• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
یادداشت؛

این است مرام انقلابی ما(۱)

  • کد خبر : 73300
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹
این است مرام انقلابی ما(۱)
ساعدپور نوشت: جریان انقلابی، مختصات و مشخصاتی دارد؛ یکی از مشخصات انقلاب اسلامی،رویکرد مردم گرایی است.

به گزارش کانون سبحان، جریان انقلابی،مختصات و مشخصاتی دارد؛ یکی از مشخصات انقلاب اسلامی،رویکرد مردم گرایی است؛ یک عنصر انقلابی از بن دندان و سویدای دل مردم را ولی نعمت خود می داند و در مقابل آنها انکسار درونی و تواضع عملی دارد و این انکسار درونی و تواضع عملی ریشه در مرام توحیدی او دارد و با حرکت های پوپولیستی و مردم فریبی فرق فاحش دارد.

خیلی ها دم از مردم می‌زنند و مردم را با شعار های پر طمطراق و دهان پرکن پای کار می آورند و منویات شیطانی خودرا باحضور آنها پیاده می کنند.معلوم است که این یک نوع مردم سواری در قالب مردم سالاری است.

یک عنصر انقلابی براساس مرام توحیدی خود به تبعیت از خدای تعالی بال تواضع خود را زیرپای مردم پهن می کند((وَاخفض جَناحک لِمَنِ اتَّبَعَکَ مِنَ المُومِنین))شعرا/۲۱۵ و پروبال خود را برای مومنانی که از تو پیروی می کنند فرود آور.

یک  عنصر انقلابی مردم را برای خدا می خواهد نه برای خود.اول به ریسمان خداوند تبارک وتعالی چنگ می زند وبعد درپناه مردم جای می گیرد ودر حد توان خود به مردم رنگ وصبغه خدایی می زند و میداند کسانی که از خدا و مردم جداشوند مهرذلت وخواری به پیشانی آنها می خورد:((ضُرِبَت عَلَیهِمُ الذِّلَّه اَینَ ما تُقِفوا اِلّا بِحَبلٍ مِن الله وَ حَبلٍ مِن النّاس)) .آل عمران/۱۱۲٫

هرجا یافت شوند مهر ذلت بر پیشانی آنهاخورده است مگر با ارتباط با خدا(و تجدید نظردر روش ناپسند خود)ویا با ارتباط با مردم.این مردم هم به تعبیرامام علی(ع) در نامه به مالک اشتر یا هم دین اند و یا هم نوع؛ولذا باید همه را به حساب آورد.

یک حکومت مردمی با حضور مردم در صحنه سرپا می ایستد واِلّا اگر مردم به وسیله نفوذی های خائن مورد بی مهری قرار  گیرند و صحنه را ترک کنند،پشت حکومت خالی و قدرت دفاعی خود را از دست می دهد.ولذا بر اساس آموزه های قرآنی مردم را باید برای خدا به حساب آورد((فَبِمَا رَحمَه مِنَ اللهَ لَنتُ لَهُم))به سبب رحمت الهی،در برابر مردم مومن نرم و مهربان شدی.((وَ لَو کُنتَ فَظّاً غَلِظَ القَلبِ لاَنفَضّوا مِن حَولِکَ)) واگر خشن و سنگدل بودی از اطرافت پراکنده می شدند.((فاَعفُ عَنهِم)) بر آنها ببخش ((وَ استَغفِر لَهُم)) و برای آنها آمرزش بطلب((وَ شاورهُم فی الاَمرِ)) و در کار ها با آنها مشورت کن! آل عمران(۱۵۹)

باید کسانی میدان دار کارهای اجرایی و شبه اجرایی باشند که این رویکرد با رگ و پوست آنها عجین شده باشد؛کسانی که سابقه سوء استفاده از پست و مسئولیت را دارند نباید در جرگه انقلابیون قرار گیرند و مردم با مشاهده آنها گرد و غبار یاس و نومیدی برپیشانی آنها پاشیده شود.

به لطف خدای تبارک و تعالی بینش و بصیرت مردم بالا رفته است و به راحتی خادم و خائن را تشخیص میدهند.این مردم  شعار مردم گرائی صاحبان فیش های نجومی و موافقت های غیر اصولی،زمین خواری و… را شنیده اند و منتظر برخورد قاطع و حساب شده متصدیان امراند.این مردم دهان افراد مداحنه گو و مردم فریب را پر از خاک خواهند کرد.

نباید قارون های نو کیسه که از حق مردم به آلاف و الوف رسیده اند جایگاهی درجریان انقلابی داشته باشند.قرآن کریم خط مبارزه باقارون ها را به روشنی ترسیم کرده است:((وَ مِنَهُم مَن خَسفنا بِهِ الاَرضَ)).(عنکبوت/۴۰) و بعضی دیگر را(مثل قارون) در زمین فرو ببریم.مردم گذشته و حال افراد را رصد می کنند و توقع دارند قانون از کجا آورده اید اجرا شود و نام ننگ سوء استفاده از رانت های ایجاد شده را به زمین فرو برده و از صفحه ذهن ها پاک شود.فریاد از مصادره به مطلوب گفتمان توسط نو انحرافی ها! که خدای تبارک وتعالی آن روز را نیاورد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=73300
  • نویسنده : محمدکرم ساعدپور، تحلیلگر مسائل سیاسی و بین الملل
  • 606 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.