• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
یادداشت؛

سیاست چیست و سیاست زدگی کدام است؟!

  • کد خبر : 79563
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
سیاست چیست و سیاست زدگی کدام است؟!
فعال فرهنگی و سیاسی گفت: اغلب در تعریف این دو اصطلاح دچار اشتباه شده و هر دو را یکسان می دانیم! در صورتی که بین این دو، تفاوت همانندِ تفاوت در شب و روز است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کانون سبحان»، اغلب در تعریف این دو اصطلاح دچار اشتباه شده و هر دو را یکسان می دانیم! در صورتی که بین این دو، تفاوت همانندِ تفاوت در شب و روز است!
سیاست یعنی: فن و تدبیر برای اداره ی امور به نحوی که بیشترین منافع را برای مردم به بار آورد! یعنی هنرِ استفاده ی صحيح از امکانات، سیاست یعنی تخصیصِ اقتدار آمیزِ ارزش ها بین تمام مردم به نحوی عادلانه! در سیاست به معنای واقعی، کسی که مسئولیتی را می پذیرد از همان ابتدای تصدی و انتخاب، تمامِ تلاشِ خود را در جهتِ تامینِ منافع مردم به کار می گیرد و ثانیه ثانیه های زمانِ تصدی را در خدمتِ مردم می گذراند، در غیر اینصورت؛ نه تنها مشمولِ حق الناس است بلکه مصداقِ «ویل للمطففین» نیز می باشد! بنابراین در تعریفِ دقیقِ سیاست تعلل و تامل جایز نبوده و تمام هنر، فن و تدبير را باید در جهتِ منافع عموم به کار برد!

اما سیاست زدگی چیست! سیاست زدگی یعنی به گروگان گرفتنِ مسائل و موضوعاتِ مهمِ مردم! و ترافیکِ افتتاحیه راه انداختن! یعنی: حل نکردن موضوعات و مشکلاتِ مردم تا روزِ مبادا! یعنی: تصویبِ طرح ها و لوایح مختلف تا چند ماه مانده به انتخابات! یعنی: سه سال و نیم از تصدی مسئولیت را به روزمرگی گذراندن! یعنی ترافیک تصویبِ طرح و لایحه راه انداختن در ماه های پایانیِ مسئولیت!یعنی: مردم را دارای حافظه ی تاریخیِ قوی ندانستن!

تغییر در نوع نگاه، منشاء تغيير در جهان

مردم عزیز و فهیم! همه به فکرِ تغییر در جهان هستیم و هیچ کس به فکرِ تغییرِ خود نیست؛ در حالی که منشاء تغيير در جهان، تغيير در خود است؛ تغییر را با نوعِ رای دادن شروع کنیم، با دید باز و دقتِ نظر، افرادِ سیاستمدار را از افرادِ سیاست زده تمیز داده و مجلسی در شأن خود، با رای بالا و قاطع انتخاب کنید! مجلسی که از همان ابتدا مطابق فرمایشِ حضرت امیر عليه السلام:” فرصت ها همچو ابر می گذرند، فرصت های خوب را غنيمت بدانید” و مصالح اقشار مختلف را فدای منافعِ حزب، گروه و رای آوریِ خود ننماید.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=79563

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.