• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

امضا شدن«توافقنامه پایه»خارج کردن قلب راکتور اراک در روز دوشنبه

  • کد خبر : 21760
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۹:۰۳
امضا شدن«توافقنامه پایه»خارج کردن قلب راکتور اراک در روز دوشنبه

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان می‌گوید که برای خارج کردن قلب راکتور اراک باید یک تفاهم‌نامه یا موافقنامه پایه‌ای به امضای ایران و طرف مقابل برسد که امیدواریم آن هم روز دوشنبه انجام شود.

2015-12-16_212848به گزارش «کانون سبحان»؛علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان می‌گوید: برای اینکه قلب راکتور اراک را خارج کنیم باید یک‌سری اقدامات را طرف مقابل انجام دهد. یکی از این اقدامات بسته‌شدن فعالیت‌های گذشته و حال ایران بود که انجام شد. علاوه بر این باید یک تفاهم‌نامه یا موافقنامه پایه‌ای به امضای ایران و طرف مقابل برسد که امیدواریم آن هم روز دوشنبه انجام شود.

صالحی که در حاشیه «نخستین کنگره ملی سربازان صلح ایران» سخن می‌گفت، عنوان کرد: اگر این سند روز دوشنبه امضا شود ما مقدمات خروج قلب راکتور اراک را شروع خواهیم کرد. امیدواریم کارشناسان ما و طرف مقابل این مورد را روز دوشنبه به اتمام برسانند. در آن زمان به دستور هیئت نظارت بر برجام عمل خواهیم کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان درباره سانتریفیوژها می‌گوید که پس از اینکه طرف مقابل تعهدات خود را انجام داد هیئت نظارت و رئیس جمهوری که ریاست آن را به‌عهده دارد دستور برچیدن سانتریفیوژها را صادر کرد.

وی با اشاره به اینکه خارج ساختن سانتریفیوژهای فعال نیز آغاز شده است، گفت که این فرآیند سه تا چهار هفته به طول خواهد انجامید، یعنی هم خارج کردن سانتریفیوژها و هم قلب راکتور اراک تا سه تا چهار هفته آتی پایان یابد.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=21760

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.