• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
ائمه‌جمعه لرستان:

انتخابات مهم‌ترین رویداد سیاسی جامعه است

  • کد خبر : 79482
  • ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
انتخابات مهم‌ترین رویداد سیاسی جامعه است
ائمه‌جمعه لرستان گفتند: امروز یکی از مسائل سیاسی مهم انتخابات بوده و هیچ دوره از انتخابات این‌گونه سرنوشت‌ساز نبوده است و وظیفه انسان می‌باشد که در انتخابات مشارکت پرشوری داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کانون سبحان» حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهروز شمسی‌‍‌فر ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به دهه فجر اظهارداشت: امام خمینی(ره) در بهمن سال ۵۷ بعد از چند سال به وطن بازگشت که طی سال‌ها سختی‌های زیادی را تحمل کرد که درنهایت منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

وی افزود: امام راحل برای خدا قیام کرد و خدا هم او را محبوب دل‌ها کرد لذا در این قیام، یاران زیادی امام(ره) را یاری کردند و در این راه جان دادند تا اسلام ناب محمدی به دنیا معرفی شود.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد عنوان کرد: اگر دشمنان با انقلاب سر جنگ دارند و طی این مدت جنگ، تحریم، توطئه و فتنه را علیه کشور برنامه‌ریزی کردند به این دلیل است که این راه حق است و دشمنان از راه حق هراسان هستند.

وی تصریح کرد: انسان باید دشمن‌شناس باشد و همان‌گونه که امام راحل دشمن‌شناس بود و فرمود هر فریادی دارید بر سر آمریکا بزنید، همچنان باید دشمن را شناخت.

شمسی‌فر بابیان اینکه سرمنشأ همه جنگ‌های دنیا آمریکا است، گفت: در کشورهای اسلامی حمله به افغانستان، سوریه، عراق، لبنان، فلسطین از آمریکا سرچشمه گرفته است و بعد از جنگ سخت و تحریم‌هایی که به کشور ما تحمیل کردند، حتی در جنگ فرهنگی هم ارزش‌ها را زیر سؤال بردند، دشمن کست خورده است.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد انتخابات را یک مسئله مهم برشمرد و بیان کرد: امروز یکی از مسائل سیاسی مهم انتخابات بوده و هیچ دوره از انتخابات این‌گونه سرنوشت‌ساز نبوده است و وظیفه انسان می‌باشد که در انتخابات مشارکت پرشوری داشته باشند.

وی گفت: انتخابات نشانه رشد و بصیرت سیاسی است و مردم با حضور در انتخابات در سرنوشت کشور مشارکت می‌کنند و مهم‌ترین مسئله سیاسی هر کشوری انتخابات است که باید مشارکت پرشور باشد تا افراد قوی وارد مجلس شوند.

شمسی‌فر خاطرنشان کرد: حضور در انتخابات تضمین‌کننده امنیت است و هرچه باشکوه‌تر باشد، دشمن ناامیدتر می‌شود و مسئولان با پشتوانه رأی مردم، خدمت می‌کنند لذا دشمنان در حال تبلیغات است که حضور در انتخابات را کمرنگ کنند ولی ملت ایران طی این سال‌ها همیشه با حضور در انتخابات، حماسه خلق کردند.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به غزه بیان کرد: آمریکا با کمک فراوان به رژیم صهیونیستی دم از حقوق بشر می‌زند و این‌یکی از پدیده‌های عجیب عالم است و تاکنون خون هزاران انسان بی‌گناه ریخته شده است و این نشان می‌دهد که این‌ها انسان را نمی‌شناسند.

وی یادآور شد: مردم یمن هر هفته تجمعات بسیار گسترده‌ای دارند و این مردم با همه توان به دفاع از مظلوم قیام کردند و مردمی که این‌گونه ایستادند الگویی برای کشورهای دیگر است، مردم فلسطین هم به یاری خدا و باصلابت و شجاعت، پیروز میدان هستند و آمریکا طعم شکست را به‌زودی خواهد چشید.

 

جهاد تبیین، یک ضرورت است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بروجرد اظهارداشت: بیش از سه ماه از مقاومت جانانه مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی می‌گذرد و این ایستادگی سبب شکست دشمن شده است.

