• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
فرماندار کوهدشت:

آمایش سرزمینی به جهت استقرار و تمرکز مناسب نانوایی‌ها صورت گیرد/ ضرورت اجرای گشت‌های نظارتی

  • کد خبر : 74282
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵
آمایش سرزمینی به جهت استقرار و تمرکز مناسب نانوایی‌ها صورت گیرد/ ضرورت اجرای گشت‌های نظارتی
مرادی با اشاره به‌ضرورت اجرای گشت‌های مشترک نظارت بر نانوایی‌های کوهدشت، گفت: آمایش سرزمینی به جهت استقرار و تمرکز مناسب نانوایی‌ها صورت گیرد.

به گزارش کانون سبحان، محمد مرادی عصر امروز در جلسه شورای آرد و نان شهرستان کوهدشت، اظهار داشت: وضعیت کیفیت نان در نانوایی‌های مرکز شهر غالباً مطلوب است ولی وقتی از مرکز شهر که خارج می‌شویم، در برخی موارد هم کیفیت آن ضعیف شده و هم ساعات کاری نامنظم می‌شود که این قضیه، نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

وی افزود: برگزاری آموزش‌های تخصصی در قالب بسته‌های مناسبت برای خبازان شهرستان کوه دشت ضروری است؛ مثلاً در هر جلسه ۳۰ نفر آموزش موردنظر را در این راستا بایستی ببیند چراکه این کار موجب ارتقا کیفیت نان و حس مسئولیت‌پذیری افراد خواهد شد.

فرماندار کوه دشت عنوان کرد: ادارات ذی‌ربط بایستی گشت‌های مشترکی برای رصد کار خبازان در نانوایی‌ها را داشته باشند و پیشنهاد می‌شود این گشت‌ها نیز هم‌زمان با گشت‌های نظارتی بر بازار صورت گیرد.

وی با اشاره به‌ضرورت توجه به آمایش جغرافیایی و سرزمینی به جهت استقرار و تمرکز نانوایی‌ها در نقاط مطلوب، تصریح کرد: بایستی اداره تعزیرات افرادی که از قوانین سرپیچی می‌کنند و شهره به تخلف هستند برخورد قاطع کند و جریمه‌های سختی برای آنان منظور نمایند و جهاد کشاورزی نیز در حوزه توزیع نظارتی جدی داشته باشد و در این راستا بسترهای نظارتی نیز بایستی همکاری لازم را داشته باشند.

مرادی گفت: بایستی از فروش غیرمجاز آرد در بازار آزاد جلوگیری به عمل بیاید و در این راستا فضا مدیریت شود، متأسفانه برخی نانوایی‌ها اقدام به کاهش پخت نان خود نموده و آرد خود را در اختیار دیگری و نوع دوم قرار داده و او نیز اقدام به فروش در بازار آزاد با هزینه‌های زیاد می‌کند.

فرماندار کوهدشت بیان کرد: از ناحیه اصناف شهرستان علاوه بر تنبیهات برای متخلفان، بایستی تمهیدات لازم به جهت تشویق افرادی که قوانین لازم را رعایت می‌کنند اجرایی شود چراکه موجب همدلی بیشتری می‌شود و شمولیت آن نیز مطلوب‌تر خواهد شد.

وی گفت: درزمینهٔ سهمیه آرد در مناطق عشایری بایستی آمارها در سامانه موردنظر به‌روزرسانی شود که شاهد اختلافات در این راستا نباشیم.

مرادی با تأکید بر اینکه مجوز نانوایی‌ها باید به نام خود صاحب نانوایی باشد، بیان کرد: درزمینهٔ درخواست‌های جدید تأمین و توزیع آرد و صدور مجوز نانوایی آمایش سرزمینی موردنظر صورت گیرد و شرط تمدید مجوزهای قدیمی نیز رعایت فضا و نکات بهداشتی موردنظر باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=74282

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.