• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

بازنگری تخصیص سد «معشوره» در دستور کار وزارت نیرو

  • کد خبر : 62930
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
بازنگری تخصیص سد «معشوره» در دستور کار وزارت نیرو

وزیر نیرو گفت: در راستای بازبینی در تخصیص‌ منابع آبی لرستان سد معشوره جایگاه مهمی دارد.

به گزارش کانون سبحان، رضا اردکانیان صبح امروز در آئین افتتاح پروژه آب‌رسانی به شهر کوهدشت و آغاز عملیات اجرایی پست 230 ولت به 63 کیلوولت این شهرستان، اظهار کرد: هم گام با جهان، با تغییر اقلیم مواجه هستیم، خداوند می‌فرماید آب را به‌اندازه، از آسمان برای آرامش بندگان نازل کردیم، مهم آن است، درعین‌حال به سنت‌های الهی پایبند باشیم و به‌عنوان شکرگزاری از منابع، درست استفاده کرده تا نعمت افزوده شود.

وی افزود: اگر بحرانی موجود بوده، در نحوه برخورد ما با این موضوع است، ممکن است الان در شرایط «حدی» باشیم تا اینکه در شرایط «اعتدالی» قرار داشته باشیم.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه جلسات بسیار مفصلی با مجمع نمایندگان و استاندار لرستان داشته‌ایم، اظهار کرد: با همکاری مدیرانمان در استان، ابتدا یک بازبینی دقیقی راجع به منابع و مصارف آب در سطح استان داشته و در اثر آن‌ یک بازبینی در تخصیص‌ها داریم و در این راستا بحث سد معشوره جایگاه مهمی دارد.

اردکانیان تصریح کرد: بدون تردید ما موضوع احداث مخازن موردنیاز در استان لرستان، به‌منظور تأمین آب شرب پایدار برای بلندمدت و موضوع کنترل سیلاب مدنظرمان است و استفاده‌های دیگر برای کشاورزی، صنعت و سایر مصارف و نیازهای زیست‌محیطی، رعایت حق آبه‌ها در بالادست و پایین‌دست همه لحاظ خواهد شد و تردیدی در آن نیست.

وی گفت: در خلال صحبت‌ها، تماسی با معاون امور آب وزارت نیرو گرفتم و از وی خواستم اجمالاً اطلاع بدهند که کار در چه مرحله‌ای است و گفتند هفته گذشته اعداد، ارقام و اطلاعات را از استان دریافت کرده و ظرف چند هفته آتی جمع‌بندی خواهد شد که ما در جلسه‌ای خدمت استاندار و نمایندگان محترم به اطلاع می‌رسانیم.

وزیر نیرو با اشاره به آغاز 13 پروژه در دو روز سفر خود به لرستان، عنوان کرد: در زمینهٔ سیلاب که رخ دادن آن محتمل بوده، سعی می‌کنیم برای همه، به‌ویژه مردم لرستان فقط منفعت باشد و حداکثر استفاده را از آن بکنند و خسارات نداشته و یا به حداقل برسد.

اردکانیان با اشاره به اهمیت مشارکت بخش خصوصی در طرح‌ها و پروژه مهم مربوط به آب و فاضلاب، تصریح کرد: پروژه آب‌رسانی تأمین آب شرب به شهر کوهدشت فوق‌العاده حائز اهمیت است، البته یک‌راه حلی میان‌مدت به‌حساب می‌آید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=62930

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.