• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
امام جمعه کوهدشت در گفتگو با کانون سبحان:

اولین گام در اعتلای مساجد، جذب و ارتباط با نسل جوانان است

  • کد خبر : 74348
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۳۹
اولین گام در اعتلای مساجد، جذب و ارتباط با نسل جوانان است

حجت الاسلام طهماسبی گفت:اولین گام در اعتلای مساجد، جذب و ارتباط با نسل جوانان است.

ابراهیم طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار کانون سبحان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر کار تشکیلاتی، اظهار داشت: یکی از نقاطی که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، هدف‌گذاری شده است اعتلای جایگاه مسجد می باشد.

وی با بیان اینکه اولین گام در اعتلای جایگاه مسجد، جذب و ارتباط با نسل نوجوان و جوان است، افزود: احیای مناسبت‌های مذهبی، انقلابی و حفظ شعائر، اعتلای سیاسی شهر با ایجاد بینش سیاسی در مردم، کاهش آسیب‌های اجتماعی و نهضت خدمت‌رسانی و عدالت از جمله بازوان مردمی ما در این مسیر هستند.

امام جمعه کوهدشت نقش مساجد در خوشبختی دنيا و آخرت مردم را بسيار ارزنده دانست و عنوان کرد: اگر حرمت و قداست مساجد و جايگاه سازنده آنها در ميان مردم شناخته شود، زمينه خشنودی خدای متعال و سعادت بندگان نيز فراهم می‌شود.
وی با اشاره به اينكه مسجد خانه قرآن، مدرسه عشق و محل جنگ با سه دشمن است، تصریح کرد: در دنيای امروز با اين حجم تهاجم فرهنگی، گرايشات مادی، دنياپرستی و حاكميت شهوات، مساجد نقش مهمی در هدايت مردم دارند؛ لذا بايد مساجد را برای مقابله با اين هجمه فرهنگی تقويت كنيم.
طهماسبی بیان داشت: اگر امروز برخی از حاكمان غربی از مسجد ترس و واهمه دارند نه به خاطر ظاهر مسجد بلكه به خاطر پيامی است كه از مساجد در اتحاد و اتفاق جامعه اسلامی بلند شده و بر می‌خيزد.
وی بیان داشت : مساجد ما بايد به نقطه پر جنب و جوش حضور جوانان تبديل شود چرا كه اين مساجد هستند كه با روح معنوی و تربيتی، زمينه تكامل بشريت را در آميختگی مناسب فراهم می‌آورند.
امام جمعه کوهدشت نقش جوانان را در مساجد بسيار سودمند توصيف كرد و  گفت: علما، روحانيان و طلاب بايد از ظرفيت مساجد در آشنايی نسل آينده و عموم مردم با مبانی ارزشی و دينی بهره ببرند و از اين ظرفيت غفلت نكنند.
وی تأكيد كرد: مديران اجرايی بايد با استفاده از تمام توان و امكانات موجود، زمينه رونق اين مكان‌های نورانی را فراهم كنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=74348

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.