• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس:

سد سیمره برای تماشای کشاورزان بی‌آب لرستان نیست/ وزارت نیرو تبعیض را رها کند

  • کد خبر : 73856
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۳:۳۶
سد سیمره برای تماشای کشاورزان بی‌آب لرستان نیست/ وزارت نیرو تبعیض را رها کند
نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس با بیان اینکه وزارت نیرو نباید بین استان‌ها برای برداشت آب از سد سیمره تبعیض قائل شود، گفت: مگر آب این سد فقط برای تماشای کشاورزان لرستان و اراضی بی‌آب‌شان است؟!

به گزارش کانون سبحان، حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی اظهار داشت: 85 کیلومتر از رودخانه سیمره مجاور اراضی بی‌آب کوهدشت و رومشکان است و کشاورزان و دامپروران این دو شهرستان باید حق دسترسی به آب شرب، آب کشاورزی و آب صنعتی این رودخانه را داشته باشند.

وی با بیان اینکه انتقال آب رودخانه سیمره به اراضی کشاورزی کوهدشت و رومشکان یکی از مطالبات جدی مردم این دو شهرستان است، افزود: سهمیه برداشت آب از این رودخانه برای اراضی کشماهور، طرهان، کوهنانی و رومشکان کماکان پابرجاست و ما نیاز به سرمایه‌گذار برای احداث پمپاژ در این مناطق داریم.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در واکنش به نامه وزارت نیرو منتشرشده در فضای مجازی که برداشت آب از سد سیمره را برای اراضی کشاورزی مردم لرستان لحاظ نکرده‌ است، عنوان کرد: وزارت نیرو حق ندارد بین استان‌ها برای برداشت آب از این سد تبعیض قائل شود. مگر وجود سد سیمره فقط برای تماشای کشاورزان و اراضی بی‌آب‌شان است؟!

وی با تأکید به اینکه حق الهی، حق حقوقی و حق قانونی مردم لرستان است که از آب سد سیمره که در این استان وجود دارد، استفاده کنند، بیان کرد: همان گونه که استان‌های پایین‌دست این سد مجاز به برداشت آب هستند، استان‌های بالادست سد سیمره نیز باید حق برداشت آب را داشته باشند.

مبلغی با اشاره به ضرورت احداث سدهای معشوره، خسروآباد و مادیان‌رود گفت: عدم وجود زیرساخت‌های بخش کشاورزی بر رنج مردم کوهدشت و رومشکان افزوده‌است.

انتهای پیام/ 644/ش

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=73856

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.