• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
یادداشت؛

حتمیّت پیروزی جریان غدیر

  • کد خبر : 74834
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۸:۳۹
حتمیّت پیروزی جریان غدیر
ساعدپور نوشت:قرآن کریم پیروزی حتمی را از آن حزب الله می‌داند و حزب الله هم جز جریان غدیر و شیعه نیست.

به گزارش کانون سبحان، بعد از معرفی امام علی (ع) توسط رسول خدا (ص) به‌عنوان جانشین آن حضرت، دو جریان غدیر و سقیفه در مقابل هم قرار گرفتند. بعد از رحلت رسول خدا شورای سقیفه تشکیل و یک اجتهاد در مقابل نص انجام گرفت و علی (ع) خانه‌نشین شد.

در رابطه با غدیر و حتمیّت پیروزی آن، چند نکته را یادآور می‌شویم:۱-بارها و بارها امام علی به‌عنوان جانشین معرفی‌شده بود.الف:از طرف خدای تعالی مقرر شد که رسول خدا اقوام نزدیک خود را به اسلام دعوت کند.((وَ اَنذِر عَشِیرَتَکَ الاَقرَبین )) شعرا/۲۱۴ و نخست خویشاوندان نزدیکت را انذار کن.رسول خدا(ص) اقوام نزدیک خود را طی یک مهمانی به اسلام دعوت کرد و فرمود هرکس به ندای من جواب مثبت دهد آن جانشین من است.در آن جمع کسی جز علی(ع) به ندای آن حضرت لبیک نگفت و رسول خدا(ص) امام علی (ع) را به‌عنوان جانشین خود به اقوام نزدیک معرفی فرمود. ب:سائلی وارد مسجدالنبی شد درحالی‌که مؤمنین در رکوع بودند درخواست خود را مطرح کرد تنها علی(ع) انگشتی را که مزین به یک انگشتر بود به‌طرف سائل گرفت و سائل انگشتر را از دست آن حضرت دریافت کرد؛در شأن آن جریان، این آیه نازل شد)):اِنَّما وَلِیُّکُمُ اللهُ وَرَسولُهُ وَالَّذینَ ءامَنُوا الَّذینَ یُقیمونَ الصَّلوه وَ یُوتونَ اَلزَّکوه وَ هُم راکِعونَ)) مائده/۵۵ سرپرست و ولی شما تنها خداست و پیامبر او و کسانی که ایمان آورده‌اند.آن‌ها که نماز را برپا می‌دارند و در حال رکوع، زکات می‌دهند؛ در این جا لازم به یادآوری است که برادران شیعه و سنی اتفاق‌نظر دارند که آیه مذکور در شأن علی(ع) نازل شده است.

۲-در طول بیست و سه سال حیات وحیانی رسول خدا سر زبان ها افتاده بود که جانشین رسول خدا (ص) علی(ع)است ولی در حجه الوداع (آخرین حج رسول خدا)مأمور به ابلاغ به صورت رسمی شد:«یِاَیُّهاَ اَلرَّسولُ بَلِّغ ما اُنزِلَ اِلَیکَ مِن رَبِّکَ وَ اِن لَم تَفعَل فَما بَلّغتَ رِسالَتَهُ وَ اللهُ یَعصُمَکَ مِنَ النّاسِ» مائده/۶۷ ای پیامبر!آنچه از طرف پروردگارت برتو نازل شده است، به طور کامل(برمردم) ابلاغ کن، واگر چنین نکنی، رسالت اورا انجام نداده ای خداوند تورا از(خطرات احتمالی) مردم، حفظ می کند.

۳-دشمنان اسلام منتظر رحلت رسول خدا(ص) بودند که فاتحه اسلام را بخوانند ولی زمانی که علی(ع) به عنوان جانشین معرفی شد، با یأس و نومیدی مواجه شدند و مسلمان ها متوجه تکمیل پازل دین شدند:((اَلیَومَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَروا مِن دینِکُم فَلا تَخشَوهُم وَاخشَونِ اَلیَومَ اَکمَلتُ لَکُم دینَکُم وَاَتمَمتُ عَلَیکُم نِعمَتی وَرَضیتُ لَکُمُ الاِسلامَ دیناً)) مائده/۳امروز کافران از (شکست) آیین شما مأیوس شدند.

