• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
 کارشناس مذهبی :

حجاب شخصیت انسان را تضمین می‌کند/ بررسی پوشش زن در ادیان مختلف

  • کد خبر : 70790
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۰۹
حجاب شخصیت انسان را تضمین می‌کند/ بررسی پوشش زن در ادیان مختلف
حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به بررسی پوشش زن در ادیان مختلف، گفت: بدون شک حجاب یکی از عواملی است که شخصیت انسان را تضمین می‌کند.

حجت‌الاسلام جواد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، از ابتدای خلقت پوشش همزاد بشر بوده بدین معنی که پوشش همیشه از نیازهای اولیه انسان به شمار می‌رفت و باگذشت زمان و رشد انسان و خروج آن از حالت بدویت، نوع پوشش، طرح، جنس و حالت آن نیز تغییر یافت و در کنار سایر امور زندگی انسان پیش رفت تا حدی که علاوه بر این‌که پوشش بر اساس شرایط اقلیمی تغییر کرد بلکه در کنار آن همراه با تمدن، فرهنگ متناسب با آداب‌ورسوم و اعتقادات مردم در طول تاریخ تغییر و دگرگونی فراوان داشته است.

وی افزود: مسئله حجاب در اسلام از مسائلی است که بر آن تأکید فراوانی شده است در قرآن کریم و روایت اهل‌بیت عصمت و طهارت به‌وفور درباره آن سخن گفته‌شده است.

کارشناس سیاسی با اشاره به بررسی پوشش زن در ادیان دیگر، عنوان کرد: عفاف و حجاب همواره مورد تأکید خداوند متعال در تمام ادوار و دوران پیامبران الهی بوده است در آیین زردتشت یهود مسیحیت و اسلام حجاب برای زنان امری لازم بوده است حجاب زنان از سنن قدیمی تمدن‌های بشری بوده و در ادیان الهی به‌خصوص زردتشت، یهود، مسیحیت این مسئله مطرح بوده است.

وی تصریح کرد: در آیین مقدس حضرت ابراهیم نبی (ع) مسئله پوشش زنان حائز اهمیت بود در آیین یهود رعایت حجاب عفت و پاک‌دامنی از دستورات اکید دین بوده است و از مواردی است که از قدیم‌الایام به‌دقت رعایت شده است.

احمدی گفت: حتی برخی مورخین نه‌تنها از مرسوم بودن حجاب در بین زنان یهود سخن گفته‌اند بلکه به سخت‌گیری‌های زیاد آن در این باب بسیار سخن گفته‌اند.

کارشناس مذهبی بیان کرد: بدون شک حجاب یکی از عواملی است که شخصیت انسان را تضمین می‌کند و میل به آن ریشه در فطرت دارد؛ و برای تأمین سلامت فرد و جامعه از کمال اهمیت برخوردار است.

وی گفت: همه ادیان آسمانی حجاب و پوشش را برای زن واجب و لازم شمردند و جامعه بشری را به‌سوی آن فرامی‌خوانند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=70790

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.