وی افزود: جبهه مقاومت با تلاش مجاهدانه در حال شکست و نابودی رژیم کودک‌کش است و استکبار جهانی به‌زودی از بین خواهد رفت که صهیونیست‌ها از این‌همه ایستادگی و مقاومت و فلسطین و اقدامات جبهه مقاومت هراسان شده و سعی دارند تا صحنه را ترک کنند.

امام‌جمعه بروجرد با اشاره به اقتدار جبهه مقاومت در دنیا عنوان کرد: جبهه مقاومت در لبنان، یمن، فلسطین و سایر مناطق آن‌قدر قوی و مقتدر شده که ضربه‌های بسیار سختی را به دشمن وارد کرده است به‌طوری‌که این جبهه در یمن، ناوهای آمریکایی را نشانه گرفتند.

وی اعتکاف را بهتری فرصت برای بندگی برشمرد و تصریح کرد: دشمنان در تبلیغات خود سعی داشتند تا جوانان را از اعتقادات و باروها دور کنند اما حضور پرشور نسل جوان در مراسم اعتکاف نشان داد که دشمن در این زمینه هم شکست‌خورده است.

حسینی جهاد تبیین را ضرورت جامعه دانست و افزود: با جهاد تبیین می‌توانیم همه دستاوردها و پیشرفت‌ها را معرفی کنیم و این می‌تواند خط بطلانی بر همه توطئه‌ها و دروغ‌های دشمن باشد.

امام‌جمعه بروجرد با اشاره به سالروز وفات حضرت زینب(س) گفت: این بانوی بزرگ دارای آگاهی و بصیرتی ممتاز بودند و در علم نیز دارای درجه بالایی بود که همین سبب شده بود تا بسیاری از حقایق را به‌خوبی بیان نماید.

وی به نقش حضرت زینب(س) در واقعه کربلا اشاره کرد و افزود: صبوری حضرت زینب(س) در حادثه کربلا سبب شد تا به‌عنوان اسطوره صبر شناخته شود و کسانی که داغ عزیزی را در کربلا می‌دیدند، این بانوی بزرگوار آن‌ها را دلداری می‌داد.

حسینی خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) توانست همه ابعاد حادثه کربلا را به‌خوبی بیان نماید و پیام‌رسان این واقعه ماندنی و بزرگ بود که خطبه‌هایشان سبب رسوایی دشمن شد.

 

انقلاب اسلامی، معجزه الهي بود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت اظهار‌داشت: انقلاب اسلامی ایران، در قرن معاصر یکی از معجزات الهی به شمار می‌رود و به عبارتی انقلاب درونی ملت و توجه به پروردگار متعال موجب پدیدار شدن انقلاب اسلامی ایران شد.

وی افزود: رهبری معظم انقلاب همواره در بیانات خود بر کلیدواژه مردم تأکید فراوانی دارند و به این تعبیر می‌کنند که مسئولان خدمتگزار و نوکر مردم هستند.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اهمیت حضور گسترده مردم درصحنه انتخابات عنوان کرد: انتخابات مظهر مردم‌سالاری دینی است و هرکسی وظیفه دارد از این حق قانونی و شرعی خود در انتخاب فرد اصلح استفاده نماید.

وی با اشاره به تحولات منطقه تصریح کرد: عملیات طوفان‌الاقصی ضربه غیرقابل ترمیمی بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد و چهره پلید استکبار جهانی را برجهان نمایان شد و نشان داد که این جنایتکاران دیگر نقشی در آینده نخواهند داشت و رسوا خواهند شد.

طهماسبی با اشاره به تلاش برای مشارکت حداکثری در انتخابات، گفت: در تمام کشورها، ارگان‌های نظارتی باید وجود داشته باشد، باید همه به قانون تمکین کنند، شورای نگهبان وظایف مهمی بر عهده دارد، افرادی که صلاحیت‌دارند بایستی تائید شوند.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به برکات معنوی ماه رجب، بیان کرد: اعتکاف روز خودسازی و خلوتگاهی برای ارتباط با معبود بوده و عملی شبیه به حج، جهاد و نماز است.

وی ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: انقلاب اسلامی ایران، ان‌شاءالله به انقلاب منجی عالم بشریت متصل خواهد شد، باید دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در این ایام تبیین و بازگو شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=79482

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.