بنابراین از آنها نترسید و از (مخالفت) من بترسید! امروز دین شما را برایتان کامل کردم؛ و نعمت خود را برشما تمام نمودم؛ و اسلام را به عنوان آیین(جاودان) شما پذیرفتم. در این مرحله جریان مرتضی المذهب و مرتضی الحکومه از میان جریان های به اصطلاح اسلامی مشخص شد.یعنی معلوم شد خدای تبارک وتعالی از چه مذهب و حکومتی رضایت دارد.

۴- قرآن کریم یادآور شده که فکر نکنید که اگر مردم ولایت علی و ائمه اطهار(ع) را قبول نکردنددین از بین می رود:«یاَیُّهَا الَّذینَ ءامَنوا مَن یَرتَدَّ مِنکُم عَن دینهِ فَسَوفَ یاتِی اللهُ بِقَومٍ یُحِبُّکُم وَ یُحِبُونَه اَذِلَّهٍ عَلَی المُومِنینَ اَعِزَّهٍ عَلَی الکفِرینَ یُجاهِدونَ فِی سَبیلِ اللهِ وَلایُخافونَ لَومَه َ لآیمِ» ماعده/۵۴ ای کسانی که ایمان آوردید!هر کس از شما از آیین خود باز گردد، (به خدا زیانی نمی رساند)خداوند گروهی را می آورد که آنها را دوست دارد و آنان(نیز)او را دوست دارند؛در برابر مومنان متواضع و در برابر کافران سرسخت و نیرومندند؛در راه خدا جهاد می کنند، و از سرزنش هیچ ملامتگری هیچ هراسی ندارند.وقتی این آیه از سوره مائده که آخرین سوره ای بود که بر پیامبر نازل شد، مسلمان ها آن را به صورت یک معما می دانستند و دوست داشتند که آن حضرت حل معما بفرمایند.

رسول خدا دست روی شانه سلمان فارسی گذاشتند و سه مرتبه فرمودند:الفرس، الفرس، الفرس. این قوم فارس ها هستندکه سلمان از آنها است. منظور آیه ارتداد از ولایت علی(ع) است چون در بستر زمان تمام اقوام، به مذاهب مختلف اسلامی گرویدند و قوم فارس بود که ولایت علی(ع) را به صورت گسترده پذیرا شدند.

۵-قرآن کریم پیروزی حتمی را از آن حزب الله می‌داند و حزب الله هم جز جریان غدیر و شیعه نیست قرآن کریم در اواخر آیه ولایت(اِنَّما وَلِیکُم اللهُ وَ رَسولَهُ وَ المُومِنینُ) می فرماید:((وَمَن یَتَوَلَّ اللهَ وَرَسولَهُ وَالَّذینَ ءامَنو فَاِنَّ حِزبَ اللهِ هُمُ الغالِبونَ)) ماعده/۵۶ و کسانی که ولایت خدا و پیامبر او و افراد با ایمان (که در رکوع زکات دادند)را بپذیرند (پیروزاند) زیرا حزب خدا(خداپرستان) پیروز اند.

در نتیجه پایان تاریخ علی رغم ادعای مدعیان، نه کمونیست است و نه به قول فوکویاما دموکراسی آمریکایی است.بلکه پایان تاریخ پیروزی حزب الله است که اسلام ناب محمدی باشد و زمانی رخ خواهد داد آقا امام زمان(عج) در پایان تاریخ حقایق جریان غدیر را به اثبات برساند.حقایق اسلام نمایان و وحدت و یکپارچگی در میان مسلمانها برقرار خواهد شد.

«اَلَیسَ الصُبحُ بِقَریبٍ» هود/۸۱ آیا صبح نزدیک نیست؟

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=74834
  • نویسنده : محمدکرم ساعدپور، تحلیلگر مسائل سیاسی و بین الملل
  • 341 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.