• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان:

سفر رئیس جمهور به استان لرستان به روز جمعه موکول شد + جزئیات و برنامه‌ها

  • کد خبر : 72685
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱
سفر رئیس جمهور به استان لرستان به روز جمعه موکول شد + جزئیات و برنامه‌ها
سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به استان لرستان، به روز جمعه ۱۹ آذرماه ماه جاری موکول شد.

به گزارش کانون سبحان، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا مبلغی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به جابجایی در سفر آیت الله رئیسی به لرستان اظهار داشت: سفر رئیس جمهور و هیئت دولت که قرار بود پنجشنبه 18 آذرماه به لرستان انجام شود به روز جمعه 19 آذر ماه موکول شد.

وی افزود: این سفر یک روزه بوده و تعدادی از وزرا و معاونین رئیس جمهور نیز در این سفر، آیت الله رئیسی را همراهی می‌کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان گفت: وزرا و معاونین رئیس جمهور به شهرستان استان لرستان می روند تا از نزدیک در جریان مشکلات قرار بگیرند.

وی بیان کرد: با هماهنگی و همدلی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و دیگر مسئولان لرستان، مشکلات و مطالبات مردم استان مشخص و اولویت بندی شده است که به رئیس جمهور و هیئت دولت ارائه شود تا با تصویب و تخصیص اعتبار ، گام های مهمی برای محرومیت زدایی، اشتغال آفرینی و توسعه استان لرستان برداشته شود.

برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان لرستان

زیویار استاندار لرستان پیش از این در مورد این سفر اظهار داشت: در سفر آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه به استان لرستان برنامه‌های متنوعی گنجانده شده که شامل دیدار با اقشار مختلف مردمی، بازدید از پروژه‌های عمرانی و اقتصادی و برگزاری جلسات خواهد بود.

وی افزود: برای سفر رئیس جمهور از یک ماه پیش سلسله جلساتی برگزار و نهاد ریاست جمهوری نیز در استانداری مستقر و دستگاه‌های مختلف اجرایی مشکلات را احصا کردند.

استاندار لرستان عنوان کرد: سفر رئیس‌ جمهور به استان لرستان فرصتی مغتنم برای پیگیری مطالبات مردمی است که با صرف ساعت‌ها کار کارشناسی و برنامه‌ریزی مناسب با هدف بهره‌برداری به نفع مردم استان انجام شده است.

وی بیان کرد: سدها و راه‌آهن استان در حوزه‌های نیرو و راه و شهرسازی را می‌توان به عنوان پروژه‌های مهم در سفر آتی رئیس جمهور به استان مطرح کرد.

زیویار گفت: مسائل و مشکلات ناشی از سیل پلدختر، واحدهای تولیدی نیمه تعطیل که هم تهدید و هم فرصت هستند چون برخی از آنها حدود 70 یا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و برخی از آنها تعطیل شده در حالی که میلیاردها تومان از اعتبار کشور صرف آنها شده و برخی هم رو به تعطیلی هستند و برخی پروژه‌های حوزه راه، آزادراه‌ها، راه‌آهن، سدهای در دست اقدام در دستور کار مطرح شدن قرار دارند.

وی تصریح کرد: موافقت ضمنی حدود 70 درصد از این موضوعات کسب شده است.

زیویار گفت: سازمان برنامه و بودجه اعتبارات مورد نیاز طرح‌ها را در قالب بودجه 1401 دنبال می‌کند اما در سفر  رئیس جمهور بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مردم، شورای اداری و مصاحبه و نشست خبری گنجانده شده است.

استاندار لرستان گفت: در موضوع سفر رئیس‌ جمهور و هیئت همراه به لرستان لازم است نگاه مسئولان مطالبه‌گرایانه، استانی و در راستای انتفاع تمام مردم استان باشد.

پیش از این قرار بود رئیس جمهور و هیئت دولت پنجشنبه 11 آذرماه به لرستان سفر کنند که  به دلیل همزمانی با جلسه بررسی بودجه لغو شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=72685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.