• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
امام جمعه معمولان:

استکبار جهانی در جنگ اقتصادی تمام توان خود را علیه ما به کار گرفته است

  • کد خبر : 73490
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
استکبار جهانی در جنگ اقتصادی تمام توان خود را علیه ما به کار گرفته است
حجت الاسلام رضایی گفت: استکبار جهانی در جنگ اقتصادی تمام توان خود را علیه ما به کار گرفته است.

حجت‌الاسلام حسن رضایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته معمولان اظهار داشت: تحریم اقتصادی، اقدامات برنامه‌ریزی‌شده‌ای است که یک و یا چند دولت به‌قصد اعمال فشار بر کشور هدف استفاده می‌کنند زیرا کشور مستقل حاضر به پذیرش زورگویی نیست.

وی افزود: غالباً تحریم اقتصادی، جایگزین جنگ نظامی ست چراکه یارای مقابله با کشور مورد هدف را از طریق جنگ نظامی ندارد؛ بر اساس قوانین بین‌الملل، رعایت اصول در جنگ و بر جنگ باید رعایت شود.

امام‌جمعه معمولان عنوان کرد: در جنگ اقتصادی دشمنان علیه جمهوری اسلامی، از همه ابزارهای خود استفاده می‌کنند و درعین‌حال بررسی می‌کنند که کدام بخش اقتصادی کشور آسیب‌پذیر است همان را ناجوانمردانه مورد هدف قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: ما بایستی در مقابل، آن زخم و نقطه‌ضعف را ترمیم و اصلاح می‌کردیم که دشمن از آن زاویه ورود نکند. کما اینکه بیشترین تحریم‌ها علیه ما درزمینهٔ صنایع دفاعی و هسته‌ای بوده اما بیشترین پیشرفت ما نیز در این زمینه بوده است که این نشان از وجود افراد دلسوز باروحیه انقلابی و جهادی بوده است.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی در جنگ اقتصادی تمام توان خود را علیه ما بکار گرفته و بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها را در حوزه‌های مختلف علیه ما اعمال کرده و اراده ملت ما را هدف قرار داده است.

رضایی گفت: این اقدامات، با سوء مدیریت‌ها و بی‌تدبیری‌های داخلی و عدم توجه به ظرفیت داخلی، ترکیب شد و از موجبات تورم در اقتصاد کشور شدند؛ مفسدان اقتصادی نیز به‌عنوان پیاده‌نظام دشمن در جنگ اقتصادی علیه ملت ایران قرار گرفتند.

امام‌جمعه معمولان بیان کرد: از دلایل مهم پیروزی رزمندگان اسلام در جنگ نظامی، ایمان و توجه به ظرفیت داخلی، عدم اعتماد و عدم تکیه به دشمنان، تلاش شبانه‌روزی، دلسوزانه و خالصانه کار کردن، ایثار و فداکاری و… بوده است. لذا مدیری که حقوق نجومی بگیر باشد سختی معیشت مردم را در جنگ اقتصادی درک نمی‌کند.

وی گفت: تغییر در مدیریت‌ها لازمه‌اش تغییر و تحول در وضع موجود و بهبود در اشتغال و معیشت مردم می‌باشد، ضروری است که مردم در جنگ اقتصادی، به‌وسیله جهاد تبیین، اطلاعات کافی داشته باشند تا ضمن مطالبه گری صحیح، مقابل دشمن کنار مسئولان قرار گیرند تا ضمن کاهش آسیب‌ها بتوانند دشمن را وادار به عقب‌نشینی و تسلیم کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=73490

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.