• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

سفر گردشگران هلندی از کوهدشت به پلدختر/گزارش خواندنی از سفر پلدختر+ عکس

  • کد خبر : 27482
  • ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۴:۱۲
سفر گردشگران هلندی از کوهدشت به پلدختر/گزارش خواندنی از سفر پلدختر+ عکس

لرستان پایتخت طبیعت ایران هرساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی فراوانی ست.طبیعت بکر،دره های شگفت انگیز، پل های متعدد، کوه های سربه فلک کشیده، آبشارهای منحصربفرد، رودخانه ها و تالاب های زیبا عزم هر انسانی را برای حضور در لرستان جزم می کند.

گردشگران هلندي در کوهدشت و پلدختربه گزارش «کانون سبحان»؛ لرستان پایتخت طبیعت ایران هرساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی فراوانی ست.طبیعت بکر،دره های شگفت انگیز، پل های متعدد، کوه های سربه فلک کشیده، آبشارهای منحصربفرد، رودخانه ها و تالاب های زیبا عزم هر انسانی را برای حضور در لرستان جزم می کند.
پلدختر، جنوبی ترین نقطه ی لرستان است که مناطق زیارتی و سیاحتی فراوانی از جمله: تالابهای گری بلمک، ولیعصر و تنگ فنی – غارهای کلمانکره وکوگان – پل های گاومیشان، دختر و کلهر- آبشارهای کول چپ ، افرینه و آبتاف – کاروانسرای چمشک – قلعه های میشوند و نصیر- منطقه پل تنگ و دره خزینه – مقبره های علامه جزایری ، خلیل اکبر و حیات الغیب – جنگل های بلوط منطقه بادامک و میانکوه – رودخانه های کشکان ، زال و سیمره دارد.

تُن و ایلونا زوج هلندی هستند که پس از حضور در ایران کوله بار خود را برای سفر به سمت لرستان بسته و بعد از بازدید از کوهدشت، به پلدختر آمده و 3روز در پلدختر اقامت داشتند. روز نخست از تالاب های پلدختر بازدید کرده و در روز دوم با طی کردن مسیر پلدختر به سمت میانکوه،غار دست ساز و منحصربه فرد کوگان را به نظاره نشستند. در روز پایانی، منطقه و دره شگفت انگیز پل تنگ را بازدید کرده و برای سفر به شیراز، پلدختر را به سمت خرم آباد ترک کردند.
کانال تلگرامی انجمن دوستداران محیط زیست پلدختر (@admpol) با این دو گردشگر هلندی که برای دیدن مناطق طبیعی و آشنایی با فرهنگ مردم به لرستان سفر کرده‌اند، ترتیب داده است. خلاصه ای از آن را می توانید در ادامه بخوانید.

 فرهنگ و نحوه ی برخورد مردم اینجا با شما چگونه بود:
مردم اینجا خیلی مهمان نواز هستند و بسیار مراقب ما بودند و به ما توجه می کردند.ایلونا ادامه می دهد که اگر تبلیغاتی به اندازه ی تهران و اصفهان از اینجا بشود قطعا هرساله گردشگران فراوانی به پلدختر و لرستان سفر می کنند.
ایلونا به برخورد دوستانه بومیان محلی در غارکوگان اشاره می کند و میگویدکه تبلیغات رسانه های غرب کاملا خلاف چیزهایی بود که ما دیدم و به کنایه میگوید:میخواهم با بومیان عکس بگیرم و پس از بازگشت به هلند به خانواده ام نشان دهم و بگویم که در ایران امنیت وجود ندارد!!(با خنده)

 آیا شبیه غار کوگان را در جهان دیده اید:
به 50 کشور سفر کرده ام ولی اینچنین غاری را ندیده ام و این غار از نظر معماری و دست ساز بودن در جهان منحصربه فرد است.

 اگر شما یک فعال محیط زیستی در ایران بودید برای حفاظت از طبیعت چه کاری می کردید:
تعلیم و آموزش و دادن اطلاعات مناسب در مورد محیط زیست و محافظت از آن.

 انجمن ها (ان جی او) حامی محیط زیست در هلند برای حفاظت از محیط زیست چه اقداماتی انجام میدهند:
در هلند دولت بیشتر از NGO ها از طبیعت محافظت میکند و این کار را با خریدن زمین ها،به کارگیری گارد و نیروی حفاظتی و تعلیم و دادن اطلاعات به مردم انجام می دهد.

 با دیدن تالاب های پلدختر یاد کدام منطقه یا کشور در ذهنتان زنده شد:
این تالاب ها بسیار زیبا هستند و مانند تالابهای دیدنی کشور شیلی در قاره ی آمریکا و دریاچه های واقع در رشته کوه های آلپ اروپا در کشورهایی مانند اتریش،ایتالیا،سوییس وآلمان هستند.

 دیدگاه اطرافیانتان از سفر شما به ایران چطور بود:
آنجا به ما گفتند که ایران نزدیک عراق است ولی ما دیدیم که اینجا هم مدرن است،مخصوصا رفتار و استفاده زیاد مردم اینجا از وای فای (با خنده)

 خوردنی ها و غذاهای اینجا چگونه بودند:
غذاهای اینجا خوشمزه هستند وما کباب و نان را دوست داشتیم.

 و اما سخن پایانی شما:
ایلونا ضمن ابراز خرسندی از میهمان نوازی پلدختری ها و علی الخصوص خانواده امرایی که 3روز میزبان ایشان بوده اند، می گوید: اینجا همه چیز عالی ست و کوه ها و دره ها و تالاب های پلدختر مرا شگفت زده کرده اند. ایلونا ادامه میدهد: به بعضی از کشورها فقط یک بار سفر می کنیم ولی میخواهیم سال بعد برای سومین بار به ایران سفر کنیم.
لازم به ذکراست که سفر گردشگران هلندی به لرستان، به همت خانم حدیث امرایی صورت گرفته است.

تنظیم کننده:پیام کائیدی

سفر گردشگران هلندی به پلدختر (1) سفر گردشگران هلندی به پلدختر (2) سفر گردشگران هلندی به پلدختر (3)

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=27482

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.