• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

حرکت مواکب اربعین در محرومیت‌زدایی به تأسی از مسیر نورانی امام حسین (ع) است

  • کد خبر : 69223
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
حرکت مواکب اربعین در محرومیت‌زدایی به تأسی از مسیر نورانی امام حسین (ع) است

حجت الاسلام مبلغی،عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت:حرکت مواکب اربعین در محرومیت‌زدایی به تأسی از مسیر نورانی امام حسین (ع) است

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار کانون سبحان، اظهار داشت: ثواب زیارت حضرت سیدالشهدا (ع)، همواره توصیه‌شده است و در هر مناسبتی خواسته‌شده که این زیارت صورت گیرد، حتی در مناسبت‌های مختلفی که ارتباطی با کربلا ندارد، یکی از اعمال، زیارت حضرت اباعبدالله (ع) است.

وی افزود: زیارت اربعین ویژه است چراکه از دیرباز بزرگان دین برای آن اهتمام و اهمیت زیادی قائل بوده‌اند و پیاده‌روی زائرین برای زیارت امام حسین (ع) در کربلا، به تأسی از اولین زائر، یعنی جابر بن عبدالله انصاری است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پیاده‌روی اربعین در طول چند سال گذشته شکل معظم و باشکوهی پیداکرده، به‌طوری‌که باعث هراس دشمنان اسلام شده است، امسال به خاطر کرونا و حفظ سلامت که یکی از مسائل مهمی است که اولیای دین همواره بر آن تأکید داشته‌اند، شرایط برای حضور بسیاری از زائرین فراهم نشد.

وی با اشاره به اینکه در زیارت ائمه اطهار (ع) مهم‌ترین چیز ارتباط قلبی است، تصریح کرد: به‌واسطه کرونا، امسال برای ما توفیق راهپیمایی اربعین وجود نداشت، ولی می‌توانیم ارتباط قلبی را از راه دور برقرار کنیم و هرکدام زائر اباعبدالله (ع) شویم، چراکه حضور دلالت بر زیارت نمی‌کند و سلامی از راه دور، ما را در شمار عزاداران اربعین امام حسین (ع) قرار خواهد داد.

مبلغی گفت: خداوند متعال عنایت خاصی بر بندگان خود دارد، همه ثواب‌هایی که برای پیاده‌روی و زیارت حضرت اباعبدالله (ع) بوده را برای عاشقانی که توفیق حضور نیافته‌اند لحاظ خواهد کرد، چراکه زیارت قلبی و از راه دور است.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان مجلس شورای اسلامی بیان داشت: حرکت امسال موکب‌های اربعین ایران در محرومیت‌زدایی که هرساله در ایام پیاده‌روی برای خدمت به زوار در مسیر نجف تا کربلا برپا بودند، بسیار بابرکت و عظیم است چراکه تأسی به حرکت نورانی امام حسین (ع) است و رضایت خداوند متعال را در پی دارد.

وی اظهار کرد: همه ما بایستی نسبت به محرومیت‌زدایی و ریشه‌کنی فقر در جامعه تلاش بسیاری انجام دهیم چراکه مردم شایسته بهترین شرایط و خدمت‌ها هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=69223

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.