، باید شعار متناسبش را داد بزنید:
    مدیران بی کفایت کنار روند

    همین

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.