• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024

فریده اولاد قباد : بعید می دانم عارف کنار بکشد.

  • کد خبر : 29391
  • ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
فریده اولاد قباد : بعید می دانم عارف کنار بکشد.

فریده اولاد قباد گفت : بعید می دانم عارف از انتخابات ریاست مجلس کناره گیری کند.

فريده اولاد قبادبه گزارش«کانون سبحان»؛  فریده اولاد قباد از جمله نمایندگان مجلس دهم است که سابقه فعالیت سیاسی چندانی نداشته است. وی اصالتاً اهل شهرستان کوهدشت است و در سال های اخیر به عنوان کارشناس ارشد مسائل اجتماعی در ارگان های مختلف مشغول به فعالیت بوده است. از جمله مسئولیت های اجرایی وی در حوزه مسائل اجتماعی می توان به مشاورت مدیریت آموزش و پرورش منطه 10، عضویت در کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهر تهران، عضویت در کمیته فرهنگی و اجتماعی زنان و دختران آموزش و پرورش شهر تهران و بیش از دو دهه تجربه در تعلیم و تربیت اشاره کرد. با برگزاری انتخابات مجلس دهم وی از جمله افرادی بود که در قالب لیست امید توانست به عنوان نماینده تهران به مجلس شورای اسلامی راه یابد. متن حاضر مصاحبه ما با فریده اولاد قباد در خصوص اولویت های فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی است که می توانید آن را در زیر بخوانید.

خانم اولاد قباد در جلسه اخیر فراکسیون امید به چه مسائلی پرداخته شد و چه جمع بندی داشتید؟

در جلسه اخیر ما انتخابات هیأت رئیسه موقت فراکسیون امید رو داشتیم که نتایج آن از رسانه ها اعلام شد. ولی این مسأله را باید عرض کنم که این هیأت رئیسه موقت بود و برای انتخابات هیأت رئیسه دائم حتماً از خانم های فراکسیون امید نیز در آن حضور خواهند داشت.

در مورد ریاست مجلس آیا به جمع بندی خاصی رسیدید؟

به نظر من آنچه که مهم است در مجلس آینده رخ دهد پیگیری یک روند دموکراتیک است. آن چیزی که نماینده های مجلس بخواهند و موافق آن باشند، باید برای انتخاب ریاست مجلس به وقوع بپیوندد.

اخباری در روز های اخیر مطرح شده است که احتمالاً آقای عارف برای ریاست مجلس کاندیدا نخواهند شد، آیا این خبر را تأیید می کنید؟

نه بعید می دانم. یعنی حداقل من که در جلسات فراکسیون شرکت کرده ام و با افراد مختلف فراکسیون ارتباط دارم تا به حال چنین مطلبی را نشنیده ام.

با این گزاره تا چه حد موافقید که مطالبه رأی دهندگان به لیست امید در انتخابات مجلس، ریاست آقای عارف در مجلس دهم است و در صورتی که آقای عارف برای این کار اقدام نکند به نوعی به هواداران لیست امید خیانت شده است؟

به نظر من برای رسیدن به مطالبه های مردم و اولویت بندی کردن آن، نیازمند کار های پژوهشی هستیم و نمی توان نظرات غیر نظام مند برخی افراد را به کل جامعه تعمیم دهیم. البته عرض من به معنای عدم وجود مطالبه برای ریاست آقای عارف نیست و قطعاً رأی دهندگان به لیست امید انتظاراتی از آقای عارف دارند که باید به آن ها توجه کرد. اما عرض من این است که مردم در شرایط فعلی نیازمندی ها و مطالبات دیگری هم دارند که به نظرم برای آنها بسیار مهم است. مطالباتی در حوزه اشتغال، وضعیت اقتصادی، آسیب های اجتماعی و غیره. بحث آسیب های اجتماعی در سال های اخیر بسیار جدی شده است و بسیاری از خانواده ها به نوعی با این آسیب ها مواجه جدی پیدا کرده اند. لذا توجه به مطالبات مردم بسیار مهم است. البته در میان خواص نیز تعدادی بحث تغییر ساختار در ریاست مجلس را مطرح می کنند که به نظر من این مسأله بیشتر در میان خواص اولویت دارد.

حال اگر فرض بگذاریم که آقای عارف برای ریاست مجلس کاندیدا شوند، آیا برای سایر کرسی های مهم مجلس برای تعامل با نزدیکان آقای لاریجانی کرده اید؟

من باز به صحبت قبلی خودم اشاره می کنم که لیست امید با سه شعار محوری امید، آرامش و رونق اقتصادی توانست اعتماد مردم را جلب کند. لذا قطعاً برنامه ریزی های ما معطوف به محقق کردن این سه شعار خواهد بود. برای رسیدن به آن نیز نیازمند در اختیار داشتن کرسی های مهم مجلس هستیم. ما باید از رأی مردمی که ساعت ها در صف قرار گرفتند تا این حماسه را رقم بزنند، صیانت کنیم و دغدغه های آنان را که در قالب سه شعار محوری خود مطرح کرده بودیم را محقق کنیم. تا آنجایی که من اطلاع دارم صحبت هایی با افراد نزدیک به آقای لاریجانی انجام شده است و رایزنی هایی در حال انجام است که امیدوارم به نتایج مثبتی برسد.

منبع: افکار نیوز

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=29391

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.