• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد:

آمریکایی‌ها بزرگ‌ترین ناقضین حقوق بشر/دنیای غرب حقوقی برگرفته از مکتب سود خواهی دارد

  • کد خبر : 74512
  • ۰۷ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۳۷
آمریکایی‌ها بزرگ‌ترین ناقضین حقوق بشر/دنیای غرب حقوقی برگرفته از مکتب سود خواهی دارد
حجت‌الاسلام مبلغی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها بزرگ‌ترین ناقضین حقوق بشرند، گفت: دنیای غرب حقوقی برگرفته از مکتب سود خواهی دارد.

حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی در گفت‌وگو با خبرنگار کانون سبحان، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ یار امام (ره) و انقلاب، اظهار داشت: دنیای غرب حقوقی برگرفته از مکتب سود خواهی دارد و بر اساس این دیدگاه، هرآن چه که سود خود می‌داند، آن را خوب و هرچه را به زیان او است، آن را بد تلقی می‌کند.

وی افزود: تمام سیاست و رفتارهای صاحبان این مکتب بر اساس خودخواهی‌های آن‌ها است، نه خوبی و بدی ذاتی؛ بر این اساس هر وقت منافع غرب اقتضا کند هر کاری را که مقتضی باشد این منفعت را داشته باشد غرب خوب می‌پندارد و انجام می‌دهد، اگرچه منافع در نظر گرفته‌شده با کشته شدن، هزاران نفر نیز همراه باشید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: حقوق بشر آمریکایی چیزی با همین جان‌مایه است، هرگز انسانیت را به معنای واقعی‌اش در نظر نمی‌گیرد و آنچه مدنظر آمریکایی‌هاست، صرفاً منافع خود آن‌ها هست، چه مشروع باشد و چه نامشروع؛ و حقوق انسان‌ها را نیز از همین زاویه در نظر می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها بزرگ‌ترین ناقضین حقوق بشر هستند، تصریح کرد: ازنظر حقوق بشر آمریکایی اگر منافع غرب و آنان اقتضا کند کشوری را اشغال کنند بدون آنکه حقی برای ساکنان آن قائل باشند این کار را انجام می‌دهند و در پی آن‌چنان تبلیغاتی دروغین در جهان راه می‌اندازند که گویا حقوق انسان‌ها به خطر افتاده است.

مبلغی گفت: ما حقوق بشر آمریکایی را در کشور بارها دیده و چشیده‌ایم؛ در هفته‌ای قرار داریم که سالروز ترور رهبر معظم انقلاب در مسجد ابوذر و به شهادت رساندن آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از اعضا حزب و مسئولان انقلاب اسلامی می‌باشد که این‌ها خود سند مهمی از جنایت‌های ضد حقوق بشری آمریکا و منافقان و ایادی آنها به شمار می‌رود.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس با اشاره به اینکه آمریکا هدف‌هایی کاملاً استعماری، زیاده‌طلبانه وضدّ حقوق بشر دارد، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «رژیم آمریکا در حالی از حقوق بشر دم می‌زند که زشت‌ترین تصویر از نقض حقوق بشر را در رفتار مستکبرانه‌اش با ملت‌های ضعیف جهان از خود بر جای می‌گذارد.»

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=74512

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.