• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

بازنگری در منابع آبی لرستان/ منابع مالی تملک روستاهایی حاشیه سد «سیمره» تأمین شد

  • کد خبر : 62934
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
بازنگری در منابع آبی لرستان/ منابع مالی تملک روستاهایی حاشیه سد «سیمره» تأمین شد

وزیر نیرو گفت: دولت نیز مصوبه خوبی جهت تأمین منابع مالی لازم برای تملک 11 روستای حاشیه سد سیمره داشته است.

به گزارش کانون سبحان، رضا اردکانیان صبح امروز در حاشیه آئین افتتاحیه پروژه آبرسانی این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با افتتاح پروژه آبرسانی، آغاز عملیات اجرایی پست 230 ولت به 63 کیلو ولت را در کوهدشت شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع 13 پروژه در بخش‌های مختلف آب، برق و فاضلاب در لرستان طی دیروز و امروز افتتاح شده و یا به بهره برداری می‌رسد.

وزیر نیرو با اشاره به آغاز عملیاتی پنج پروژه بزرگ در لرستان بیان داشت: در مجموع 650 میلیارد تومان برای این پروژه‌ها اعتبار هزینه شده و خواهد شد.

اردکانیان تصریح کرد: میزان اعتبار هزینه شده برای پروژه آبرسانی کوهدشت 30 میلیارد تومان و برای پروژه پست برق نیز 80 میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

وی با بیان اینکه لرستان برای تأمین آب نیازمند اجرای طرح‌های آب شرب است، افزود: با احداث سازه های مطمئن این مهم را می توان برای افق بلندمدت محقق ساخت.

وزیر نیرو ادامه داد: با توجه به احتمالات سیلاب در سال‌های آینده، بایستی سازه‌هایی را احداث کرد که بتوانند با مطالعات لازم، رعایت حق آبه‌ها و جوانب زیست‌محیطی، نقش مهم خود را در کاهش خسارات ایفا کنند.

اردکانیان با بیان اینکه بازنگری برنامه‌ریزی‌های مربوط به منابع آب لرستان و همچنین تخصیص‌های جدید استان در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است، گفت: در همکاری نزدیک با مقامات استان این بازنگری در حال انجام است و امیدواریم در هفته‌های پیش رو نتایج آن اعلام شود.

وی بیان داشت: بدون تردید طرح‌هایی که در لرستان در دست اجرا بوده از جمله سد تنگ معشوره، مشمول این بازنگری خواهند شد.

وزیر نیرو در خصوص تعیین تکلیف روستاهای حاشیه سد سیمره نیز گفت: این موضوع توسط استاندار لرستان روزانه در حال پیگیری است، قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده استان به این موضوع توجه دارد و دولت نیز مصوبه خوبی جهت تأمین منابع مالی لازم برای تملک 11 روستای حاشیه سد سیمره داشته است.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=62934

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.