• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
 فرماندار کوهدشت مطرح کرد:

 سد معشوره شاخص‌ اصلی پدافند غیرعامل کوهدشت/ نقد و نقدپذیری واجب، ولی تهمت و لجن‌پراکنی حرام است

  • کد خبر : 78221
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
 سد معشوره شاخص‌ اصلی پدافند غیرعامل کوهدشت/ نقد و نقدپذیری واجب، ولی تهمت و لجن‌پراکنی حرام است
فرماندار کوهدشت با اشاره به اینکه سد معشوره شاخص‌ اصلی پدافند غیرعامل کوهدشت است، گفت: سیاه نمایی هنر نیست، نقد و نقدپذیری واجب ولی تهمت و لجن پراکنی حرام است.

به گزارش کانون سبحان، محمد مرادی ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های این هفته نماز جمعه کوهدشت ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه (س) اظهار داشت: رژیم فاسد صهیونیستی که موجب شهادت بالغ‌بر ۷ هزار نفر از مردم مظلوم غزه شده است باید از صفحه روزگار محو شود و جمهوری اسلامی تا نابودی کامل این رژیم غاصب در میدان ایستاده است و هیچ‌گاه از حمایت مستضعفین جهان دست بر نخواهد داشت.

وی ضمن اشاره به برگزاری مطلوب و صحیح فرآیندهای انتخابات در شهرستان تا به امروز عنوان کرد: آنچه برخی افراد و برخی پدرخوانده‌های خود خوانده سیاسی در خصوص موضوع انتخابات در فضای واقعی و مجازی مطرح می‌کنند، خوانش شخصی و نگاه منفعت طلبانه آنها است و اجازه نمی‌دهیم هیچ خللی درروند سلامت انتخابات ایجاد کنند.

فرماندار کوهدشت ضمن اشاره به بیانات ششم دی‌ماه 1396 مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: سیاه نمایی هنر نیست، نقد و نقدپذیری واجب ولی تهمت و لجن پراکنی حرام است و مردم کوهدشت فهیم‌تر، آگاه‌تر و دلسوزترین برای خود هستند و اجازه نمی‌دهند که کسی بخواهد برای آن‌ها تصمیم‌گیری کند و نیازی به دلسوزی‌های منفعت طلبانه و تفرقه‌افکنانه هیچ فرد و جناحی ندارند.

مرادی تصریح کرد: مردم در تعیین سرنوشت انتخابات تصمیم خواهند گرفت و خواست آن‌ها فصل الخطاب است و هیچ‌کس حق ندارد برای سرنوشت مردم تصمیم بگیرد.

وی قانون را فصل الخطاب دانست و عنوان کرد: ملاک عمل رأی مردم است ‌و اجازه نخواهیم داد افرادی که دارای زر، زور تزویر هستند برای مردم تصمیم‌گیری و تعیین و تکلیف کنند و خود را به‌عنوان مردم جا بزنند‌؛ با افرادی که بخواهند خللی در روند برگزاری سلامت انتخابات و همچنین کاهش مشارکت مردم اقدامی کنند، برخورد قاطع قانونی خواهد شد.

فرماندار کوهدشت پدافند غیرعامل را یک اصل ضروری و لازم‌الاجرا به جهت توسعه جامعه دانست و گفت: پدافند غیرعامل در طول تاریخ بشر وجود داشته است ولی به‌صورت تخصصی در صدسال گذشته توسط کشورها به کار گرفته‌شده است و در ایران اسلامی در سال ۱۳۸۲ به‌فرمان مقام معظم رهبری به‌طور رسمی سازمانی برای این امر تشکیل و ذیل ستاد کل نیروهای مسلح این نهاد در جمهوری اسلامی مشغول به فعالیت می‌باشد.

مرادی سد معشوره را یکی از شاخص‌های اصلی پدافند غیرعامل در شهرستان کوهدشت و استان لرستان دانست و افزود: این سد می‌تواند از سیلاب‌های خطرناک به شهرها و استان‌های پایین‌دست جلوگیری کند و همچنین تقویت آبخوان‌ها و منابع آب زیرزمینی دشت کوهدشت و شهرستان چگنی و قسمت‌هایی از شهرستان دلفان و سلسله از دیگر مزایا این سد خواهد بود.

 

وی تقویت کشاورزی و اقتصاد در شهرستان کوهدشت را از دیگر مزایا سد معشوره دانست و عنوان کرد: اجرای این ابر پروژه یک پدافند غیرعامل محوری است که می‌تواند از بسیاری از مشکلات در استان لرستان و استان‌های هم‌جوار جلوگیری کرده و توسعه چندجانبه چندین شهرستان را در پی خواهد داشت.

فرماندار کوهدشت تصریح کرد: پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کوهدشت یکی دیگر از مثال‌های پدافند غیرعامل است که می‌تواند از مشکلات زیست‌محیطی در شهرستان جلوگیری کند و این پروژه هم‌اکنون در حال فعالیت است.

مرادی افزود: همه کارگاه‌های احداث جاده‌های شهرستان کوهدشت هم‌اکنون فعال هستند و با حمایت و کمک‌های مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی خصوصاً استاندار لرستان و نماینده مردم کوهدشت و رومشکان اقدامات شایانی در حیطه راه‌سازی در شهرستان صورت پذیرفته است.

وی گفت: وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب طی دو سال رياست جمهوری آیت‌الله رئیسی، اقدامات خوبی را در تأمین آب شرب پایدار در شهرستان کوهدشت داشته است و آب شرب منطقه تازه‌آباد شاهیوند و شهرک امام و دیگر نقاط شهرستان اصلاح‌شده و دیگر پروژه‌ها نیز در دست اقدام و فعالیت هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=78221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.