• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس:

بی‌وفایی آمریکا حتی نسبت به هم‌پیمانانش کاملاً مشهود است

  • کد خبر : 76382
  • ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
بی‌وفایی آمریکا حتی نسبت به هم‌پیمانانش کاملاً مشهود است
حجت‌الاسلام مبلغی گفت: بی‌وفایی و بدعهدی آمریکا حتی نسبت به هم‌پیمانانش کاملاً مشهود است.

حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی در گفت‌وگو با خبرنگار کانون سبحان، اظهار داشت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام راحل آن‌چنان سریع و دقیق اتفاق افتاد که نه شاه ایران و نه غرب فکر نمی‌کردند حکومت پهلوی به این زودی سرنگون شود.

وی افزود: یکی از عوامل مهم در سرعت پیروزی در این انقلاب، رهبری قوی حضرت امام خمینی (ره) و مقبولیت زیاد ایشان در بین مردم بود که موجب یکپارچگی آحاد ملت ایران شد.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس عنوان کرد: شاه اصولاً فرد شجاع و بادل و جرأتی نبود و تمام اعتماد و پشتوانه خود را به قدرت‌های خارج از ایران داشته است، به ‌دنبال اوج‌گیری نهضت انقلاب اسلامی عرصه را برای حضور خود در ایران تنگ دید و در روز ۲۶ دی‌ماه سال ۱۳۵۷ به همراه اعضای خانواده‌اش از ایران فرار کرد.

وی با اشاره به اینکه روحیه دیکتاتوری، وابستگی کامل به بیگانگان، فساد و بی‌توجهی به مردم از عوامل سقوط محمدرضا پهلوی بود، تصریح کرد: دولت آمریکا همواره به دنبال منافع خودش می‌باشد، هرگاه متوجه شود منافعش به‌گونه‌ای دیگر می‌تواند تأمین شود مواضع را به سمت منافع نامشروعش تغییر می‌دهد.

مبلغی گفت: تاریخ نشان داده است که بدعهدی، بی‌وفایی و بی‌صفتی آمریکا حتی نسبت به نزدیک‌ترین هم‌پیمانانش کاملاً مشهود است و یکی از این موارد عدم پذیرش حقارت‌بار شاه پهلوی در آمریکا پس از فرار از ایران بود.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس بیان کرد: پس از فرار شاه پهلوی، استقرار دولت موقت توسط بختیار که دست‌نشانده آمریکا بود، صورت گرفت ولی این دولت نیز نتوانست مانع فروپاشی و انهدام رژیم دیکتاتوری پهلوی شود زیرا مطالبات مردم و امام راحل بسیار فراتر از برنامه‌های او بود که درنهایت انقلاب اسلامی عظیم ایران به پیروزی رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=76382

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.