• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

درگذشت مخترع ایمیل +عکس

  • کد خبر : 26737
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
درگذشت مخترع ایمیل +عکس

ری تاملینسون که وی را به عنوان ناجی علامت @ و خالق ایمیل می‌شناسند، بر اثر سکته قلبی در سن 74 سالگی از دنیا رفت.

مخترع ايميل درگذشتبه گزارش سرویس فناوری «کانون سبحان»؛ به نقل از اتاق خبر؛ ری تاملینسون که وی را به عنوان ناجی علامت @ و خالق ایمیل می‌شناسند، بر اثر سکته قلبی در سن 74 سالگی از دنیا رفت.
ری تاملینسون (به انگلیسی: Raymond Samuel Tomlinson) برنامه‌نویس آمریکایی بود. وی در شهر نیویورک متولد شد. تاملینسون در سال ۱۹۷۱ اولین ایمیل را ارسال کرد. وی برای نخستین بار کاراکتر @ (ات ساین) را به عنوان جدا کننده نام کاربر ایمیلی از نام دستگاه کاربر در آدرس‌های الکترونیکی معرفی کرد.

تاملینسون در سال 1971 میلادی هنگامی که به عنوان مهندس در یک شرکت تحقیقاتی در بوستون کار می کرد، اولین سیستم ایمیل مبتنی بر شبکه را در ARPANET (نسخه اولیه اینترنت)، با قالب آشنای «نام میزبان @ نام کاربری» ایجاد کرد. او در واقع اولین ایمیل را به شکل امروزی آن ارسال کرد، اما بعدها در مصاحبه ای گفت که به یاد ندارد متن پیغام ارسال شده، چه بود. در سال 1977 رویکرد وی به عنوان قالب استاندارد ایمیل معرفی شد. انتخاب نماد @ برای ایمیل، این نماد از یاد رفته را به یک کاراکتر محبوب و نمادی برای تمام هرچه به اینترنت مربوط است، تبدیل کرد. وی در جریان کار خود، زمینه را برای شکل گیری شبکه های اجتماعی مدرن فراهم کرد. برای مثال توییتر بدون استفاده از اشاراتی که در قالب «@ mention» ارسال می شوند و امکان مکالمه با سایر کاربران را فراهم می کنند، دنیای متفاوتی خواهد بود.

ري تاملينسون، مخترع ایمیل و علامت “@” در سن ۷۴سالگی براثر سکته قلبی درگذشت.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=26737

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.