• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

در حاشیه پنجمین سالگرد آیت الله مروجی«ره»

  • کد خبر : 16351
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
در حاشیه پنجمین سالگرد آیت الله مروجی«ره»

به نام خداوند جان و خرد به گزارش سرویس مروج دین ” کانون سبحان”:شب گذشته مراسمی به مناسبت پنجمین سالگرد شیخ و استاد باصفای شهرمان مرحوم آیت الله مروجی«ره»برگزار شد. مسجد جامع شهرم می داند چه تعداد از ارداتمندان او آمده بودند . آنها آمده بودند تا بار دیگرثابت کنند تا هستند دلداده ی آن […]

به نام خداوند جان و خرد
به گزارش سرویس مروج دین ” کانون سبحان”:شب گذشته مراسمی به مناسبت پنجمین سالگرد شیخ و استاد باصفای شهرمان مرحوم آیت الله مروجی«ره»برگزار شد. مسجد جامع شهرم می داند چه تعداد از ارداتمندان او آمده بودند . آنها آمده بودند تا بار دیگرثابت کنند تا هستند دلداده ی آن مروج راستین دین هستند. امدند تا بگویند روحانیت راستین برای همیشه در وسط دلهای مومنین قرار دارند. با آمدنشان به طلاب تذکری جانانه دادند که صراط مستقیم روحانیت در کدامین سمت و سوست.

2015-07-31_061951
در حاشیه برگزاری آن مراسم،سه نکته ذهن مرا مشغول کرده بود:
یکم:
یادت می آید آن استاد با چه شور وحرارتی می فرمود در صرف عمر نهایت دقت را به کار ببرید و سپس می فرمود پادشاهی از قبرستانی عبور کرد به صورت سنگ قبرها نگاهی کرد و تاریخ فوت ها و عمرها را ورق زد و دید همگان درسنین پایین از دنیا رفته اند! به همین دلیل یک نفر از اهل محل را صدا زد و گفت چرا سنگ نوشته های مزارات شما چنین است ؟ مگر همه ی شماها در سن ۲۰ سال و ۲۵ سال از دنیا می روید؟! واو جواب داد .قربان ! ما قانون داریم . در این جا عمرهای مفید محاسبه می شود.اگر ۲۰ سال بر سنگ قبری نوشته شده است ،یعنی بیست سال عمر مفید داشته است.
دوم:
مرحوم علامه طباطبایی «ره» در کتاب سنن النبی(ص) روایتی را نقل کرده اند« که آرزوی پیامبر(ص) این بود شبی داشته باشد و یک شب نداشته باشد تا در دل شبی که داشت دستان تشکر آمیزش بالا رود و بگوید خدایا شکرت که دارم و در آن شبی که نداشت دستان نیازش بالا رود و بگوید خدایا نیاز دارم .»
به یقین آن رسول الهی در هر حال با خدا در ارتباط بود و این روایت از باب نشان دادن طریق به پیروان آن پیامبر عزیزاست.به هر حال مغز آروزی آن رسول الهی اتصال به خداوند در هرحال بود و بندگان خاص خدا را به این جهت راهنمایی کرد .و الحق و الانصاف آن مروجی کبیر مصداقی بارز برای این روایت بود.
سوم:
امام خمینی«ره» در کتاب چهل حدیثش نوشته اند:«مردم با چاپلوسی و … دلداده کسی نمی شوند . همه دلها در دست خداست از اینرو اگر کسی دلی معنویی داشته باشد و خدا محور باشد ،مردم نیز دلداده و ارادتمند او خواهند شد»
پنجمین سالگرد آن استاد بزرگ گویای این نکته بود که ارادتمندان آن عبدصالح الهی ،ارادتی ازجنس معنویت دارند نه باندی و جناحی و …

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=16351

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.