• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

تأکید دادستان کل بر کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار

  • کد خبر : 79375
  • ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶
تأکید دادستان کل بر کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار
دادستان کل کشور با اشاره به اهمیت کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار گفت: همه می‌دانیم که یکی از آسیب‌های وقوع جرائم، مخدوش شدن امنیت روانی جامعه است. باید با برنامه‌ریزی و مراقبت و انجام به موقع مسؤولیت و اجرای صحیح و به‌هنگام قانون، از وقوع هرگونه جرم پیشگیری کنیم.

به گزارش کانون سبحان به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، هجدهمین جلسه ستاد مرکزی کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار به صورت ارتباط تصویری برخط با حضور اعضا و به ریاست حجت‌الاسلام ‌موحدی برگزار شد.

در ابتدای این نشست دادستان کل کشور با تبریک ایام و اعیاد ماه مبارک رجب به فضیلت‌های این ماه اشاره و از خداوند متعال برای بهره‌مندی از فیوضات این ماه و ماه‌های پیش رو طلب مسئلت کرد.

صیانت از امنیت روانی جامعه وظیفه مسئولین است

حجت‌الاسلام موحدی در ادامه به اهمیت کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار اشاره کرد و گفت: همه می‌دانیم که یکی از آسیب‌های وقوع جرائم، مخدوش شدن امنیت روانی جامعه است. باید با برنامه‌ریزی و مراقبت و انجام به موقع مسئولیت و اجرای صحیح و بهنگام قانون، از وقوع هرگونه جرم پیشگیری کنیم.

دادستان کل کشور گفت: به ویژه از جرائمی که امنیت روانی مردم را سلب می‌کند و در صورت وقوع جرم با احساس مسئولیت سریعا در کشف و برخورد انتظامی و قضایی اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: سرقت یکی از این دست جرائم است که البته مردم عزیز هم توجه دارند که اقدامات احتیاطی آنان در حفظ و نگهداری از اموال خود کمک بسیار زیادی در کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه خواهد کرد.

کنترل مجرمان‌حرفه‌ای و سابقه‌دار امنیت اجتماعی و نظم عمومی را پایدار می‌کند

دادستان کل کشور گفت: از ثمرات تشکیل ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در مرکز و استانها و شهرستان‌ها این است که بتوانیم امنیت روانی پایدار و مناسبی را برای مردم فراهم آوریم. لذا با کنترل و ایجاد محدودیت‌های متناسب برای مجرمان‌حرفه‌ای و سابقه‌دار می‌توان سطح امنیت و رضایت عمومی در جامعه را ارتقاء داده و آرامش روانی مردم را افزایش داد.

برخورد با مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در اولویت قرار گیرد

حجت الاسلام موحدی تخصصی بودن این ستاد جهت برخورد با مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار را از ویژگی‌های مهم این ستاد عنوان کرد و گفت: اگرچه حسب دستورالعمل همه مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار ذیل این ستاد قرار می‌گیرند اما لازم است برخورد با سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار در اولویت قرار گیرد. چرا که جرم سرقت موجب می‌شود امنیت روانی جامعه به صورت مضاعف مورد خدشه قرار گرفته و آرامش روانی مردم سلب شود.

تاکید بر ارزیابی عملکردها

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: نکته دیگر که قابل توجه می‌باشد اینکه لازم است در مدتی که این دستورالعمل اجرایی شده نقاط ضعف و قوت آن شناسایی و برای رفع نقاط ضعف و تقویت مسائل مثبت راهکارهای متناسب ارائه شود، چراکه آسیب شناسایی اجرای طرح در بهبود فعالیت‌ها و اقدامات بعدی به ما کمک شایانی خواهد کرد.

وی گفت: لذا از مسؤولان و مدیران و اعضای ستاد مرکزی و ستادهای استانی و شهرستانی می‌خواهیم گزارش جامع و کامل ارزیابی اجرای دستورالعمل را تهیه نمایند تا مشخص گردد تلاش‌های صورت گرفته در هر حوزه تا چه حد اثرگذاربوده و در کاهش جرائم چه میزان موثر بوده است.

به زودی طرح کنترل هوشمند مجرمان سابقه‌دار اجرا می‌شود

حجت الاسلام موحدی از اجرایی شدن طرح کنترل هوشمند مجرمان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: کنترل هوشمند مجرمان سابقه‌دار از دیگر برنامه‌هایی است که با همکاری قوه قضاییه و فراجا در حال پیگیری اجرای آن هستیم و بسیاری از مقدمات طرح فراهم شده و به زودی در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

وی در پایان گفت: با اجرای این طرح مجرمان سابقه‌دار زیر ذره بین قرار گرفته و اقدامات آن‌ها به صورت مداوم مورد رصد و پایش قرار خواهد گرفت.

گفتنی است در این نشست علاوه بر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، معاون امور مجلس فراجا، معاون سازمان زندان‌ها، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و سایر اعضای ستاد، دادستان‎‌های مراکز استان‌های خوزستان، کرمان و کرمانشاه نیز به صورت وبیناری برخط حضور داشتند.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=79375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.