• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

قانون مبارزه با موادمخدر اصلاح می‌شود/ دولت زمینه اشتغال بهبود یافتگان اعتیاد را فراهم کند

  • کد خبر : 55536
  • ۰۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
قانون مبارزه با موادمخدر اصلاح می‌شود/ دولت زمینه اشتغال بهبود یافتگان اعتیاد را فراهم کند

رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر از سوی مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست بررسی است.

به گزارش کانون سبحان، الهیار ملکشاهی صبح امروز در مراسم امحاء 5 تن مواد مخدر در این شهر بیان داشت: امروزه آسیب‌های اجتماعی در سطح دنیا در حال افزایش است و در کشور ما نیز این آسیب‌ها وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها آسیب موادمخدر است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در کنار کشورهای تولیدکننده مواد مخدر قرار گرفته و با ان مبارزه جدی دارد کمااینکه با حضور آمریکا در افغانستان تولید موادمخدر در این کشور افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در کشور هزینه‌های زیادی در جهت مبارزه با موادمخدر داشته‌ایم و شهیدان زیادی در این راستا تقدیم شده است.

وی خاطرنشان کرد: نام‌گذاری 5 تیرماه به‌عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر به‌ظاهر خوب است اما در بسیاری از کشورهای دنیا فقط یک کار تبلیغاتی است.

ملکشاهی گفت: بسیاری از کشورها و حتی نهادهای حقوق بشر بین‌المللی با وجود نام‌گذاری این روز در این راستا گامی بر نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه بسیاری از نهادهای بین‌المللی مبارزه ایران با مواد مخدر را نقض بشر برشمرده‌اند، یادآور شد: تنها کشوری که به‌صورت جدی و واقعی با مواد مخدر مبارزه می‌کند جمهوری اسلامی است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ما نیز همانند بسیاری دیگر از کشورها نتوانسته‌ایم موادمخدر را متوقف کنیم اما به‌واقع اگر این مقابله و مبارزه نبود معلوم نبود به کجا می‌رسیدیم.

وی در خصوص اعدام قاچاقچیان خاطرنشان کرد: اما می‌توان به دنبال راه‌های دیگر بود که بر همین اساس قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر از سوی مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست بررسی است.

ملکشاهی گفت: اگر شرایط اقتصادی بین استان‌ها مساوی نباشد نباید آسیب‌های آن را نیز بد هم مقایسه کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به بحث تخصیص آب اشاره و عنوان کرد: لرستان در تخصیص آب کمتر از نصف میانگین کشوری سهم دارد و کشت محصولات کشاورزی آبی در این استان پر آب نیز کمتر از  نصف میانگین کشوری است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس بر استفاده از بهبودیافتگان از اعتیاد در مشاغل تاکید کرد و گفت: اگر کسی مرتکب جرمی شد نباید از جامعه طرد شود و مسوولان باید به این موضوع توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید راهکاری پیدا شود تا افرادی که بهبود یافته و جزای جرمشان را دیده‌اند پس از آن بتوانند به جامعه بازگردند و مشغول بکار شوند.

وی با بیان این سؤال در مواد درسی چقدر به آسیب‌های اجتماعی پرداخته شده است؟ اظهار داشت: امروز بیشترین مبارزه ما با موادمخدر مبارزه فیزیکی است و بقیه وظایف به‌خوبی انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=55536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.