• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

اقامه نماز عید سعید قربان در کوهدشت لرستان/ روز ذبح نفس با تيغ تقوا

  • کد خبر : 57126
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
اقامه نماز عید سعید قربان در کوهدشت لرستان/ روز ذبح نفس با تيغ تقوا

به گزارش کانون سبحان از کوهدشت، دهم ذی‌الحجه یادآور فداکاری عظیم حضرت ابراهیم (ع) و روز سرسپردگی و بندگی و محبوس شدن ابلیس است. عید سعید قربان روز برآمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش و نزدیک شدن دل‌هایی است که به قرب الهی رسیده‌اند و نفس خود را با تیغ تقوا ذبح نموده‌اند. صبح […]

به گزارش کانون سبحان از کوهدشت، دهم ذی‌الحجه یادآور فداکاری عظیم حضرت ابراهیم (ع) و روز سرسپردگی و بندگی و محبوس شدن ابلیس است.

عید سعید قربان روز برآمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش و نزدیک شدن دل‌هایی است که به قرب الهی رسیده‌اند و نفس خود را با تیغ تقوا ذبح نموده‌اند.

صبح امروز نماز عید سعید قربان در کوهدشت هم‌زمان با سراسر کشور و با حضور پرشور مردم مؤمن و با بصیرت در مسجد حضرت صاحب‌الزمان (عج) برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا سبحانی در خطبه‌های نماز عید قربان این شهرستان عنوان کرد: عید سعید قربان روز پیروزی مؤمنین بر شیطان و نمایش اوج عبودیت انسان درراه خداوند متعال است.

وی افزود: در این روز حضرت ابراهیم (ع) فرزند خود را درراه انجام امر الهی قربانی می‌کند درحالی‌که تصور این کار برای هر انسانی سخت است که عزیزترین فرد خود را از دست بدهد.

امام‌جمعه موقت شهرستان کوهدشت ضمن تأکید بر اهمیت قربانی کردن در عید قربان به‌عنوان یک سنت الهی، اظهار داشت: بنا به فرموده امام علی (ع) هرروزی که انسان گناه نکند آن روز برای او عید می‌باشد که این مخصوص اهل تقوا است.

سبحانی اشاره‌ای به وضعیت اقتصادی کشور نمود و تصریح کرد: برخی به جهت سود بیشتر با احتکار اجناس موردنیاز مردم باعث تشدید مشکلات جامعه هستند که این مسئله درشان یک انسان مسلمان و وطن‌پرست و شیعه نیست.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=57126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.