• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

زمینه‌سازان ظهور مهدی موعود چه کسانی هستند؟

  • کد خبر : 13465
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
زمینه‌سازان ظهور مهدی موعود چه کسانی هستند؟

کانون سبحان – حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم (مدیر موسسه قرآنی نورالثقلین، حافظ قرآن کریم): قرآن کریم برای یاران و فراهم کنندگان شرایط ظهور مباحثی را بیان کرده است و درباره منتظران واقعی امام عصر (عج) نیز سخن رانده است. از جمله این آیات که شرایط منتظران عصر ظهور را می‌گوید: آیه 55 سوره نور: وَعَدَ […]

خبرگزاری فارس: چه کسانی زمینه‌سازان ظهور مهدی موعود هستندکانون سبحان – حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم (مدیر موسسه قرآنی نورالثقلین، حافظ قرآن کریم): قرآن کریم برای یاران و فراهم کنندگان شرایط ظهور مباحثی را بیان کرده است و درباره منتظران واقعی امام عصر (عج) نیز سخن رانده است. از جمله این آیات که شرایط منتظران عصر ظهور را می‌گوید: آیه 55 سوره نور: وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ ءَامَنُواْ مِنکُمْ وَعَمِلُواْ الصَّلِحَتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِى الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِن قَبْلِهِمْ …خدا به کسانى از شما که ایمان آورده‏‌اند و کارهاى شایسته کرده‏‌اند وعده داد که در روى زمین جانشین دیگرانشان کند، هم چنان که مردمى را که پیش از آنها بودند جانشین دیگران کرد. و دینشان را- که خود برایشان پسندیده است- استوار سازد.

بنابراین براساس سوره مائده آیه 54 «ای گروهی که ایمان آورده‌اید هرکه از شما از دین خود مرتد شود بزودی خدا قومی را که بسیار دوست دارد و آن‌ها نیز او را دوست دارند و نسبت به مومنان سرافکنده و فروتن و بکافران سرافراز و مقتدرند، به نصرت اسلام برمی‌انگیزد که در راه خدا جهاد کنند و در راه دین از نکوهش و ملامت کسی باک ندارند..». زمینه سازان ظهور مهدی موعود (عج) دین محور هستند و در دلشان ذره‌ای شرک نسبت به باری تعالی و اهل بیت (ع) و ظهور امام عصر (عج) وجود ندارد اینها آرمان نهایی‌شان عبادت پروردگار است.

0242

بنابراین از جمله مهمترین ویژگی‌های مورد پسند خداوند فروتنی نسبت به مومنان و خضوع است، با صلابت در برابر دشمنان و مجاهد و کار در راه رضای خدا باشد. پس مهمترین ویژگی‌های یک منتظر تواضع و فروتنی، تلاش در مسیر رسیدن به خداوند و دوری از دنیاگرایان و نزدیک شدن به عزت‌مداران است. بنابراین منتظران واقعی نباید دست از آرمان‌های واقعی خود در برابر هیچ مانع و هیچ تحریرمی بردارند.

منتظران واقعی امام عصر (عج) به حلقه مهدویت نزدیک می‌شوند و دارای عشق به خداوند هستند، بدون گرایش به دنیا و تواضع در برابر دیگر مؤمنان، توجه به صلح و دوستی است، برای نزدیک شدن به یاران واقعی امام عصر (عج) باید بتوانیم این ویژگی‌ها را در خود پرورش دهیم. قرآن کریم نیز برای ترویج فرهنگ مهدوی سخنان بیان کرده است مسئولین فرهنگی جامعه باید مردم را به یاد امام عصر (عج) انداخته و دلهایشان را به زمان ظهور نزدیک کنند، مراجع تقلید در این دوره مسئولیت سنگینی دارند و نباید ارتباطشان را با مردم کم کنند.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=13465

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.