• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

اساس جنگ‌ها و مادر همه نزاع‌ها در دنیا آمریکا است/ سیاست‌های غرب‌ ریشه اصلی بحران در اوکراین

  • کد خبر : 73580
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۵۳
اساس جنگ‌ها و مادر همه نزاع‌ها در دنیا آمریکا است/ سیاست‌های غرب‌ ریشه اصلی بحران در اوکراین
حجت‌الاسلام مبلغی گفت: اساس جنگ‌ها و مادر همه نزاع‌ها در دنیا آمریکا است.

حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی، در گفت‌وگو با خبرنگار کانون سبحان در تبیین سخنان اخیر مقام معظم رهبری، اظهار داشت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمایش کردند عقلانیت، معنویت و اخلاق از ویژگی‌های بعثت به شمار می‌روند، بشر امروز نیز شدیداً به این عناصر نیازمنداست.

وی افزود: پیام بعثت بیدار شدن انسان‌ها از زندگی مادی و جسمانی است، چراکه آدمی تنها برای دنیا نیست و آخرتی نیز در پیش دارد و مهم‌ترین و اصل وجود انسان را، روح او تشکیل می‌دهد و با توجه به این مسئله، بایستی به معنویات نیز به‌خوبی پرداخت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: رفتار، کردار و منش ما با همدیگر، بایستی انسانی و بر اساس محبت، باشد، بنابراین اخلاق مهم‌ترین رکن رکینی است که بعثت برای آن تشکیل‌شده است و بشر امروز، علی‌رغم پیشرفت‌های خیره‌کننده در عرصه‌های مختلف، متأسفانه در برخی موارد مشاهده می‌شود در پایین‌ترین مرتبه از اخلاق، انسانیت، مروت و مردانگی قرار دارند.

وی تصریح کرد: نمونه آن جنگ‌هایی است که به بهانه‌های مختلف در جهان و در اطراف ما رخ می‌دهد و ازجمله جنگ اوکراین که در عرصه این جنگ نیز بداخلاقی و رفتارهای به‌دوراز انسانیت را شاهد هستیم، درزمینهٔ هر جنگی ازجمله جنگ اوکراین که با تبعات منفی انسانی است، بی زاریم و خواهان توقف جنگ هستیم، البته اساس جنگ‌ها و مادر همه نزاع‌ها در دنیا آمریکا است همان‌گونه رهبر فرمودند، ریشه بحران در موضوع اوکراین سیاست‌های غرب و آمریکا است.

مبلغی گفت: یک نکته که قابل‌توجه بوده این است که آمریکا نسبت به نزدیک‌ترین هم‌پیمانان خود نیز بدعهد است، همه را به چشم ابزار می‌بیند، هر ابزاری تا وقتی‌که می‌تواند به او ارائه خدمت کند و در راستای منافع آمریکا حرکت نماید از او حمایت می‌کند ولی هرگاه برای همان هم‌پیمان، مشکلی پیش بیاید با بی‌رحمی تمام او را در مشکلاتش رها می‌سازد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما در راستای بدعهدی آمریکا، در دهه‌های گذشته نمونه‌های فراوانی را در کشورهای مختلف و ازجمله شاه ایران مشاهده کردیم که در سخت‌ترین شرایطی که برای وی به وجود آمد آمریکا خیلی زود، از حمایت او دست برداشت و حتی اجازه سکونت در آمریکا را به وی نداد و امروز نیز نسبت به کشور اوکراین اینکه نزدیک‌ترین روابط را با امریکا دارا بود نیز همین سیاست را مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به فراگیری صلابت و استقلال جمهوری اسلامی ایران در دنیا، گفت: آنچه رهبر معظم انقلاب نسبت به بدعهدی آمریکا گوشزد می‌کنند، کاملاً دقیق و منطبق بر موارد متعددی است که اتفاق افتاده و می‌افتد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=73580

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.