• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

راه شکافی در کوهستان/خارج شدن منطقه کشماهور کوهدشت از بن بست /پایین آوردن بارترافیکی مسیر بابازید به پل سیمره/ کوتاه کردن بعدمسافت کوهدشت به درب گنبد به طول ۱۵ کیلومتر

  • کد خبر : 8542
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷
راه شکافی در کوهستان/خارج شدن  منطقه کشماهور کوهدشت از بن بست /پایین آوردن بارترافیکی مسیر بابازید به پل سیمره/ کوتاه کردن بعدمسافت کوهدشت به درب گنبد به طول ۱۵ کیلومتر

کوهدشت – جاده جدید کشماهور به درب گنبد بازدید آخرین مراحل راه شکافی خود را پشت سرمی گذارد تا راهی آسان و میانبر برای خروج این منطقه از محرومیت و رسیدن مردم کوهدشت به بارگاه امام زاده محمد باشد.

به گزارش“کانون سبحان” به نقل ازخبرنگار مهر، برای رفتن از کوهدشت به شهر زیارتی درب گنبد و زیارت مرقد مطهر امامزداه محمد باید پس از طی کردن ۲۰ کیلومتر جاده خود را به محور شلوغ بابازید به پل سیمره برسانی.

محوری که علاوه بر ماشین های سنگین و سبک داخلی، روزی هزاران تریلر نفت کش عراقی از عرض باریک آن رفت و آمد می کنند.

این جاده باریک در حالی این همه نفتکش عراقی را بردوش خود تحمل می کند که ظرفیت حتی تردد خودروهای سبک داخلی را از دست داده وماه نیست تصادفی وهولناک را برباریکه خود مشاهده نکند مردم کوهدشت سال هاست برای زیارت و انجام دیگر کارها مجبورند خطرات احتمالی این جاده ۷۰ کیلومتری را به جان خریده تا خود را به درب گنبد برسانند.

راهشکافی - کوهدشت

از طرفی مردم درب گنبد و روستاهای اطرافش برای انجام کارهای روزانه و فروش محصولات کشاورزی و جالیزی خود مجبورند از طریق این باریکه پرخطر خود را به کوهدشت برسانند.

اما حدود ۱۰ ماه است عملیات راه شکافی مسیر کشماهور به درب گنبد آغاز شده تا کوهدشت را از میانبری آسان و بدون خطر به درب گنبد برساند.

این راه روستایی می تواند راه رسیدنی آسان و بسیار نزدیک برای رسیدن به حرم مطهر امامزاده محمدباشد راهی که مراحل پایانی راه شکافی اش را پشت سرگذاشت و آماده است تا پیچ پیچ کوهستانی خوش منظره اش را شن بریزند و آماده پوشیدن لباس سیاه آسفالتی شود تا تنها راه ارتباطی بدون خطر و نزدیک اهالی کوهدشت و درب گنبد باشد.

راهشکافی - کوهدشت

این جاده که از میان طبیعتی زیبا و دست نخورده می گذرد علاوه بر ایمن کردن جان مسافران و پایین آوردن قسمتی از بارترافیکی جاده بابازید به پل سیمره، می تواند با ردشدن از کنار روستاهای کشماهور، این روستاها را از حاشیه های بدون عبور بیرون آورده و برسرراه مسافران و گردشگران قرار دهد.

عصرسه شنبه فرماندار، امام جمعه و برخی مسئولان اداری کوهدشت از آخرین مراحل راه شکافی این جاده بازدید کردند و گردنه ی کم شیب آن را پای پیاده بالارفتند و چند کیلومتر راهشکافی انجام گرفته را قدم زدند تا از چندوچون روند کاری آن باخبرشوند.

راهی شکاف خودرده در دل سخت کوهستان با چشم اندازهایی بسیار زیبا و دست نخورده که می تواند محل بازدید گردشگران و مسافران بسیاری باشد.

راهشکافی - کوهدشت

این تنها گردنه ای است که میان درب گنبد و منطقه کشماهور قرار گرفته و آنها را از هم جدا کرده است و مردم این منطقه به جای طی کردن مسیری پنج کیلومتری برای رسیدن به درب گنبد باید از مسیری صد کیلومتری عبور کنند.

اما این راه جدید شکافته شده دردل گردنه ای زیبا، این مسیر را به پنج کیلومتر کاهش می دهد.

راهشکافی - کوهدشت

مدیر اداره راه و شهرسازی کوهدشت در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که اعتبار مصوب جاده کشماهور به درب گنبد در شورای برنامه ریزی استان ۳۵۰ میلیون تومان بوده اما ۲۵۰میلیارد تومان از این مبلغ تخصیص یافته است، گفت: اما کارکرد ما برای راهشکافی این جاده تا امروزچیزی حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.

داریوش آزادبخت ادامه داد: راه شکافی این جاده درجه یک روستایی به طول پنج کیلومتراز تابستان سال ۹۳ شروع شده وتقریبا هشت ماه ادامه داشت.

راهشکافی - کوهدشت

آزادبخت اظهارداشت: این جاده پنج کیلومتر راه شکافی و ۱۵۰هزارمترمکعب خاک برداری از نوع سنگ سخت داشته است.

آزادبخت یادآورشد: این جاده علاوه برکوتاه کردن بعدمسافت کوهدشت به درب گنبد به طول ۱۵ کیلومتر، محور جایگزینی است که در بحث پدافند غیرعامل مطرح است.

راهشکافی - کوهدشت

مدیراداره راه کوهدشت بیان داشت: این جاده می تواند منطقه کشماهور را از بن بست بیرون آورده و در پایین آوردن بارترافیکی مسیر بابازید به پل سیمره و تامین امنیت جان مسافران بسیار موثرخواهد بود.

وی اظهارداشت: راه شکافی این مسیر تمام شده و پیمانکار به هیچ عنوان محل را ترک نخواهد کرد تا کار زیرسازی آن سریع شروع شود.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=8542

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.